Advertenties


Motor slaat soms af

Gestart door Yannick21, 12 november 2015, 21:31:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yannick21

hallo, ik heb sinds kort een probleem met mn megane cabrio phase 1 1.6. mijn motor slaat soms niet aan en als ik even wacht dan start hij wel weer, of hij start wel en dan loopt hij heel laag in de toeren en slaat hij weer af, ook in de bocht al ik afrem dan slaat hij af en dat is ook heel irritant want mn stuurbekrachtiging slaat dan ook uit. ook heb ik als ik al mn electronica uit doe dat hij hoger in de toeren loopt en als ik dan al mn lichten met remlichten en kachel aan doe dat hij heel laag in de toeren loopt en soms zelfs uitvalt. als ik rij of stationair draai dan wil de toeren ook nog op en neer gaan, en soms heb ik helemaal geen problemen. mijn Map sensor is laatst al vervangen maar als ik hem uit laat lezen komt er geen storing naar voren. wat kan het probleem zijn?

mark

Slangetjes naar de mapsensor ook goed? Wil wel eens voorkomen bij de 1.6e

Yorick

Lijkt ook op een dynamo die kapot gaat... Heb ik ook gehad, zelfde kenmerken. Afremmen + uitvallen heb ik in de winter ook soms, dat komt naar mijn weten bij de gasklep weg. Keertje schoonmaken.

Yannick21

slangetjes zijn tegelijk vervangen met de map sensor

Yorick

Meet je dynamo voor de zekerheid even na dan.

Yannick21

Mijn dynamo is nagemeten en zit op een goede 14,5 waarde. mijn gasklep heb ik reeds ook schoongemaakt, maar sindsdien doet mijn auto nog raarder. vanmiddag toen ik afremde en stilstond, ging hij 3000 stationair lopen, na wat starten en wachten deed hij weer soort van normaal, maar hij bleef bij het afremmen laag in de toeren vallen en zelfs 1 keer uitgevallen vandaag. ik heb wat gelezen over een nokkenas sensor en een BDP sensor, zou het mogelijk zijn dat in mijn geval 1 van deze kapot zijn, of is het mischien weer iets heel anders.

Yorick

Hmm, ja. Daar weet ik dan weer niet genoeg van. Anderen kunnen je vast helpen. Mooi dat je dynamo iig nog intact is.

mark

Is de stappen motor in het gasklephuis ook nog goed?  Als deze niet helemaal functioneerd krijg je dit soort dingen ook.

korte

Gasklep in verkeerde stand gedrukt?

Bartjeee23

Ik heb met mijn Megane cabrio overlaatst hetzelfde voorgehad. MAP sensor en slangetjes vervangen zonder resultaat. Gasklephuis gereinigd zonder resultaat.

Uiteindelijk de auto laten uitlezen bij de renault garage en dat was ook zonder resultaat, maar ze zeiden me wel van de stappenmotor aan het gasklephuis nog eens te reinigen en in te oliën. Na dit te doen en de motor zichzelf opnieuw te laten inleren (kwartiertje stationair laten draaien) heb ik er eigenlijk geen last meer van gehad.

Yannick21

Oke bedankt, ik zal er binnenkort even mee bezig gaan, dan hoor je wel of het heeft gewerkt.

Yannick21

Ik heb mn gasklephuis opnieuw schoongemaakt en ook een deel van mn inlaat, toen brak er een stuk van mijn pakking af tussen mijn gasklephuis en inlaat. Dus daar heb ik weer een nieuwe voor gemaakt. nu loopt mijn motor weer een stuk beter, en valt hij ook niet meer uit. alleen hij doet er wat langer over om terug te vallen in zijn stationair toerental te vallen, dus wil ik mijn stappenmotor ook nog schoonmaken, maar als ik het dus goed begrijp hoef ik hem daarna niet opnieuw in te leren, maar ik moet hem dus gewoon laten draaien om hem automatisch te laten inleren.

fitz

Eerst even een paar keer op contact zetten voordat je 'm start na het schoonmaken. Meestal loopt ie dan meteen redelijk.

Yannick21

Zonet even schoongemaakt en gesmeerd, maar hij gaat erg stroef. hij doet het gelukkig nog wel, maar ik ben bang voor hoelang. maar in elk geval bedankt iedereen.

mark

Weet je in elkgeval waar het vandaan komt.  ;) !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev