Advertenties


wegwerken ISO kabel tbv parrot installatie + Voeding??

Gestart door berreal, 3 oktober 2014, 13:25:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

berreal

Gisteren ben ik bezig geweest met de inbouw van een parrot CK3100 systeem in mijn megane III estate.
Dit is niet gelukt vanwege 2 problemen.
1. na aansluitin van ISO2Car kabel op radio en aansluiting parrot, krijg ik geen voeding.
Is dit een bekend probleem?
Ik gebruik hiervoor de volgende kabel:  http://www.carkit-shop.nl/kram-iso2car-86795.html

2. Daarnaast heb ik gemerkt dat het bijna niet mogelijk is de vrij grote ISO2Car kabel netje weg te werken achter de radio. de ruimte is hier erg beperkt.
Wie heeft hier een tip voor? op internet/youtube is hier nauwelijks iets voor te vinden nml.

Ik hoop dat jullie hier ene tip voor hebben.


matthew

Je moet zelf nog een schakelvoeding leggen.
Deze zit er niet meer standaard op de iso stekker.

Schakelvoeding kun je van de aansteker af takken.

De bedrading is toch gewoon rustig even weg moffelen.

berreal

Is er ook bekend hoe je dit (netjes) doet dan?
En waar en hoe sluit je die aftakking dan aan op de iso stekker?

mark29

Wij krijgen op het werk gewoon parrot setjes aangeleverd met ook verloopstekkers erbij met zekeringen ineen. Parrots met renault nummer.
Hoef je niets meer extra te leggen, dat was vroeger wel.
Wat je wel moet doen is de oranje met rode draad wisselen.
Dus de 2 zekeringen in het verloopstekkertje switchen.
De blauwe kastje van de parrot leg ik altijd onder het kachelhuis, de bedrading leg ik dan naar boven naar de radio, ff dashboardkastje los halen werkt veel makkelijker.
Die isostekker kan je onder je radio of opzij in een hoekje doen.

Het is altijd best was pielen hoor, maar let erop dat je niet de radio terug gaat drukken met stekker erachter die dan klem komen te zitten.

matthew

Bij alle renaults met tomtom navi dien je een schakelvoeding te leggen voor de parrot.
Ook al krijg je alles aangeleverd via renault.



Ik strip gewoon de draad wat open, en draai daar de draad omheen en vertin het. Vervolgens even netjes aftapen en klaar.

berreal

Citaat van: mark29 op  4 oktober 2014, 07:43:43
Wij krijgen op het werk gewoon parrot setjes aangeleverd met ook verloopstekkers erbij met zekeringen ineen. Parrots met renault nummer.
Hoef je niets meer extra te leggen, dat was vroeger wel.
Wat je wel moet doen is de oranje met rode draad wisselen.
Dus de 2 zekeringen in het verloopstekkertje switchen.
De blauwe kastje van de parrot leg ik altijd onder het kachelhuis, de bedrading leg ik dan naar boven naar de radio, ff dashboardkastje los halen werkt veel makkelijker.
Die isostekker kan je onder je radio of opzij in een hoekje doen.

Het is altijd best was pielen hoor, maar let erop dat je niet de radio terug gaat drukken met stekker erachter die dan klem komen te zitten.

beste Mark,

Heb een tijdje gezocht, maar waar en hoe kan ik het beste het dashboardkastje loshalen?
Krijg dit eerlijk gezegd niet voor elkaar.
daarnaast zegt mijn renaultdealer mij, dat het aftappen van de 12v zal leiden tot een melding "accu overbelast" is dit een bekend iets bij iemand?
Zei zeggen dat er van achter de zekeringenkast moet worden afgetapt.

ik hoor het graag.

mark29

Wie zegt dat van een renautldealer? Een telefoniste? receptionist of een aflevermonteur die dagelijks inbouwt?
Veel roepen maar wat namelijk.
Melding accu leeg is vaak ook gewoon van een telefoon inderdaad.

Die dashboardkastje, haal rechts dat kapje weg, aan de zijkant van het dashboard tegen de deur aan, en de strip boven het dashboardkastje, hieronder zitten ook wat schroeven.
De rest zit gewoon in het zicht.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev