Advertenties


Garminat / Cabasse Auditorium vervangen: Hoe werkt dat?

Gestart door i2paq, 30 mei 2015, 14:34:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Felix

Nou ja, goedkoop... De prijs is eigenlijk het enige wat mij nog tegen houdt   :D
Je kan de firmware trouwens vrij eenvoudig updaten naar versie S150 als ik filmpjes youtube mag geloven.

i2paq

#16
Er is een giga support forum waar de firma's eigen mensen support geven.

Je kunt zelfs een eigen, merkgebonden, startup laten maken met eigen plaatsjes en deze dan uploaden naar je systeem.

De mijne start straks met een hele mooie van Renault.

[Edit: een reactie op het bericht direct boven je reactie hoef je niet te quoten[/Edit]
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Felix

#17
Cool! Heb je een linkje? Kan ik even kijken.

Edit, heb al wat gevonden op xda. http://forum.xda-developers.com/wiki/Winca-Roadnav_S100/S150 bedoel jij die ook?

i2paq

#18
Nee, ik bedoel deze: http://www.roadnav.com/forum
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

i2paq

#19
De Roadnavi C138 is gisteren bezorgd door DHL.

Alles ziet er zeer netjes uit, compleet en goed verpakt.

Redelijk duidelijke handleiding hoe het apparaat te gebruiken, helaas geen echte handleiding hoe te installeren.

Met een beetje kijken en proberen ben je er al gauw achter welke kabel waar moet omdat er wel een duidelijke stikker op de radio zit.
Elke kabel heeft een eigen unieke stekker, je kunt je niet vergissen.

De kabels die je zelf nog moet koppelen in de auto hebben een duidelijk label, moet dus lukken.

Het display klapt netjes open en sluit makkelijk; ziet er zeer professioneel uit.
Als klap op de vuurpijl: de coating voelt het zelfde aan als van het originele dashboard-paneel en heeft de zelfde kleur(!)

Ik heb er een TMC antenne bij besteld, helaas is deze USB wat betekend dat ik mijn enige USB-connector opoffer.

Gelukkig heb ik een SD-slot in het front van de Roadnavi zitten waarop ik mijn muziek kwijt kan.

Dit vindt ik geen probleem maar wel een (klein) minpunt.

Verder zit er een iPod/iPhone connector-cable bij zodat jij je Apple kan aansluiten. Dit is nog het oude type connector maar misschien werk een verloop wel werkt.

GPS antenne + een microfoon tbv. de carkit zitten er bij.

Verder nog wat andere kabels voor een subwoofer etc. ect.

Edit: Ook "sleutels" om de oude radio uit het dashboard te halen.

Helaas blijkt dat de speciale kabel, nodig om de ISO connectoren vanuit de kofferbak in het dashboard te krijgen, er niet bij zit.

Overleg met Tao (van Roadnavi) heeft het verzoek opgeleverd om een topic te openen op het Roadnav forum om daar een [How to] te maken waarin ik de hele installatie ga beschrijven en om zo vast te stellen waar eea. nog ontbreekt of verbeterd kan worden.

Voor mensen met interesse: http://www.roadnav.com/forum/knowledgebase/33371-how-to-replace-megane-ii-cc-garminat-carbasse-auditorium-with-c138-satnav-s100

Ik moet zeggen dat men van Roadnavi zeer snel en duidelijk reageerd!
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Tedo

Netjes geregeld zo. Benieuwd naar je vorderingen en resultaat.

Felix

Goed bezig! Ik ben wel heel erg benieuwd naar foto's!
Jammer van die kabel, maar zoiets had ik eigenlijk al verwacht  o-) Wie weet ga ik ook wel overstag als je tevreden bent. Alleen nog even wachten, deze maand gaat de megane mij al genoeg centen kosten  ;)

Tedo


Felix

Yes! Ik heb een andere afbeelding gevonden dan die afbeelding die je op elke site ziet staan


Volgens mij is hij in NL ook te koop bij deze firma
http://www.audiovolt.nl/product/autoradio-2-din-navigatie-renault-megane-ii/
Daar kost hij 489 euro. Ik heb een berichtje gestuurd voor meer foto's, maar krijg helaas geen reactie.

Tedo


Felix

Wie weet. Maar heb vorige week al een mail gestuurd ;)

i2paq

#26
Citaat van: Felix op  4 juli 2015, 14:39:53
Yes! Ik heb een andere afbeelding gevonden dan die afbeelding die je op elke site ziet staan


Volgens mij is hij in NL ook te koop bij deze firma
http://www.audiovolt.nl/product/autoradio-2-din-navigatie-renault-megane-ii/
Daar kost hij 489 euro. Ik heb een berichtje gestuurd voor meer foto's, maar krijg helaas geen reactie.

Ik zou mij niet blind staren op dat plaatje.

Meestal weten ze niet eens dat ze een dergelijk scherm kunnen bestellen.

Ik zie tevens de speciale antenne tbv. het file-nieuws niet bij hen.

Overigens krijg ik een ISO verlengkabel door de firma opgestuurd, gratis.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

i2paq

De ISO kabel is reeds lang binnen.

Kreeg er een factuur bij van DHL maar deze werd vergoed door RoadNavi.

Morgen eindelijk tijd om met de inbouw te beginnen  --
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

korte

Succes met inbouw en uiteraard foto's wanneer je ermee klaar bent  !-!

i2paq

Vandaag pas de Roadnavi ingebouwd  :x

Dat had veel meer voeten in de aarde dan ik had kunnen denken.

Vooral het uitbouwen van de oude units, het leeghalen van de kofferbak en loshalen achterbank, zijpanelen, dashboardkastje etc. etc.

Maar het is gelukt!

Helaas zijn de foto's mislukt, tenminste, de SD kaart uit het fototoestel laat zich niet meer lezen  :cry:

Maar het resultaat is verbluffend;


  • Navigatie werkt top, zeer duidelijk en onwijs makkelijk te progammeren
  • Radio heeft een zeer goede ontvanst
  • Carkit werkt zeer goed, zowel spreken als luisteren
  • MP3 via SD spelen prachtig
  • Het hele sound gedeelte heeft een erg goede EQ en instelmogelijkheid

Het enige wat nog niet goed werkt is de file-melding binnen de navigatie, dat wordt nog uitgezocht.

Het Touch-screen werkt snel en makkelijk, de aanraking is goed en reageerd snel.

Al met al een zeer goede inverstering en aanrader.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev