Advertenties


18" RS Velgen onder "normale" Megane III

Gestart door Tedo, 16 juni 2015, 13:45:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

#15
Een collega stelt dat opgeknapte velgen nooit meer zo goed als nieuwe worden.
Maar qua geld hebben jullie wellicht gelijk, al kom ik voor die 400 + wat ik voor de Serdards kan krijgen al een heel eind richting nieuwe of bijna nieuwe velgen, zoals deze set Laguna velgen.
Deze hebben een ET van 47. Past dat wel zonder aanpassingen?

Wat ook nog een optie is, is het model Tibor:

Willem

Die zijn weer smaller dan je originele velgen. Ik denk dat de banden daar niet lekker op liggen.

Tedo

Op een Laguna coupe zitten op deze velgen 225/45/R18 banden, dus dan lijkt het mij dat 225/40/R18 ook wel past. Toch?
Ik heb de marktplaats-verkoper gemaild, en die geeft aan dat ze zonder aanpassingen passen onder een Megane III.

Willem

Hmm oké, het lijkt mij raar aangezien je dezelfde band om een halve inch smallere velg gaat leggen. Kan natuurlijk zijn dat het wel prima gaat.

Tedo


Roadkill (Michiel)

Citaat van: Tedo op 17 juni 2015, 21:20:10
Ik moet dan toch die spacers op de naaf bouten? Daar heb ik dan 4 x 5 bouten extra voor nodig t.o.v. langere wielbouten.

In de winter komen deze er onder met 205/50/17 banden erom:



Dus de spacers zouden kunnen blijven zitten, dat scheelt weer bij het wisselen.

Volgens mij zaten de bouten erbij dat ik toen die spacers kocht, maar weet ik niet zeker meer is alweer wat jaren terug, weet wel dat het aardig geld was toen. Aan de andere kant kon ik harder de afrit af dan een Audi Q7 met haast, klinkt misscien niet echt bijzonder, maar deed het met een peug partner bestel met een gewelidige 1,8 diesel zonder turbo....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Stefan

Tibor en laguna wielen zijn een stuk fraaier moet ik zeggen Y

Overigens heb ik destijds voor mijn mazda een set 18 inch wielen laten opknappen voor 250 euro.
En die waren daarna beter dan nieuw Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tedo

En waar heb je dat laten doen, als ik vragen mag?

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tedo

Bedankt; dat is ook nog een optie (al ben ik stiekem een beetje verliefd op de Laguna velgen hierboven).

jarno27

Die in weesp is goed tijd in een autobandenzaak gewerkt moest wel eens velgen ophalen daar maar die zagen er weer als nieuw uit  !-!

matthew

Een goede spuiter kan wielen idd in nieuwstaat opknappen hoor.

Tedo

We hebben besloten om toch voor die optie te gaan. Mijn vrouw vindt de Serdards erg mooi, en de Laguna velgen lijken als twee druppels water op de 17" GT line velgen die we in de winter gaan rijden. Met RS velgen zit je dan weer met spacers en andere bouten. Dus voorlopig nog even afzien met de krassen, dan laat ik ze in de winter fixen.

Tedo



Een oud idee is tot leven gekomen.  :) Weliswaar alleen in de winter, maar toch.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev