Advertenties


nokkenasversteller en nokkenassensor zelf te vervangen?

Gestart door Ikke1980, 16 april 2015, 18:54:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ikke1980

Hi all,

Zijn de nokkenassensor en de nokkenasversteller zelf te vervangen door een goede monteur of moet de dealer er toch nog aan te pas komen voor het een en ander?

Roy.

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark

Jahoor dat kan prima, een goede monteur van een universele garage kan in principe alles repareren. Zolang er geen speciale software voor nodig is.  ;)

Ikke1980


Felix

Voor de Megane 2 is er een software update voor de injectiecomputer. Deze werd geleverd met software versie 7400, je kan hem updaten naar 7600. Ik heb het laatst zelf gedaan (Met Clip), maar heb nog geen significant verschil gemerkt.
De software update wordt geadviseerd uit te voeren bij het verwisselen van de nokkkenasversteller (en nokkenassensor?) is mij verteld. Waarom weet ik niet  ;)

mark

Voor het vervangen van de nokkenas versteller is geen software voor nodig. Maar als er een softwareupdate is voor de injectiecomputer dan zou ik daarna wel nog ff naar dealer gaan, en dqar de update te laten doen.  ;)

Ikke1980

Ik laat hem deze week uitlezen, is het handig om dan de update te vragen en daarna door mijn vaste monteur alles te laten vervangen of kan dat niet?

Ikke1980

Hi all,

Vandaag naar Renault Kerres geweest in Maastricht om mijn begane te laten uitlezen.
Storing bij de nokkenassensor. Deze ook direct maar laten vervangen.
Kosten voor het uitlezen: 52,50
Kosten onderdeel 80 euro.

Hopen dat het nu weg is..

Vond het jammer dat ik geen uitdraai of foutcode kreeg. Maar goed.
Ze gaven wel aan, laten we beginnen met dit te vervangen en als het dit niet is, dan zoeken we verder.
Dus mijn tegenvraag is nu meteen.... als het de nokkenasversteller is, geeft deze dan een andere foutcode?

Ik vond Kerres maar duur met zijn uitlees-tarief. Daarnaast hadden ze slechts alleen tijd voor dit. Ik heb ook problemen met de knopjes van mijn stuur ( CrCo werkt hierdoor niet ) en wilde dit ook laten nachecken dmv clip, maar hier hadden ze geen tijd voor.....

Ik hou jullie op de hoogte.

zapp

OK, dus ze beginnen met het vervangen van de nokkenassensor (kassa!)
En als nu blijkt dat dit het niet is zoeken ze verder, maar plaatsen ze dan de oude (goede) nokkenassensor weer terug en wordt het geld van de nieuwe sensor (plus werkloon) teruggestort??
Zou wel moeten, maar ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren. l-

Zo kan ik ook wel rijk worden  Y

mark29

ik begrijp die frustratie. maar dat is wel kort door de bocht.
vaak moet je eerst iets proberen om iets uit te sluiten.
de garage moet dan gedwongen het verlies nemen omdat niet elke klacht even makkelijk/tastbaar is.
plus als het goed is doen ze een voorstel waar je mee akkoord ging.

de nokkenassensor geeft een andere foutcode dan de versteller. beide gaan ze geregeld kapot.

Ikke1980

Ik ben netjes geholpen, niks te klagen hoop dat dit het probleem was, anders eens kijken waar ze mee komen... Als ik het de dealer dan wel laat repareren. Want als het dit niet is lijkt het me de versteller... Rn die kan iemand anders ook plaatsen lijkt me..

Ikke1980

Ff vraag. Bij mij is een paar weken geleden onderstaand partnummer vervangen. 7701478505. Is dit nou de nokkenasversteller of iets anders? Omschrijving zegt kettingwiel distributie.
Als dit zo is heb ik nu zowel de sensor (8200285798+8200197717) als de versteller en kan mijn probleem alleen nog bij de distributieriem liggen.... Toch?

dannyfm

#12
Ik heb daar tevens ook last van. Mijn vorige megane was een 1.6 16 V 5 Deurs berline (hatchback) en die ratelde ook met starten. dat niet alleen. moest hem zelfs 2x starten soms. ik heb een video opname kunnen maken



is dat het probleem die jij ook erkent?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev