Advertenties


Dimmende binnenspiegel en brillenhouder gemonteerd

Gestart door A110, 12 juni 2015, 19:41:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A110

Hele fijne auto maar ik miste toch een brillenhouder en een dimmende binnenspiegel. Jammer dat Renault dit niet meer standaard monteert op de luxe GT-line modellen.

Maar goed dan moet je creatief zijn en zelf gaan monteren.

Heb op de sloop een dimmende binnenspiegel van een Meg II gekocht voor €50,-
En bij dezelfde autosloper een brillenhouder van een Laguna III voor €35,-

Plaatje's zeggen meer dan woorden dus hieronder de foto's van het geheel.
Helaas is met het eraf klikken van de binnenspiegel, wat enorm vastzit de voorruit gesneuveld. Ben gelukkig verzekerd en volgende week komt er een nieuwe ruit. Ben ik ook gelukkig van de krassen af die in mijn gezichtsveld zitten.





Helaas was mijn auto niet voorbereid voor een dimmende spiegel dus ik heb de stekker losgeknipt en er speakerdraad aan gesoldeerd en naar mijn binnenverlichting getrokken.
Daar heb ik ze nog even tijdelijk in de stekker gestoken. Moet hier nog iets op gaan verzinnen, maar het werkt en dat is mijn bedoeling.





De brillenhouder is ook zo gemonteerd. Heb eerst gevoeld of de gaten in het dak aanwezig zijn om de houder erin te klikken. Dit was het geval. Heb toen heel voorzichtig met een scherp mes de hemelbekleding weggesneden bij de gaten. PAS OP VOOR DE GORDIJN AIRBAG die zit er precies onder.
Daarna houder erin klikken en ik was weer klaar.







Ben weer helemaal happy met deze kleine aanpassingen.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tedo

Deze zaken vielen mij ook op, naast de afwezigheid van een bandenspanningscontrolesysteem.

Goede upgrades zo!

MeganeScenic1.9dCi

#2
Netjes hoor, zitten ook in mijn 2 Ph 1.. ideaal!
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

hanz007

Hallo. Weet iemand of er naast deze creatieve Laguna oplossing een andere oplossing bestaat voor het monteren van een brillenhouder ergens in het interieur van een MegIII?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev