Advertenties


mijn andere hobby; Alfa Romeo 156

Gestart door korte, 18 augustus 2015, 23:48:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

korte

Zo even mijn andere hobby hier showen  :)

Het is een Alfa romeo 156, van origine een '98er 2.5V6 24v maar er is het een en ander gedaan  :q









Ondertussen is er veel, zo niet alles, aangepakt. Een klein overzicht van de gedane werkzaamheden:

Motorisch:

- carbon airintake,
- 3.2 GTA blok opnieuw opgebouwd ( nu net 6K gelopen)
- koppeling geheel vervangen ( een kleine 10K geleden)
- Spaghetti spruitstukken (supersprint imitatie, 6K geleden)
- Wizzard uitlaatlijn bestaande uit sportkat, open  middenpijp en einddemper allemaal RVS)
- Software op maat

Ophanging/ wegligging:

- alle draagarmen vervangen incl. alles voorzien van Pu rubbers (10K geleden)
- Eibach stabilisatorstangen voor en achter (10K geleden)
- KW schroefset gereviseerd (10K geleden)
- 19" 159Ti imitatie velgen (10K geleden)
- Dunlopp sportmaxx  225/35/19 (10K geleden)
- Brembo junior remmen voor 305mm, rvs remslangen 5.1 remvloeistof

Exterieur:

- Facelift front,
- WRC frontlip,
- Novitec sideskirts,
- Nieuwe raamrubbers
- Nieuwe parfavanplaten,
- Nieuwe Logo's,
- xenon lenslampen dim- en grootlicht
- gespoten in originele Alfa kleur Competizione Rosso
- Roestbehandeling aan gehele auto, dorpel vervangen, wielkasten gelast etc.

Interieur:

- GTA tellerset
- GTA zetels elektrisch verstelbare voorstoelen,
- GTA hemel incl. zonneklep, lampjes, hoedenplank etc.
- Alcantara dash, middentunnel en deurpanelen
- Privacy shades achter

Audio:

Nog niet ingebouwd maar nog wel aanwezig:

- Infinity Kappa deurspeakers
- Infinity Kappa hoedenplankspeakers
- Infinity Kappa subwoofer
- Infinity Kappa versterker
- carpc, kabels en bitumen om eea te isoleren



Omdat foto's meer zeggen dan woorden, hier een aantal plaatjes:































































Het is dan wel geen megane of Renault maar ik hoop dat het jullie autogekken ook wel kan bekoren


Groeten,
Tjeerd

Willem


korte

Dank je, heeft wel even geduurd maar dan heb je ook wat  :)

Is eigenlijk ook mijn grootste hobby (schaamt zich nu al op een megane forum) en beetje bij beetje loopt zoiets totaal uit de hand  8)7 je veranderd het front, ander kleurtje, dan toch ook maar een motorblok nieuw opbouwen.... Tja dan moet je ook je remmen en ophanging aanpakken en uiteindelijk heb je een totaal gerestaureerde auto van 17 jaar oud.... Ik ben er blij mee, de vrouw destijds iets minder  :)

Yorick

Suuuperdik hoor. Wat een verandering.

korte

Dank je  !-! ja er is idd geen groter contrast mogelijk.... Een auto gekocht met wat achterstallig onderhoud daar een plan voor bedenken, vasthouden aan dat plan en dan krijgt het beetje bij beetje vorm... Heeft wel wat uurtjes werk, energie en centen gekost maar rij er nu een kleine 2 jaar zo mee rond en zou ze voor geen goud meer willen wegdoen

Willem

Als ik het geld zou hebben zou ik precies hetzelfde doen met mijn ook 17 jaar oude Mégane.  Y

korte

Hier is het geld ondertussen op.... Vrouwlief is er "wel klaar mee"  :)


Maar ik begrijp goed dat leeftijd geen rol speelt en autoliefde blind maakt hahaha zal er morgen eens voor gaan zitten om hier eens wat projecten te bekijken... Staan ook zo snel als ik zag ook juweeltjes tussen  Y

Christian de Vriend

Mooie bak

Die bedenkingen van de vrouw ken ik (maar al te goed) heb m'n 16v gekocht voor 900€
ik gok/denk dat er rond de 3000€ kwijt ben geweest, enkel om hem technisch in orde te maken.
vorige jaar is het motorblok er uitgeweest voor de koppeling,en tja..... als die er dan toch
naast ligt...... en voor je het weet, heb je een bureau vol liggen met nieuwe onderdelen.

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

jarno27

Mooie auto de nieuwe kleur doet hem erg goed  !-!

Tedo

Mooi ding!  !-! Ze zeggen wel eens dat je je pas autogek mag noemen als je een Alfa hebt (gehad).
En ja; mannen hebben nu eenmaal hobby's die de meeste vrouwen niet begrijpen. Die van mij gelukkig wel, mits alles gefaseerd en goed onderbouwd uitgevoerd wordt.  ;)

korte

Dat zeggen ze inderdaad, volgens mij afkomstig van een quote van Jeremy Clarkson: "You can not be a true pertolhead untill you have owned an Alfa Romeo".

Hier is de vrouw ook meer dan schappelijk hoor, maar op het moment dat de huiskamer, eettafel, keuken, hal en schuur meer en meer op een werkplaats/opslag ging lijken zag je de twijfel groeien.... Niks zeggen maar dat was niet nodig, die blikken waren voldoende hahaha. Nu is het grootste gedeelte wel klaar en zijn het vooral nog de details en kleine dingen die aangepast worden. En dan valt een hendeltje hier en een kapje daar wel mee, ipv dat de fietsen de schuur niet meer in kunnen omdat de velgen droog moeten staan  :whistle:

mark

Mooi project  !-! !-! !-! Het is dat mijn auto altijd op de stoep staat, en ik verder geen ruimte heb voor een project auto.
Anders zou ik idd ook zoiets doen.  :P Al heb ik natuurlijk wel het geluk, dat ik op mijn werk 6 bruggen en de nieuwste apparatuur ter beschikking heb.
Maar dat is voor het "normale onderhoud" van mijn auto.  :D

megcab2000 (Verkocht)

@Korte , heel mooi gedaan. Complimenten  !-!

Gok wel ,dat er voor E12000,- werk in zit. Taxeren dat ding.

Zelf ook 25 jaar lang Alfist geweest (zeker 30 gehad samen met m'n toenmalige vriendin), waaronder ook 'n 2 jaar oude rode 156 selespeed van '99 en vele klassiekers en V6-en.  Vele scarb-ritten gemaakt en langs squadra-tuning natuurlijk.

Draai m'n hoofd nog steeds om voor Alfa's ,maar rijd nu al 7 jaar bonnenvrij met andere minder sportieve karren (na die selespeed was ik het zat ,wat betreft bijkomende kosten).

gr.
Megane is verkocht

korte

Dank voor de complimenten allemaal  !-!

Is inderdaad getaxeerd, compleet met zo'n 250 foto's en zelfs clubauto van het jaar geweest.

Selespeed is leuk zolang het werkt, gaat het kapot dan brengt het niets dan ellende erg storingsgevoelig gelukkig schakel ik gewoon met het handje  :)

Bobo1.6

Mooie Alfa, ik heb draag Alfa Romeo een warm hart toe. heb zelf in een 146 1.4 Boxer gereden (tot de koppakking eruit klapte), en veel geld in gestoken om op te knappen maar helaas.
Je zal denk ik ook wel naar spettacollo sportivo zijn geweest dit jaar? Zo niet heb een aantal foto's op mijn Facebook staan ervan (68 hebben de Facebook gehaald  :q).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev