Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 67

Gestart door Benjamin Renon, 1 december 2015, 19:38:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark29

Mazzelaar, nee die is hier beperkt, 1 in garage, 2 als ze heel strak staan op de oprit. Maarja de eigen autos moeten ook ergens staan, en heel de straat vol zetten, vind ik ook niks.
En de buren later ook niet ben ik bang.

Felix

Dit topic moet maar eens tot leven gewekt worden.

Tijdens de winterse dagen van een paar weken terug heb ik een haaienvinantenne van een Clio V gemonteerd.
Deze kost slechts 45 euro bij de dealer, het enige nadeel is dat de draden eigenlijk wat langer moeten zijn bij een Megane 3. Er zitten vier aansluitingen op, 2x GPS (GPS en Glonass??), FM en DAB.
Ik heb alleen FM en GPS nodig, dus de andere twee sluit ik niet aan.







i2paq

Werkt dat beter dan de originele?

Moest je een hele nieuwe draad trekken?
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Felix

Het werkt net zo goed als de originele. Ik heb het ingebouwd voor de looks, niet voor betere ontvangst ofzo ;)
Je kan het aansluiten op de bestaande bedrading. Je sluit het precies zo aan als de normale antenne, alleen is de kabel wat korter maar het past net.



mark29

Mooie strijkijzer, is populair ding om te monteren, wilden veel klanten hebben.

mark

Ik heb een 2 koloms brug overgenomen van de achterbuurman van m'n schuur.  :) Die heeft een huis gekocht, en gaat voortaan daar klussen. Dus binnenkort verhuis ik een paar meter, naar de achterste schuur op het erf. (Ik zit met 12 man bij een oud boertje op het erf, in omgebouwde oude stallen.)

Dus ik heb nu een 2 kolommer en een schaarbrugje in m'n bezit.   :woohoo:

Dit is de bedoeling in de volgende schuur:





Ziet er op de schets iets ruimer uit dan het in werkelijkheid zal zijn.
De schuur is 6 bij 12 meter, dat heb ik nu ook. Maar de schuur waar ik nu in zit, staat een huis half voor de ingang. Dus daar moet ik elke keer omheen sturen. En straks niet meer.  !-!

mark29

Mooi en erg handig.
Wat een ruimte heb je beschikbaar, alleen nadeel van grote ruimte huren zijn de kosten, die ook terug verdiend moeten worden.

mark

zit gelukkig niet in het westen, dus de huurkosten zijn prima te doen.  :)
Zo'n schuur krijg je nergens voor het bedrag wat ik betaal.
Heb ik echt mazzel mee, zit in een dorpje verder ergens buitenaf.

Hier in het stadje waar ik woon is het gewoon niet mogelijk om zoiets te doen.
sowieso staat er hier nergens zo'n grote schuur, en 100 euro in de maand voor een kleine garagebox waar net een auto in past is heel normaal.  :D

mark29

Ja precies, ik sleutel aan huis, in een garage, 3x7.
Het is dat het aan huis is, maar als ik zo iets zou huren, zou ik dat geen huur van 100 euro waard vinden. En dan steeds er naar toe gaan etc. Dan zou ik meteen een grotere garage huren, maar dan zit je gauw op een 250 a 300 euro. Zoiets als de boxx complex wat je steeds meer ziet, met elektrische deuren, afgesloten terrein etc. Maar dan is het nog 3.5 bij 9 meestal.
Of een ex championnen hal doen er ook veel, a 400/450e in de maand. Veel ruimte, maar vaak op afgelegen plekken in de polder, en bedenkelijke omgeving vaak, met mensen die niet altijd zo n hal huren voor autos maar voor producten die groeien zeg maar. Daar wil ik niet bij in de buurt zijn.

mark29

Gisteren de megane van mijn vrouw weg gebracht voor apk, en is goed gekeurd.
Toch gek om dat uit te besteden nu, waar ik voorheen de autos zelf kon afmelden. Maarja nu ik de autos uit ben zit er niks anders op.
Heb nog wel een geldige apk bevoegdheid, maar die gaat eerdaags ook aflopen, en dan is die nog 2 jaar stilzwijgend geldig.
Zit nog te dubben om op den duur wel de herorientatie te doen, ook al doe ik ander werk, vind het toch zonde om het volledig te laten verlopen dan.
En stel ooit dat ik terug de autos in wil gaan, volledig alles opnieuw halen, dat is veel moeilijker, dan bevoegheid instand houden door middel van de herorientatie.

i2paq

Wij hebben woensdag de Mégane voor een grootte beurt en APK weggebracht.

Anders dan de gebruikelijke zaken was er niets bijzonders, fluitend door de APK  !-!

Er prettig dat we nu al 2 jaar een "normale" auto hebben zonder elke keer honderden euro's af te moeten tikken omdat er weer van alles was.  :)
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Tedo

#176
100 euro per maand voor een garagebox? Maak er maar € 150-200 van hier. En in grote steden nog meer.
Ik heb dezelfde Clio V haaievin antenne als Felix gemonteerd op mijn Estate. Past ook!

mark

voor mijn schuur betaal ik nu 250 in de maand inclusief stroom.  !-! dus ik mag niet klagen  :grin:
En dan heb je hier in de omgeving nog vaak dat je er alleen auto's in mag stallen en niet aan sleutelen.

Nou heb ik het geluk dat het oude boertje het wel mooi vind, al dat volk om de deur.
Hij vind het wel mooi dat ik het goed voor elkaar heb, en lekker m'n ding doe.

mark29

Je hebt het getroffen dan. Wees er zuinig op die verstandhouding.

Fubar (Marcel)

Z
Citaat van: mark op 26 februari 2021, 21:08:05
voor mijn schuur betaal ik nu 250 in de maand inclusief stroom.  !-! dus ik mag niet klagen  :grin:
En dan heb je hier in de omgeving nog vaak dat je er alleen auto's in mag stallen en niet aan sleutelen.

Nou heb ik het geluk dat het oude boertje het wel mooi vind, al dat volk om de deur.
Hij vind het wel mooi dat ik het goed voor elkaar heb, en lekker m'n ding doe.
Zorgt het boertje wel voor koffie met gebak?  :D :q
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev