Advertenties


Aankooptips Megane 1999 1.4 16v

Gestart door Theemaks, 20 april 2016, 23:26:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Theemaks

Ik heb een mooie cabrio 1.4 16v bj. 1999 195000km (2100,-) op het oog en wil hem graag kopen maar heb geen enkel idee waar ik specifiek opmoet letten wat betreft een renault megane cabrio.

Heb wel enig inzicht maar ken de megane absoluut niet.

Wie kan me helpen ?

Groetjes
Theemaks

mark29

Net als andere meganes.
Kijken of ie goed rijd, banden geen herrie maken, banden niet trillen, in bochten homokineten geen herrie maken.
Dak controleren op schades, achterruitje ook, dit zijn de wat grotere kostenposten.
Kijken of alle elektrische dingen werken.

Verder op je gevoel af gaan, en wat sleutelen na aankoop moet je vaak al gauw, een perfecte auto koop je niet voor weinig.

mark29

Ow ik zie nu de prijs 2100, is best stevig voor een 99er.
En die 99er willen wel eens wat gaan roesten bij de wielkasten achter.
Voor dat geld heb je ook een nette van 2002.

Heatzone (Mark)

Net als wat de andere Mark zegt is 2100 euro voor een 1.4 16v uit '99 met 195.000km wel aan de stevige kant.

Daar kan je ook een hele nette cabrio van kopen die iets nieuwer is en een lagere kilometer stand.

Wat ik ook altijd doe is kijken welk onderhoud er recent is gedaan, distributieriem is bijvoorbeeld een prijzige reparatie en als die recentelijk gedaan is scheelt dat. Heeft hij zijn olie wissels netjes gehad? Hoe loopt de auto stationair?

Tedo

Plus dat een 1.4 16V voor een (relatief zware) cabriolet aan de lichte kant is. Daar hoort minimaal een 1.6 16V in.

mark

En als je af en toe op de snelweg rijd, heb je echt minimaal een 1.6 nodig, om nog een beetje fatsoenlijk met de rest mee te kunnen komen.  ;)

mark29

Toch is vaak een cabrio een auto voor erbij voor veel mensen.
Ik heb er 1 gehad van 2002 een 1400. Het was geen strepentrekker, maar echt vermogen te kort ook niet.
Voor rustig toeren goed genoeg.

StanSan

#7
Ik heb nu een 1.4 16V en hiervoor een 16E (8klepper) ik kan je zeggen dat die 1.4 16V net iets meer vermogen heeft dan de 16E.
En zeker genoeg om normaal mee te komen idd geen strepentrekker maar zit nog best pit in. Nou hoeft het van mij ook niet zo snel.. een cabrio is om mee te toeren niet om te racen... :-) zijn lekker zuinig ook.. 5.9 l op 100km komt neer op bijna 1 op 17 is wel lekker met woon werk verkeer...
Voorheen
Megane Cabrio 1 PhII 1.4 16V Bj 2000
Megane Cabrio 1 PhI 16E Bj 1997
nu
Renault Megane CC 1.6 16V Tech Line

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev