Advertenties


Aanschaf megane cc

Gestart door Jaime, 20 september 2014, 09:09:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaime

Goedemorgen,

Wij zijn van plan om onze huidige cabrio in te ruilen voor een megane cc uit 2004 een 2.0liter
Nu is mijn vraag die auto heeft bijna 190.000 km gelopen is dat verstandig of kan ik beter even door sparen voor een meg met
minder km op de klok ? Ik zelf hou niet van hoge km standen haha maarja tis wel een mooie wagen vandaar de vraag zit wel 6mnd bovag garantie enzo op.

Groetjes Jaime

Tedo

De 2.0 16V is wel een sterk blok, die makkelijk 2 ton (en meer) aankan. Een auto met die leeftijd en km stand heeft 19.000/jaar gereden, wat niet vreemd is. Echter gaat bij vooral een CC er steeds meer kraken/rammelen/kapot naarmate er meer mee gereden is. Geen idee wat je budget is, maar een onder de 150.000 zoeken is wellicht beter. Kijk sowieso even of de distributieriem recent vervangen is, want dat moet om de 5 jaar.

Jaime

Hoi Tedo,

Bedankt voor je reactie, dan gaan we door zoeken en sparen voor 1 die wat minder gelopen heeft. De bedoeling was ook pas van het voorjaar onze cabrio weg te doen en een andere te halen. Maar zagen deze staan bij de garage en waren verkocht hehe. Dus nu gaan we in de winter het rustig in de gaten houden of er wat voor bij komt onder de 150.000km.
En dat van de distributie riem is een goeie tip die onthoud ik bij de aanschaf straks bij een andere cabrio.

Groetjes Jaime

matthew

Als je denkt is een mooie kun je ook eerst gaam proefrijden.
Een auto met maar een ton op de klok, en god weet wat al niet heeft gemaakt kan erger kraken dan die met 190.

En daar kom je achter door te rijden.

Of de riem wel of niet vervangen is zal ik de koop niet op af laten hangen, ik zou hem wel meetellen als bedrag voor vervangen als dat nog moet.

Tedo

Dat laatste bedoelde ik ook met mijn opmerking. Aangezien de kosten van vervangen best aanzienlijk zijn t.o.v. de aanschafprijs.

En ja: een auto waar niet zuinig mee omgesprongen is kan ook al veel eerder gaan kraken. Maar de CC is daar wel extra gevoelig voor, en met een 2.0 16V erin resoneert alles net even wat meer.

Jaime

We hebben al wel een proefritje ermee gemaakt. Maar meer om te kijken of de nieuwe megane de opvolger moet worden voor de oude cabrio.
En het was mooi weer dus hebben de proefrit gedaan met de kap open en toen reed hij super. Maar we gaan het nu in de gaten houden voor 1 met wat minder km op de klok.
Hebben nog geen haast de zomer is toch afgelopen  8)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev