Advertenties


Renault Megane 1.5 DCi - Defect acculading na ontkoppelen ECU & accu

Gestart door Cydex, 26 januari 2016, 19:44:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cydex

Beste,

Dit is heel dringend daar ik morgen de auto nodig heb om mijn zus naar een afspraak te brengen.
Mijn broer en ik waren vandaag een pluskabel aan het trekken van de accu naar de kofferbak en hebben daarvoor de ECU en de accu losgekoppeld en uitgehaald.
Na dit hels karwei hebben we net alles terug in elkaar gekregen maar als ik de chipkaart insteek en druk op "Start" draait mijn koelventilator op maximum, werken al mijn lichten maar start mijn auto niet.
Ik krijg de melding "Defect acculading". Lijkt mij wel vreemd daar al de rest wel werkt, mijn stuurkolom kan zelfs vrijgegeven worden dus ik neem aan dat alles goed is aangesloten.
Verder branden de lichtjes "Stop", het onderhoudssleuteltje, het alarmknipperlichtje stationair en natuurlijk het batterijicoon.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Mijn auto neemt nu onnodig lang veel plaats in.

Vriendelijke groet!

(P.S: Ik post dit onder Motorisch daar het om een motorprobleem gaat, audiotechnisch ligt de juiste kabel er al)

mark29

Niet toevallig een voedingskabel vergeten bij de accu?
Gebeurt vaker dat de boel aan de kant word gelegd. En later een kabeltje nog onder de accubak zwerft.

Cydex

Nee, we hebben dit allemaal nog eens gecheckt, er is enkel ene bijgekomen (de nieuwe naar achter)... We hebben de alternatorkabel al gecheckt maar die is ook in orde.
Die ventilator heb ik nog nooit zo horen draaien btw, het is alsof hij wil veranderen in een vliegtuig :o

A110

Of een stroom of massakabel vergeten, komt heel veel voor. Of per ongeluk een zekering kapot gegaan. Niet per ongeluk de pootjes beschadigd van de ecu met de stekkers erop monteren?
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Cydex

We hebben het luchtfilterhuis (en accu/ecu) weer opnieuw verwijderd en gekeken naar loszittende/gebroken draden bij de rubberen afdichting. Hier was er niets te zien, wel een geschaafd draadje (oranje) die los staat van de dikke kabelboom die naar binnen gaat.
Binnenin is er geen schade te bekennen.
Na alles terug in elkaar te steken is het precies weer hetzelfde:
1) Sleutel erin: Geen probleem "Druk op rem+start"
2) Starten: gaat niet, koelventilator gaat direct de toeren in
3) Bij uitzetten gaat de koelventilator naar de normale stand
4) batterij moet losgekoppeld worden om alles uit te zetten.

Fouten die getoond worden:
- Defect acculading

Aan de massakabels hebben we niets vergeten, alles zo gelaten zoals het was (gewoon accu verwijderd en connectors zo gelaten)
ECU gaan we nu eens bekijken.

EDIT: De pinnetjes aan de ECU zijn allemaal nog in goede staat, niet verbogen, allemaal recht.
Zekering zouden we niet weten Het startrelais wil ook wel overgaan (hoorbare klik), batterijspanning is 12,61v bij rust.
De aansluitingen van de ECU (3 blokken) zijn ook allemaal perfect.

Echt om gek van te komen :(

Cydex

Alles weer in elkaar gestoken en de accu gemeten bij starten:
Die raakte zelfs de 10 volt aan :')
Auto start weer!!!! :D :D
Accupolen overbrugd met de voltmeter, en toen werkte het weer.

YvoPool

Hoi ik heb precies hetzelfde probleem.
Maar wat bedoel je precies met "accupolen overbrugd met de voltmeter"?
Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes Yvo

richard65

je had beter een nieuwe post kunnen plaatsen.
Ik denk niet dat je na twee jaar nog een reactie hiervan krijgt.
Post is uit begin 2016. _o_

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev