Advertenties


Reacties in projectpagina's toestaan of niet?

Gestart door Tedo, 13 september 2015, 18:18:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

korte

Dat zou dan wel in overleg moeten  ;)
Als men een voorbeeld zou willen kan ik ook alles in mijn openingspost droppen als voorbeeld in mijn hobbytopic dan hoeft er nog niets in projecten te veranderen en kan men zien hoeveel je kwijt kan in 1 post.

Rohald

Dat is uiteraard aan de moderators om daar over te beslissen ;)

Wat nieuwe forumleden waarschijnlijk niet weten is dat projecten pas sinds 2 jaar open staat voor alle leden. Daarvoor was het alleen aan RMC-leden (nu VIP-leden genoemd) toegestaan om een project bij te houden. Omdat zij financieel de club steunden. Daar zijn toen goede argumenten voor op tafel gelegd om het voor alle forum-leden open te gooien. Met succes, want er zijn nu meerdere projecten te bezichtigen. Dus zoveel verschillende project-reacties waren er toen niet. Alles gaat met zijn tijd mee. Zo ook dit forum !-!
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

mark

Idd toen werd het ietsnieuwsgekocht/gemonteerd topic vol gebombardeerd.  :D

Yorick

Ik heb helaas het afgelopen weekend geen tijd gehad voor het forum, maar vanavond wel iets meer.

Ik ben hier absoluut niet voor. De redenen die bepaalde leden aangeven is opzich prima en legitiem, maar de RMC bestaat al sinds 2001 en heeft haar eigen unieke identiteit. Ik merk ook bij andere (misschien wat minder actieve) leden en moderators dat we het niet allemaal eens zijn met de verandering.

Zoals het nu is, is prima. Er wordt niet gigantisch veel in gereageerd, er wordt vaak gereageerd op meerdere posts en ik vind de projectpagina's overzichtelijk en niet vervuild. Dat ze het op andere fora wel zo doen begrijp ik, maar we hoeven geen 13 in een dozijn forum te worden.

Rohald

Een verandering betekend nog geen gezichtverlies. De Megane club blijft uniek omdat het hier meer draait om de gezelligheid. Iedereen laat de ander in zijn/haar waarde. Daarom komen mensen terug. Ook als ze geen Megane meer hebben. Dus we zullen nooit een kopie worden van welk ander forum dan ook.

Wel respect voor de moderators om dit verzoek ter discussie te stellen. !-! Er zullen ook genoeg forums zijn waarbij het achter de schermen bepaald wordt. O, dus ook daar zijn wij uniek in ;)
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

korte

Dat je het er niet mee eens bent, prima, dat is je goed recht  !-! Maar een club/forum is aan verandering onderhevig... Het hele leven is aan verandering onderhevig! Ja, soms zou ik de jeugdige onbevangenheid uit 2001 terug willen maar het leven wat ik nu leid ben ik meer dan content mee.
In 2001 was Windows 98 nog prima en belden we met een Nokia 3310  ;)

Ook een club als deze veranderd, het publiek welke een cabrio megane hadden in 2001 is een ander dan er nu in rijdt. Zelfs de megane is aan verandering onderhevig en kent diverse type en uitvoeringen. Qua "vaste"  leden zie ik naast de moderators inderdaad een niet al te grote groep (Vip) leden welke het forum met regelmaat bezoeken. Zij vinden het hier gezellig en blijven daarom terugkomen, ook al ben ik lid sinds 2013 ik ben pas recent actief. Ik probeer projecten terug te lezen omdat ik daar interesse voor heb, daarbij ben ik ook geïnteresseerd in de reacties op de projecten gewoon om te lezen waar men tegenaan is gelopen, de tips die zijn gegeven door leden of om de gemaakte keuzes na te kunnen lezen. Doordat de reacties allemaal gebundeld zijn in een apart topic maakt het voor mij vrijwel onleesbaar om iets terug te zoeken mede doordat alle reacties lukraak door elkaar staan. Ik kan me voorstellen dat meer nieuwe leden dit ook zo ervaren. Tevens denk ik niet dat andere clubs, fora of denkwijze een bedreiging vormen vanwege het voorgestelde idee, ook doet het mijn inziens geen enkele afbreuk aan het unieke van deze club.
Iedere club heeft een eigen unieke karakter, zijn charme dat heeft niet veel te maken wel/niet openstellen van het mogen reageren in een bepaald topic. Het is niet dat de club zichzelf verloochent door hiervoor open te staan.
Wat een club maakt is de groep mensen die samen een hobby/passie delen en elkaar daarbij op welke vorm dan ook willen helpen en ondersteunen, tips geven. Het heeft een gevoel van verbondenheid, dat zit niet in de vorm want een forum is niet meer dan een platform om met elkaar in contact te komen.
De vraag die je kan stellen is wat willen we? Wat willen de leden? Want zonder leden geen club! Is er iets te zeggen voor de genoemde voorstellen? Zo ja, waarom dan? Zo nee, waarom niet? Ik begrijp dat de oudgediende binnen de club terughoudend zijn en wat een meer behoudende positie innemen.  Alleen lees ik weinig argumenten waarmee deze terughoudendheid wordt gestaafd. Het is een sentiment waaraan wordt vastgehouden en angst dat de club zijn eigenheid verliest. Met het oog op bestaansrecht heb je nieuwe leden nodig en moet je de degene die het forum/de club een warm hart toedragen ook serieus nemen en ik vind dat dit middels deze poll wordt gedaan!

Zoals je ook kan zien, want je hebt waarschijnlijk gestemd of inzage, is het merendeel vooropenstelling van de mensen die gestemd hebben.

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Nicole

Al ben ik niet meer echt actief (alleen mee lezen), ik zou het laten zoals het is.
Houd de projecten duidelijk, met reacties er tussen raak je het overzicht kwijt.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

korte

Zoals eerder al gesteld kan het overzicht bijgehouden worden in het eerste topic  ;) dan kan alsnog vrij makkelijk de projecten bekijken waar je interesse voor hebt.

Yorick

De bijkomende nadelen (niet bij latest, zelf updaten 'ik heb iets gedaan' en niet meerdere reacties kunnen lezen vind ik zodanig dat ik bij mijn mening blijf.

Daarbij komt ook dat we sinds een jaar ofzo de projectpagina open is gegooid en toen is er ook voor deze opzet gekozen.

Dirk Kuipers

Ik heb tegen gestemd.

Als ik kijk naar mijn project, dan had ik dat nooit in één bericht kwijt gekund. Dus daar ga je al..
En iemand die een projectpagina aanmaakt denkt er heus niet bij na om meteen de eerstvolgende 5 posts ook te reserveren.. Als je dit later weer wilt herstellen betekend dit extra moderatorwerk.. Ben ik geen voorstander van.

Daarnaast heb ik zo ongelooflijk veel reacties gehad op mijn project dat als die ook allemaal in mijn projectpagina stonden, het denk ik wel 100 pagina's zouden zijn.
Op andere fora's vind ik dat ook altijd het grootste nadeel bij de ietswat grotere projecten. Dan is het scrollen om weer bij een volgende update te komen.. En lees je tussendoor allemaal reacties:
"vet man", "goed bezig", "Ga zo door", etc. Die reacties hoef ik eigenlijk niet te lezen, ik wil de voorgang van het project juist zien.

Daarnaast is het eigenlijk ook helemaal niet de bedoeling vragen te stellen en te beantwoorden in een projectpagina. Daar hebben we speciale sub forums voor. Het is belangrijk dat daar dir vragen ook gesteld worden zodat iemand anders ze later makkelijker terug vinden kan. Beantwoorde vragen in projectpagina's verdrinken onder in de niet relevante berichten van dat topic, en dat is zonde.
Want juist alle vragen topics geven een forum als deze zoveel waarde (ook voor gasten via google).

Overigens ben ik niet helemaal tegen hoor. Want aan de andere kant had ik best nog eens alle reacties willen nalezen op mijn project. En dat is helaas nu niet meer mogelijk.

korte

Eindelijk een op min of meer inhoudelijk gebaseerd tegen argument  !-! Gezien het van degene komt welke het grootste en het meest recente project heeft gehad zet dat kracht bij. Sentiment zie ik namelijk niet als argumentatie maar als angst voor verandering....

Hetgeen je als laatste aanhaalt Dirk is eigenlijk hetgeen het mij ook om ging, de reacties teruglezen omdat daar naast "vet, tof, mooi gedaan, goed bezig" vaak ook nuttige informatie tussen staat. Dat maakt het voor mij als nieuweling lastig om nu terug te lezen, mede doordat reacties nu lukraak door elkaar staan.

Maar de uitkomst zal zo zijn als deze is, de voorstanders hebben nog een kleine voorsprong maar gezien de meeste moderators tegen zijn zal dat waarschijnlijk meer gewicht in de schaal doen leggen.

Stellen we het gewoon over 2 jaar opnieuw voor  ;)

Ik zal mijn vragen mbt projecten in het reactietopic plaatsen bij de projecten die ik interessant vind om te volgen, terug lezen is niet te doen dus mocht ik iets vragen wat al aanbod is gekomen zou ik het wel fijn vinden wanneer men niet terug verwijst naar de eerdere reacties (dat is overigens nog niet voorgekomen)

Dimi, het was een mooi voorstel waar zeker een aantal mensen het mee eens zijn maar de weerstand is dermate groot vanuit de crew dat ik betwijfel of de kleine meerderheid gehoord zal worden in deze.


Tedo, nogmaals  !-! Dat je een poll geopend hebt!

korte

Als alle 8 de moderators unaniem in hun eigen gedeelte hebben besloten dat ze het niet willen, concludeer ik dat er dus verder maar 2 leden tegen zijn.... (ja ik weet het, is gebaseerd op aannames).  Gelukkig staan de voorstanders nog met 1 stem voor  :q 8)7  8)7  8)7

Tedo

Vergeet niet dat er ook 2 stemmen zijn voor de middenweg (die telt dus niet mee bij optie 1 of 3) en ik weet dat er een mod is die daar op gestemd heeft.
Aangezien deze optie weinig is gekozen, denk ik dat het gaat tussen alles open zetten of het zo laten als het is.

korte

#44
Ja is ja lol  :D het zal wel zo blijven als het is. De weerstand is erg groot namelijk en de argumenten zijn erg dun, gevoel krijgt naar mijn mening de overhand op ratio.

Ik blijf van mening dat wil je het aantrekkelijk maken voor nieuwe leden om het open te gooien, het kan namelijk inspireren voor de volgende megane rijders. Afijn, ik heb het wel duidelijk gemaakt dacht ik. Het is wat het is, we doen het er maar mee...

Het zou misschien nog wel de beste keuze zijn om het al dan niet open te stellen voor reacties bij de topicstarter zelf te laten, dan hebben degene die het niet wilen hun zin en kunnen zij het dicht laten en degene die dit wel graag willen kunnen het dan openzetten.... Polderen noemen we dat toch?   ;)
En bewandel je de middenweg  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev