Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 67

Gestart door Benjamin Renon, 1 december 2015, 19:38:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark

Na een paar slopen te hebben afgestruind, nu toch een net setje deuk vrije zijschermen en een motorkap gescoord voor een net prijsje.  !-!
zit denk ik 1 klein krasje op een zijscherm die ik niet weg kan poetsen, voor de rest een paar kleine krasjes maar die krijg ik er wel weer uit.

De sloop megane staat bij een autobedrijf in enschede, en die gaat morgen of overmorgen naar de sloop.
Dus ik was er precies optijd bij.  !-!

Het koste aardig wat zweten om de kitlaag van de zijschermen los te snijden, en een bloedspoortje in de werkplaats achter gelaten.
maar het is gelukt, heb ik zaterdag weer wat te doen haha.  :)


mark


Fluppie


Felix

Vandaag heb ik de remmerij aan de achterzijde verangen.
Hierbij heb ik meteen grotere schijven gemonteerd. Standaard zitten er schijven van 240mm op, nu zitten er schijven van 270mm op afkomstig van een Megane Grand Tour of Scenic.

Het enige wat ik extra nodig had waren de beugels waar de remklauwen opgemonteerd zitten. Deze heb ik op de sloop van een Scenic afgeschroeft. De remklauwen zijn namelijk hetzelfde.

Het verschil moet ik nog merken. Eerst moeten ze nog ingeremd worden.



De oude schijven waren vrij dun en flink verroest. De wiellagers leken mij nog in orde, maar toen ik de schijven van de as af haalde bleek er erg veel speling op het lager te zitten. Is dit normaal?

Tedo

Top gedaan Felix. Mooie upgrade! Eigenlijk vraagt die roestige remklauw ook om een verfje nu.
Wat voor merken heb je gebruikt? Ik zie Brembo remblokken.

mark

Ja dat is normaal felix.  !-! Zodra de moer vast zit is de speling ook weer weg.

Felix

Dat dacht ik al, gelukkig :)

@Tedo, dank je. Die remklauw krijgt misschien nog wel een verfje ja. Maar hij doet het nog goed, dus de kans is ook groot dat hij voorlopig gewoon blijft zitten.
De remblokken zijn van Brembo ja, de schijf niet. Dat is ook weer een heel verhaal.

De schijven moet je eigenlijk kopen met wiellager en abs ring, je kan ook alles overzetten maar daar had ik ten eerste geen zin in en ik wist ook niet hoe lang deze schijven/lagers er al op zaten. Gewoon nieuw dus. Dat maakt die schijven wel behoorlijk prijzig (80-100 euro per stuk), dus ik ging uiteraard op zoek naar een koopje. Ik kwam zodoende op een set Zimmermann schijven uit bij een eBay verkoper met zeer goede reviews. Leek een mooie deal. Totdat thuis bleek dat het helemaal geen Zimmermann schijven waren. Welk merk dan wel? Geen idee. De verkoper wist het eigenlijk ook niet en zegt niet te weten wat er fout is gegaan. Afijn, ik kon de schijven terugsturen of een mooie korting krijgen. Heb dat laatste maar gedaan. Nu kijken hoelang deze schijven het volhouden :P Als ze de komende 2/3 jaar goed blijven ben ik spekkoper. Ik verwacht dat ik tegen die tijd een andere auto rijd.

Binnenkort wil ik de remvloeistof vernieuwen. Dan remt hij weer als nieuw (hopelijk).

Tedo


Felix

Haha, dat maakt het alleen maar vreemder.  8)7
Die TRW schijf heeft een diameter van 260mm, de mijne heeft 270mm. Op de andere schijf staat trouwens 4574.

mark29

Van de week een megane gekocht, die wat liefde nodig heeft. Van 2000 een 1400 16 kleppert. Met een maagdelijke kilometerstand van 111000

mark29

Na aanschaf een andere versnellingsbak onder gehangen, was ook de reden waarom ik hem kocht, die was vastgelopen.
Naar boven eruit gepakt, ipv subframe eronder uit te halen, was krap maar ook goed te doen, scheelt een boel tijd.
Interieur eruit gehad grotendeels en alles schoongemaakt, buitenkant gepolijst, nu nog poetsen een dezer dagen als ik meer tijd heb. Van binnen is die nu smetteloos, van buiten ook erg netjes op een paar plekjes na, maar goed voor 17 jaar oud een nette auto.

Tedo

Gefeliciteerd! Heb je er zelf plannen mee, of ga je 'm doorverkopen?

mark29

Paar dagen mee rijden en dan gaat ie inderdaad marktplaats op. Ja leuk om wat mee te knutselen en een auto helemaal netjes te maken, maar goed, we hebben hier al 2 autos staan.

mark29

Dinsdag op marktplaats gezet, hoop reacties, biedingen enz, woensdag had ik geen tijd voor bezichtigingen en donderdag was ie verkocht. De koper was er erg blij mee, en vooral dat ie zo smetteloos was.
Was een leuk ding, maar goed ik heb er eerlijk gezegd niet veel mee.

Felix

Afgelopen weekend mijn Megane voorzien van een Update List radio.



Hiervoor zat er een Carminat Informee 1 met Cabasse Auditorium in. Inmiddels is dat systeem behoorlijk verouderd.
Inbouwen was eenbehoorlijke klus, want de bedrading moest flink aangepast worden. Alle oude bedrading is er uit gesnoeit en de bedrading uit een donor megane is er voor in de plaats gekomen.
De donor Megane was een Phase 1 van eind 2005, deze waren al voorzien van Update List radio's maar de facelift was nog niet uitgevoerd en het instrumentenpaneel was ook nog met de 30 polige stekker (de Phase 2 gebruikt een 24 polige stekker).

Nu zal je je waarschijnlijk afvragen Waarom?
Er komt een heel nieuw systeem voor in de plaats, en daar heb ik een update list Megane voor nodig. Maar volgt later.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev