Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 67

Gestart door Benjamin Renon, 1 december 2015, 19:38:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bobo1.6

Ik gebruik er nu 1 die via de FM op de radio gaat, kan ook USB in. Is tevens ook meteen een handfree set.

Felix

Vandaag heb ik mijn Twingo RS inlaatspruitstuk gemonteerd.
Ik heb hier nog even op moeten wachten omdat ik nog geen slangen en adapters had om alle randzaken aan te sluiten (slang naar luchtfilterhuis, slang naar rembekrachtiger, slang voor benzinedamp, slangen voor carterventilatie).
Hij zit er nu dus in, zoals is te zien op onderstaande foto. Ik was nog niet echt onder de indruk, ik merk nauwelijks verschil. Misschien dat ik wat merk als ik het gasklephuis reset.




Christian de Vriend

ik betwijfel of het zo makkelijk is,even spruitstuk wisselen en klaar.

gok zomaar dat het een bombo is,inlaat,ecu(afstelling),gasklep,injectoren,uitlaatspruitstuk.

wellicht andere nokken assen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Felix

Na een reset van het gasklephuis merk ik wel iets. Maar het is niet wereldschokkend (had ik ook niet verwacht).

Klopt Christian, de motor uit de Twingo RS heeft ook een andere compressie en het rijtje wat jij op noemt. Voor mij is het prima zo, ik heb nog wel Twingo RS injectoren liggen, maar daar ga ik niet aan beginnen.
Wie weet komt er nog eens een Megane GT 165 voor in de plaats  Y

Tedo

Toch leuk! Misschien bereik je nog iets met tuning/afstelling?

En wat die GT betreft; bij jou staat er een in de buurt te koop.

Christian de Vriend

Zulke dingen zijn altijd een gok,hoe reageert hij nu? onderin? bovenin?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Felix

Ja idd Tedo, misschien dat ik dat nog eens laat doen. Maar ik moet ook een beetje op de portemonnee letten, dan kan ik ten minste sparen voor een GT :q

Grappig, die GT ken ik! Ik rijd er notabene wekelijks langs 8)7 Leuk om te weten dat hij te koop staat, maar mijn autobudget is nog even ontoereikend helaas, daarnaast wil ik mijn 1.6 nog even de 250.000 km aan laten tikken (oftewel, nog twee jaar wachten).

@Christian, qua karakter lijkt de motor wat soepeler zijn vermogen op te bouwen (hoe leg je dat uit). Eerst zat er een soort lui gat, tot om en nabij 2700 toeren, daarna kwam er een berg koppel beschikbaar. Hier lijkt hij nu veel vloeiender naar toe te werken zeg maar. Daarbij heb ik de indruk dat hij wat sneller is, maar dat kan net zo goed tussen mijn oren zitten. Ook als hij stationair loopt (in zijn versnelling) dan lijkt hij er wat meer aan te trekken.

mark

Ik zal er geen monteren op mijn eigen megane, dan heb ik waarschijnlijk nog minder onderdruk in mijn inlaat traject.
Ik had toen met die kapotte gasklep niet voldoende op onderdruk voor de rembekrachtiger, toen die op hol sloeg haha.  :shocked:

Dus ik heb nu met alleen een v6 filterhuis en pipercross schuimfilter net genoeg onderdruk voor de rembekrachtiger zeg maar.  :D

Willem

Het lijkt in ieder geval wel een stuk mooier dan het oude inlaatspruitstuk  !-!

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

En dan een vacuüm pomp er bij opzetten voor de rembekrachtiger.  :D

Felix

Ik denk dat ik wat heb gemist Mark, waarom zou je geen onderdruk hebben met dit spruitstuk?

Christian de Vriend

door de goede en snelle toevoer van lucht/zuurstof,de motor hoeft niet veel te doen om lucht te krijgen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Door mijn espace v6 filterhuis met pipercross schuimfilter heb ik nog net voldoende onderdruk voor de rembekrachtiging. Laatst toen de gasklep stuk ging, zat die klep er los in te klapperen. En toen sloeg de auto op hol. Maar ik had toen te weinig vacuüm voor de rembekrachtiging.

Dus zo'n twingo rs spruitstuk is iets groter, en dus flowt de lucht er makkelijker doorheen. En dus krijg je minder onderdruk.

Felix

Aha, ik zal mij eens wat meer verdiepen in het hele luchtstroomverhaal. Komen mijn lessen stromingsleer weer goed van pas :q

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev