Advertenties


Waar irriteer jij je aan in het verkeer?

Gestart door San, 22 juni 2005, 00:02:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GVR

Hij had je vader moeten zien oversteken....

EbOoZ

#91
Ja precies, dat zei de verzekering ook. Ik vindt het niet echt logisch, maar goed.
Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen met beide partijen dus druk maken doen we niet meer ;D

GVR

is het nu ook veel te warm voor. Als met je vader verder alles maar oke is...

Kier

dus als ik op een weg rijd...en de zijstraat van rechts heeft haaientanden en er komt een fietser van rechtts dan heeft die fietser ook voorrang? verkeer van rechts heeft voorrang en tegenwoordig dus ook fietsers? Dacht het niet! haaientanden is een gebod tot voorrang geven. Alleen als het fietspad daadwerkelijk onderdeel uit maakt van de rijbaan van de rotonde hebben ze voorrang (dit is dus bij een verkeersplein) ! Niet als deze zich iets buiten de rotonde bevind (vrijliggend! )! aangezien het fietspad niet tot de weg van de rotonde behoord en je dus geen afslaand verkeer bent maar kruisend verkeer!

GVR

Bestuurders van rechts hebben voorrang,niet verkeer!!!Bij rotondes worden vaak fouten gemaakt door de wegbeheerder.De haaientanden bij een rotonde moeten de fietsers waarschuwen voor de bestuurders die de rotonde op willen nrijden want die behoren daar wel voorrang te krijgen. Voorrang HEB je niet,dat behoor je te krijgen.Een vrijliggendfietspad moet je als een aparte weg zien.Dus dan komt de fietser in feite van rechts en dan gelden de daar aanwezige verkeersregels/tekens.

wess

ow dat is lachen. dus als ik van rechts kom en er staan haaien tanden kan ik gewoon doorrijden. en een mooie schade vergoeding verwachten.

lijkt me wel erg makkelijk :D

EyesOnly

Citaat van: wess op 24 juni 2005, 19:17:51
ow dat is lachen. dus als ik van rechts kom en er staan haaien tanden kan ik gewoon doorrijden. en een mooie schade vergoeding verwachten.

lijkt me wel erg makkelijk :D
Of een platte Wesssss


GVR

Als jij doorfietst terwijl jij haaietanden hebt dan ben je dus mooi fout.Die schadevergoeging kan je dan mooi op je buik schrijven.( naast de bandensporen )  :)

wess

zoiets dacht ik dus ook. zou mooi zijn als dat zo is. ik weet wel dat het zo is als je door rood rijdt en je kom van rechts dat je dan wel voorang hebt. maar met haaientanden ::).

Kier

Citaat van: GVR op 24 juni 2005, 18:50:48
Een vrijliggendfietspad moet je als een aparte weg zien.Dus dan komt de fietser in feite van rechts en dan gelden de daar aanwezige verkeersregels/tekens.

En dus hebben fietsers in mijn dorp geen voorrang. Zij hebben haaientanden en moeten dus stoppen. Die haaientanden staan er niet alleen voor het verkeer dat de rotonde op rijd want we rijden nogal altijd rechts. Dus de baan die van de rotonde afgaat kan nooit oprijdend verkeer hebben en toch hebben de fietsers ook daar haaientanden. Kortom... fietsers stoppen of gewoon platrijden  :)

MB82

Als je buiten de bebouwde kom een rotonde verlaat en de fietser heeft haaietanden dan gaat diegene toch echt wel aan mij voorrang verlenen!

Er is hier in Apeldoorn (Kayersdijk) een zelfde situatie bij de op en afrit van de snelweg. Hier loopt een voorrangsweg met parallel aan deze weg een fietspad, wanneer je deze weg wilt verlaten om de oprit van de snelweg op te gaan moet je over het parallel gelegen fietspad die haaietanden heeft. Deze fietsers moeten voorrang verlenen aan de bestuurders die van de weg afbuigen de snelweg op. Hier geld dus niet rechtdoor op dezelfde weg gaat voor wat dus eigenlijk ook op z'on rotonde gebeurd. Alleen binnen de bebouwde kom gaan de fietsers voor op de rotonde voor zover ik weet. Daar hebben ze ook geen haaietanden, de bestuurders op de rotonde wel.

Ze kunnen wel dom doorrijden maar als ik hun was stop ik toch echt wel voor een auto die doorrijdt. Het is alleen jammer dat de fietser gelijk krijgt...

San

Zondagavond, nee geen bonnen meer binnen gekomen tis bij 3 gebleven,
heeft inmiddels wel veel reacties los gemaakt!!!
Wel vreemd dat mijn onderwerp ineens is veranderd ???

Thijs_th

lol ik kan mij nog niet voorstellen dat ik nog niet geflits ben gewoon mzzl denk ik, want elke keer waneer ik mij bedenk om zachter te rijden staan ze te flitsen  8)


maarja wanneer houd de mzzl op  ::)



Timo Zuiderduin

Citaat van: San op 26 juni 2005, 21:57:53
Zondagavond, nee geen bonnen meer binnen gekomen tis bij 3 gebleven,
heeft inmiddels wel veel reacties los gemaakt!!!
Wel vreemd dat mijn onderwerp ineens is veranderd ???

Ik had een topic aangemaakt met als titel "waar erger jij je aan in het verkeer" en toen bleek dat er op dit topic al heel veel hierover gezegd werd is de naam van dit topic door de Webmaster aangepast!! ook snelheidsboetes vallen onder irritaties in het verkeer vandaar :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev