Advertenties


Snelheidsmeter!

Gestart door Fokkema, 27 september 2004, 14:32:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fokkema

Een goede morgen allemaal,

Ik heb een megane coupe van november '98. Nu bijna een jaar in mijn bezit. Ik heb ongeveer een 6 mnd geleden nieuwe velgen gekocht, 16inch OZ-Racing Velgen. Drie dagen na montage begon mijn snelheidsmeter licht uit te slaan. Nu 6 mnd verder heb ik alle sensoren die met de meting hebben te maken vervangen. Dit hielp echter niet. Toen een nieuwe klok laten komen. Dit was het probleem ook niet. Het vreemde is dat de snelheidsmeter tegenwoordig ook als toerteller is gaan fungeren. Ik ben al naar de renault garage geweest(geen officiele renault dealer). Die hebben de computer uitgelezen, maar konden geen storingen vinden
Sinds afgelopen zaterdag loopt de motor ook niet meer zo lekker. Met name in de lagere toeren (maar ook nog in de hogere toeren) snukt ie. Dat wil zeggen, een constante toerental en het gevoel hebben dat ie ergens afremt en vervolgende weer vooruit schiet. Het is niet heel erg maar je voelt het wel goed. Dit probleem konden ze bij de garage ook al niet verklaren.

Mijn vraag aan jullie Megane liefhebbers: "What the hell is the problem?"

Alvast bedankt voor de moeite jongens.

Met vriendelijke groeten,

Michael




Fokkema

Een goede morgen Megane liefhebbers,

Ik heb na veel zoekwerk toch mijn auto naar de officiele Renault-dealer gebracht. Hier bleek na het uitlezen dat het signaal van de snelheidsopnamesensor naar de computer niet sterk genoeg was. Het kon dus aan de sensor of aan de bekabeling liggen. Aangezien ik de sensor zelf al had vervangen moest het aan de bedrading liggen.
Na deze te hebben laten vervangen werk alles weer zoals het hoort. Snelheidsmeter doet het weer normaal, motor loopt weer netjes regelmatig en storingslampje gaat ook niet meer branden.
Kosten: ?170,- :-[
Maar ja het is altijd nog goedkoper dan een nieuwe auto :D

Bedankt voor jullie aandacht en tot ziens.

Michael Fokkema

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev