Advertenties


mijn andere hobby; Alfa Romeo 156

Gestart door korte, 18 augustus 2015, 23:48:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

korte

Ja lach maar, zij krijgt dit weekend haar zin.... Als ik mijn zin maar krijg wanneer ik opzoek ga naar een leuk setje wintervelgen  :)

Willem

Gewoon zeggen dat het volgend weekend ook nog mooi weer wordt. Maar dit geeft wel een rede om met de Alfa bij het clubweekend bij de Nürburgring aanwezig te zijn. o-)

Paul

Mijn vrouw en zoontje gaan voor elke club.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

korte

Citaat van: Willem op 20 augustus 2015, 16:47:23
Gewoon zeggen dat het volgend weekend ook nog mooi weer wordt. Maar dit geeft wel een rede om met de Alfa bij het clubweekend bij de Nürburgring aanwezig te zijn. o-)


Had ik geen moment aan getwijfeld, lekkere bbq, een beetje toeren en een dag naar de ring om te kijken... Ware het niet dat ons pa en ma dat weekend juist 40 jaar getrouwd zijn... Dan kan ik beter nog eens proberen komende zaterdag te komen dan te belanden in een grote familiare rel

korte

Citaat van: Paul op 20 augustus 2015, 17:10:13
Mijn vrouw en zoontje gaan voor elke club.

Zo is het ook Paul  !-! (maar als er ergens rek in zit moet ik het toch altijd ff proberen)

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

korte

Ik vond net nog een filmpje in de "oude doos" blok hing er net in en uitlaat er ook net onder... Jullie begrijpen dat er geen volgas gegeven werd (zo'n 2500 toeren denk ik)




Die lelijke vent is mijn monteur/maat  ;)

Zal van de week als het weer het toelaat nog eens een filmpje maken, rijdend en als het ff kan met een Go-pro van een maatje van me

Willem

Zo dat klinkt in ieder geval niet verkeerd.  :9~

korte

Ja, nu klinkt ie eigenlijk nog beter, hij is goed ingebrand en doortrekken tot 6-7000 toeren jankt en brult ie werkelijk alles bij elkaar  8)

Willem

Zo hoort het  >:D heb van mijne alleen een filmpje van met launch control. https://youtu.be/m-H_qgSFc74

korte

Schakelmomentje  :) ook wel een zeer lekker geluidje  !-! Wat heb je voor uitlaat? Middendemper er nog onder? Katvervanger? En werkt dat een beetje launchcontrol?

Willem

Schakelmomentje kwam doordat ik aan het uitproberen was met de no-lift shift.  ;) Zit een remus einddemper van een clio rs onder. Geen katalysator meer en de originele middendemper ivm tegendruk op de plaats van de kat. Als het geld er is wil ik nog wel eens een ander spruitstuk en katvervanger met bijbehorende demper. Zal natuurlijk nooit zo fijn klinken als een V6.  :P

Launchcontrol werkt best mooi. Schakelaar om, koppeling in en vol gas en dan houdt ie em op 3000 toeren. Als ik dan wegrijdt willen de dunlops voor wel piepen. >:D

korte

Ach, daar gaat het niet om he, een 4 cilinder kan qua geluid in mijn ogen of oren niet tippen aan een V6 maar ja een V6 kan ook weer niet tippen aan een V8 of V10. Het gaat erom dat we plezier hebben in hetgeen we rijden!
Waar ik wel altijd een hekel aan heb zijn die civicjes met een konijnenhol als uitlaat maar niet vooruit te branden zijn, meer herrie dan snelheid zeg maar....

Die launchcontrol is trouwens wel echt lachen man  !-! Kan je toerental variabel instellen?  Je zal menigeen wel het nakijken hebben gegeven bij de stoplichten hahaha

Willem

Dat is zeker waar.

Ik ben ook niet fan van de civicjes met grote uitlaten en niet vooruit te branden.

Ik kan door het kastje aan de laptop te hangen het toerental zelf instellen. Y Heb eigenlijk nog niet vaak sprintjes der mee getrokken. Maar mijn 8v heeft het koppel vrij laag in de toeren dus dat maakt het op korte afstand zeker leuk.

korte

Leuk man! Dus als je een uitdraai zou hebben van een meting op de rollenbank dan zou je die erbij kunnen pakken om toerental zo af te stellen dat hij oppakt bij het meeste koppel.
Ben toch wel benieuwd naar wat het in de praktijk brengt (dus bij een stoplicht) en of je daarmee ook zelf verschil merkt....
Eens een keer testen bij een meeting ofzo, een keer zelf wegrijden en een keer met launchcontrol en dan zien wat de verschillen zijn!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev