Advertenties


Cross Climate

Gestart door hanz007, 22 november 2015, 14:01:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hanz007

Ik heb twee bijna kale achterbanden (ca 2 mm/ 205/50-17) en wil deze vervangen door Michelin Cross Climate. Met de Alfa 166 van mijn werk heb ik daar hele goede ervaringen mee. Kan ik deze Cross Climates het beste op de achteras laten monteren of vooras en mag dat in combinatie met twee zomerbanden? :?

Bobo1.6

Ik zou als ik jou was wel 4 gelijke banden houden, en de nieuwe banden altijd op de aangedreven as zetten.

matthew

Je mag kwa banden combineren met merken en typen wat je wilt.
Als de bandenmaat op de assen maar gelijk is.


A110

Ik heb op mijn winter set aan de voorkant 2 nieuwe cross climate gemonteerd en achter zitten er 2 echte winterbanden.
Ik merk geen verschil en voor mijn gebruik van de auto voldoet het perfect. Als de achterbanden ook versleten zijn gaan daar ook cross climate banden onder, maar dat duurt nog wel even.

Meningen verschillen over het monteren op de aangedreven as of op de niet aangedreven as. Ik denk dat het heel belangrijk is dat op alle assen gewoon goede banden met voldoende profiel moeten zitten. Je auto staat eigenlijk op 4 velletjes papier van het formaat A4 in dat gebied moeten de banden zo goed mogelijk het water en vuiligheid afvoeren naar de buitenkant zodat de grip optimaal is in alle omstandigheden.
Maar over het algemeen worden nieuwe banden op de vooras geplaatst. Maar nogmaals achter moet ook voor de veiligheid voldoende profiel op zitten.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark

als je in de sneeuw rijd is het verstandig om achteraan de beste banden te monteren.

Als de voorkant begint te glijden ga je nog rechtdoor.
Als de achterkant dan begint te glijden, ga je alle kanten op behalve de goeie!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev