Advertenties


audio install

Gestart door bas1984, 16 juli 2005, 09:58:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bas1984

aangezien ik nu al een weekje rondrij zonder subwoofertje word het toch wel eens tijd om wat te gaan in bouwen....

kheb nu ?nog 1 subwoofer liggen een jbl 12" 1000 W (rms weet ik zo ff niet meen 250 rms)



maar aangezien ik deze best lekker vond gaan wil ik er nog een 2de bij hebben zodat ik er mooi 2 in me kofferbakkie kan maken



;D


maar ik heb nu een 4 kanaals magnat versterker type : rap bull classic 360

spects :

max power output into 4 ohms ? ? ? ? ? ? ?4x90 / 2x 180 Watts
max power output into 2 ohms ? ? ? ? ? ? ?1x140 Watts
frequency responce ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?5-80.000 Hz (-3 dB
THD ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?<0.02 %
weighted signal to noise ratio ? ? ? ? ? ? ? ?>105 dB
inpu sensitivity adjustable ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? 400 mV - 4V
input impedance ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? 20 kOhm
power supply ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?12 V ? ? ? ? ? ?


ik neem aan dat ik nie 2 van die jbl subwoofers op deze versterker kan aansluiten

wat voor een versterker raden jullie aan om deze 2 woofers aan te sturen.

dit is wat ik eerst tijdelijk wil laat de orginele boxen enzo nog zitten dat komt achteraf nog wel en schaf daar wel een aparte versterker voor aan...

MzzL Bas


Erix

hmmm.... Als deze jongens echt gaan werken heb je te weinig lucht in je auto om te verplaatsen.

Maar je vroeg om een versterker... dus bij deze ;)

http://www.meganecoupe.nl/rmcforum/index.php?topic=2042.0
ZX-Audio · the finest audio products around

bateleonus

hoi ik heb net een  half jaar geleden een coupe gekocht en zojuist een mp3 speler van pioneer gekocht
deh5700

ik heb de originele cd speler van Sony er nog in zitten en krijg hem er niet uit :S
ik heb met die clipjes geprobeerd en met spijkers maar nix wil lukken...hebben jullie nog een wijze raad en de gouden tip ..


Erix

Probeer het asbak gedeelte onder je radio er eens uit te halen. Dan kun je met je vingers wel bij de radio komen en zo de weerhaakjes indrukken...
ZX-Audio · the finest audio products around

bateleonus

thnx
ik zal het straks proberen

bas1984

zo terug van vakantie dus we gaan eens beginnen met de audio....

nu wil ik deze radio hebben.....

kan ik die gebruiken met de orginele stuurbediening?

http://www.rondevries.nl/catalog/product_info.php?cPath=22_54&products_id=1306&osCsid=d1c2ec4bbe4194fb2a9b34b26ccc7be5

mzzl bas

Thijs_th

Citaat van: bateleonus op 23 juli 2005, 14:55:07
hoi ik heb net een half jaar geleden een coupe gekocht en zojuist een mp3 speler van pioneer gekocht
deh5700

ik heb de originele cd speler van Sony er nog in zitten en krijg hem er niet uit :S
ik heb met die clipjes geprobeerd en met spijkers maar nix wil lukken...hebben jullie nog een wijze raad en de gouden tip ..



in het asbakgedeelte zitten 2 torx-schroefjes, haal deze er uit en dan kun je de verw.schakelaars naar voren halen en dan zit je direct onder de radio zodat je met meer kracht hem naar voren kan trekken

Thijs_th

Citaat van: bas1984 op 16 juli 2005, 09:58:59
aangezien ik nu al een weekje rondrij zonder subwoofertje word het toch wel eens tijd om wat te gaan in bouwen....

kheb nu  nog 1 subwoofer liggen een jbl 12" 1000 W (rms weet ik zo ff niet meen 250 rms)



maar aangezien ik deze best lekker vond gaan wil ik er nog een 2de bij hebben zodat ik er mooi 2 in me kofferbakkie kan maken



;D


maar ik heb nu een 4 kanaals magnat versterker type : rap bull classic 360

spects :

max power output into 4 ohms              4x90 / 2x 180 Watts
max power output into 2 ohms              1x140 Watts
frequency responce                              5-80.000 Hz (-3 dB
THD                                                    <0.02 %
weighted signal to noise ratio                >105 dB
inpu sensitivity adjustable                     400 mV - 4V
input impedance                                   20 kOhm
power supply                                        12 V           


ik neem aan dat ik nie 2 van die jbl subwoofers op deze versterker kan aansluiten

wat voor een versterker raden jullie aan om deze 2 woofers aan te sturen.

dit is wat ik eerst tijdelijk wil laat de orginele boxen enzo nog zitten dat komt achteraf nog wel en schaf daar wel een aparte versterker voor aan...

MzzL Bas




Ik zou geen 2e kopen want daar is je kofferbak te klein voor  ;)

bas1984

Citaat van: Thijs_th op  2 augustus 2005, 20:09:58
Citaat van: bas1984 op 16 juli 2005, 09:58:59
aangezien ik nu al een weekje rondrij zonder subwoofertje word het toch wel eens tijd om wat te gaan in bouwen....

kheb nu nog 1 subwoofer liggen een jbl 12" 1000 W (rms weet ik zo ff niet meen 250 rms)



maar aangezien ik deze best lekker vond gaan wil ik er nog een 2de bij hebben zodat ik er mooi 2 in me kofferbakkie kan maken



;D


maar ik heb nu een 4 kanaals magnat versterker type : rap bull classic 360

spects :

max power output into 4 ohms 4x90 / 2x 180 Watts
max power output into 2 ohms 1x140 Watts
frequency responce 5-80.000 Hz (-3 dB
THD <0.02 %
weighted signal to noise ratio >105 dB
inpu sensitivity adjustable 400 mV - 4V
input impedance 20 kOhm
power supply 12 V


ik neem aan dat ik nie 2 van die jbl subwoofers op deze versterker kan aansluiten

wat voor een versterker raden jullie aan om deze 2 woofers aan te sturen.

dit is wat ik eerst tijdelijk wil laat de orginele boxen enzo nog zitten dat komt achteraf nog wel en schaf daar wel een aparte versterker voor aan...

MzzL Bas




Ik zou geen 2e kopen want daar is je kofferbak te klein voor ;)


waarom zou me kofferbak er te klein voor zijn?

beetje wazig antwoord

Erix

Citaat van: Erix op 19 juli 2005, 22:59:15
hmmm.... Als deze jongens echt gaan werken heb je te weinig lucht in je auto om te verplaatsen.

Als je deze speakers al in een fatsoenlijke behuizing krijgt in je koffer bak is deze alsnog te klein om deze reden....

2x 10" of 1x 12" is wel maximale wat je op een fatsoenlijke wijze kunt gebruiken of je moet de hele tijd met je raampje open willen rijden om de luchtdruk kwijt te kunnen.
ZX-Audio · the finest audio products around

Edgar

Ik heb 1 12" Rockford woofer op de plaats van me achterbank en zelfs deze klinkt al beter met de ramen open.... En dat is dan nog maar 1 12" woofer. In een grotere ruimte als de kofferbak.

bas1984

Citaat van: Edgar op  3 augustus 2005, 16:19:06
Ik heb 1 12" Rockford woofer op de plaats van me achterbank en zelfs deze klinkt al beter met de ramen open.... En dat is dan nog maar 1 12" woofer. In een grotere ruimte als de kofferbak.

hm
Citaat van: Erix op  3 augustus 2005, 15:02:36
Citaat van: Erix op 19 juli 2005, 22:59:15
hmmm.... Als deze jongens echt gaan werken heb je te weinig lucht in je auto om te verplaatsen.

Als je deze speakers al in een fatsoenlijke behuizing krijgt in je koffer bak is deze alsnog te klein om deze reden....

2x 10" of 1x 12" is wel maximale wat je op een fatsoenlijke wijze kunt gebruiken of je moet de hele tijd met je raampje open willen rijden om de luchtdruk kwijt te kunnen.

hmmm ben ik het nie mee eens....

ze zitten nie voor niks in een kist..... 2 kisten van elk 35 liter....
en ik heb wel meer coupeetjes gezien die nog dikke subs erin hadden liggen en wel gewoon fatsoendelijk klintk enzo....

bas1984

naja....

kistjes zijn zowat bijna klaar..... maar is toch nog een hoop werk aan.....

wil morgen beginnen aan een mdf vloer te maken in de auto....

komen dus 2 kisten tegen de achterbank aan en daaronder wil ik dus een appart vloertje hebben dus het vloertje wat voor de subs ligt dat ik dat los eruit kan pakken....

iemand een idee hoe ik dat vloertje een beetje stevig krijg? zodat me kisten nie door de hele auto schuiven.

en helaas moet me reserve wiel er aan geloven want die krijg ik dan nie meer eriut.... hopelijk kan ik wel een thuiskomertje inleggen......

hebbe jullie wel nog een reserve wiel? zo ja? hoe krijg je die eruit?

maar zou graag willen weten hoe jullie jullie vloertje vast ehbben gemaakt... want kan moeilijk ergens in gaan boren  :-X

Erix

Citaat van: bas1984 op  3 augustus 2005, 17:20:13
hmmm ben ik het nie mee eens....

ze zitten nie voor niks in een kist..... 2 kisten van elk 35 liter....
en ik heb wel meer coupeetjes gezien die nog dikke subs erin hadden liggen en wel gewoon fatsoendelijk klintk enzo....

hmm ze zitten dus niet voor niets in een kist.... waar is zo'n kist dan voor denk je?! Om te voorkomen dat je meer lucht verplaatst?!
ZX-Audio · the finest audio products around

Thijs_th

Citaat van: Erix op  4 augustus 2005, 19:29:28
Citaat van: bas1984 op  3 augustus 2005, 17:20:13
hmmm ben ik het nie mee eens....

ze zitten nie voor niks in een kist..... 2 kisten van elk 35 liter....
en ik heb wel meer coupeetjes gezien die nog dikke subs erin hadden liggen en wel gewoon fatsoendelijk klintk enzo....

hmm ze zitten dus niet voor niets in een kist.... waar is zo'n kist dan voor denk je?! Om te voorkomen dat je meer lucht verplaatst?!

het volume van de kist is niet het enige wat je nodig heb maar ook het volume buiten de kist om die druk te verplaatsen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev