Advertenties


POWERBOY'S Renault Mégane Coupe 1.6 16V Sport Phase 2 model (BJ2000)

Gestart door RENAULTJE, 22 januari 2016, 13:30:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RENAULTJE


''Dont Fuck With Me! Tuning Is Not A Crime!''

Algemene Informatie!:

- Naam: Remco Aka POWERBOY
- Leeftijd: 20 Jaar (23-06-1995)
- Woonplaats: Winterswijk
- Merk Auto: Renault
- Eigenaar sinds: 24 Oktober 2014
- Type Auto: Renault Mégane Coupe 1.6 16V Sport Phase 2 model uit bouwjaar 2000
- Aantal eigenaren tot nu toe: 5 (Ik ben de 5é en de laatste)
- Kleur wagen: Blauw Metalliek met paarse gloed.
- Snelste gereden KM: 180KM op de Duitse autosnelweg
- Tekst op vooruit: ''Dont Fuck With Me! Tuning Is Not A Crime!''
- Auto nog orgineel?: 80% nog wel, maar binnenkort niet meer!  :D

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor dat ik deze auto bij de plaatselijke dealer had gekocht, wilde ik al heel graag een Opel Tigra hebben die al flink uitgebouwd was, helaas ging de koop van de Tigra niet door en naar enige tijd zoeken kwam m'n buurman aan met iets anders als een sportieve auto die te koop stond bij de plaatselijke dealer bij ons in de buurt. We hadden een afspraak gemaakt om te komen kijken en sinds dien werd ik zo verliefd op m'n Méganetje! De autoverkoper wilde de auto verkopen met de prijs van 2.000,- Euro, maar dat vond ik de auto al niet waard, want de auto was al toegetakeld (Krassen, deuken, kras in de vooruit ect) uiteindelijk met wat afdingen heb ik de auto voor 1850,- Euro kunnen krijgen. En sinds 24 Oktober 2014 ben ik dus de trotse bezitter van deze mooie Renault!

Hierbij de foto's toen ik de wagen net had opgehaald bij de plaatselijke Dealer.





De vorige eigenaar had ooit een sierdempertje opgezet, maar deze werd roestig en dus had ik een andere opgezet.





Helaas had de auto wat schade zoals Lakschade, Deukschade, dus de wagen moest even uitgedeukt worden en opnieuw deels worden overgespoten in de kleur van m'n wagen, dit heb ik gedaan bij m'n kameraad, hij is tevens eigenaar van (ASW. AutoschadeWinterswijk) dus sowieso wist hij wel raad mee wat er gebeurt moest worden om de auto weer mooi te krijgen. Er ging een ruim tijd voorbij, maar al snel merkte ik dat ik de achtervleugel (Spoiler) niks aan vond, dit was tevens het standaard model en wilde graag iets beters hebben, ik ben naar Hottuning geweest (M'n leverancier voor dingen) en gevraagd of dat ze nog een mooie achtervleugel voor me hadden, beetje in de stijl van Subaru achtervleugels, na wat zoeken samen op de website hadden we vrij snel eentje besteld....Paar dagen later kon ik hem ophalen bij de leverancier, maar helaas.....De verstuurder had mij de verkeerde achtervleugel geleverd (Dakvleugel i.p.v kofferbakvleugel) en moest vervolgens weer een paar dagen wachten, en opnieuw werd ik weer gebeld....De achtervleugel was eindelijk binnen en ik kon hem meteen op gaan halen. Toen ik eenmaal thuis kwam merkte ik op dat het geen gewone achtervleugel was, want er zaten geen schroeven bij en zo want het was officieel een schroefsvleugel....Gelukkig is m'n kameraad erg handig met auto's en onderdelen dat hij de achtervleugel heeft laten overspuiten in de kleur van m'n wagen en uiteraard heeft hij de achtervleugel ook gemonteerd, maar dan op een andere wijze, maar in ieder geval heeft mijn wagen nu een betere achtervleugel.







Even geduld a.u.b!


Was getekend door Remco Aka Renaultje

RENAULTJE

Op 20 December 2014 ben ik met m'n wagen naar m'n kameraad te gaan om te helpen bij de Oliebollenkraam in de omgeving van Druten (M'n kameraad is Kermisexploitant/Shausteller) maar op de terugweg reed ik met een omweg richting huis aan, het was al wat laat in de avond en ik reed een nieuwbouwwijk binnen met allemaal kleine K.U.T amsterdammertjes zonder reflectoren er op. Ik wilde vervolgens een bocht maken en opeens ''Pats...Kabats.....Boem!'' ik stapte uit om te kijken en zag gelijk dat er een zo'n paal schreef stond.....Ik kwam er tot conclusie dat ik een amsterdammertje had geraakt, dus ik m'n ouders opbellen om te zeggen dat ik schade had gereden en niet kon zien wat de schade precies was! De volgende ochtend had ik nog niks in de gaten en wilde wegrijden om een stukje te gaan rijden (Dat doe ik wel vaker omdat het leuk is) maar opeens hoorde ik allemaal rare geluiden, ik voelde wind in de auto terwijl alles dicht zat, ik hoorde veel gesuis-rij, op de snelweg bij een tankstation ben ik uitgestapt wat dat kon wezen, en toen zag ik de schade pas.....Klote-Zooi!

In eerste instantie dachten we dat we alles nog konden uitdeuken, maar dat was fout gedacht! Alles moest geheel nieuw inkomen, nieuwe voorscherm, nieuwe bestuurdersportier, en nieuwe achterscherm, en alles moest ook nog weer opnieuw in de juiste kleur worden gespoten, al met al was ik al snel een kleine 1250,- Euro kwijt om de schade samen te kunnen herstellen. Gelukkig hadden ze ergens nog wel op een sloperij onderdelen liggen die wij moesten hebben, alleen de voorscherm moest echt helemaal NIEUW laten komen want nergens was hij meer te verkrijgen.

De wagen had flinke paalschade, dus kijk maar uit in nieuwbouwwijken voor de Amsterdammertjes zonder reflectoren!


 


Na dat de schade werd hersteld, heb ik opnieuw weer een foto gemaakt van m'n wagen toen hij eindelijk weer thuis was!



Ook heb ik beetje het interieur aangepast, nieuwe voetmatten gekocht, een sportieve stuurhoes, en nieuwe stoelbekleding.

De auto voor het eerst in het sneeuw, BlueSnow was het toch hé? :P


Weer een geruime tijd later had ik er schoon genoeg van de sieruitlaat dat ik een echte uitlaat wilde, zo gezegd zo gedaan! Even later heb ik weer m'n leverancier bij gevraagd om te vragen of hun een mooie einddemper wisten voor m'n wagen, en ja hoor het was meteen raak! ''Remco, ik weet er nog wel eentje voor je, officieel gezien zit hij ook vaak onder Honda's maar deze geeft echt een strak geluid, niet al te veel gebrul maar toch lekker sportief, er zit ook trouwens een Decibel-Killer bij, dus scheelt toch wel weer een beetje als je de Politie tegen komt!'' Gelukkig was er iemand met precies dezelfde Einddemper die wil wilde gaan bestellen en mocht vervolgens even horen hoe hij klonk, en dat was natuurlijk zeker niet verkeerd!
Eenmaal besteld en binnen 2 á 3 dagen kon ik hem gelijk gaan ophalen. Maar op de terug weg naar huis (Het regende) deed de auto ineens raar, hij bokte, en het leek net of je in een verkeerde versnelling zat te rijden....Ik dacht dat de regen dat deed en reed gewoon verder richting huis, maar al snel werd het erger en erger......Ik heb vervolgens m'n buurman er bij gehaald (Automonteur) en gevraagd wat dat kon zijn, volgens hem kon het vochtig zijn binnen de motor of de Bougie's waren kapot....Aangezien hij het niet kom maken vanwege zijn gezondheid, heb ik de auto laten repareren bij m'n garage waar ik altijd de auto breng voor APK enzo. Een van de monteurs heeft er nieuwe Bougie's in gedaan met de hoop dat hij niet weer zoude gaan stoten, want daar kon het aan liggen zei hij. Dus ik stukje rijden en weg was het, nog gaan niet een week later kwam hetzelfde weer terug....Maar dan nog vele male erger, er kwam flinke rook uit de uitlaat af en dus heb ik de auto maar weer bij de garage gestald.....Volgens de reparateur kon het nog aan één ding liggen, maar dat is zeer zeldzaam, het kon ook aan de PenBobbine (Bij mij zitten er 4 á 5 in, dus zoek maar uit welke het is) liggen die kapot is, ze hebben een voor een de bobbine er uit gehaald en een nieuwe er in gezet, maar de auto bokte nog steeds heel erg.


Inmiddels wisten ze het zeker dat het daar aan lag en hadden ze vervolgens allemaal laten vervangen (Dat koste mij een vermogen geld....Had ik bijna een maand of 2 benzine voor gehad) maar omdat ik alles voor over had om m'n auto weer fatsoenlijk te laten lopen heb ik dat maar gedaan, ook heb ik meteen gevraagd of dat ze de nieuwe uitlaat/Eindemper konden monteren want anders moest ik apart weer terug komen voor die reparatie, maar dat was natuurlijk geen enkel probleem....Alleen het monteren van de uitlaat hadden ze wel veel werk aan gedacht, want de originele pijp loopt iets schuim bij mij dus de einddemper zou dan ook schuim komen te zitten en uitsteken, dit mag niet en dus is er een nieuwe pijp opgezet waaraan de nieuwe einddemper is bevestigt.







Toen de wagen tijdelijk weer ''klaar'' was heb ik opnieuw weer een foto van gemaakt!


Op 21 Maart 2015 heb ik m'n eerste mijlpaal bereikt, ik had m'n auto gekocht met 162.149KM op de teller, maar op 21 Maart 2015 heb ik m'n nieuwe mijlpaal bereikt van 166.666KM op de Teller!


Op 23 Maart 2015 werd ik gebeld door m'n neef (Hij deed ook mee aan autotuning) en had voor mij nog een mooie SubWoofer in de aanbieding van het merk Fushion, of dat ik wellicht geïnteresseerd was om het van hem over te kopen. Natuurlijk had ik dat, alleen ik wist zelf niet hoe ik het moest inbouwen met al die bekabeling van meterslang, dus m'n neef heeft het voor mij het gelijk ingebouwd, en wat een mooie bass komt er uit zeg....Niet normaal haha!


Even geduld A.U.B!
Was getekend door Remco Aka Renaultje

RENAULTJE

Na een korte tijd van afwezigheid met het tunen van m'n wagen heb ik de draad weer rustig opgepakt, en ben vervolgens naar een kentekenhandelaar gegaan om m'n naam POWERBOY te laten bevestigen op een kenteken die ik in de wagen kan leggen voor de meetings, (Ja ik bezoek ook meetings, dat lees je goed haha!) tevens heb ik bij m'n leverancier ruitenwisserspoilertjes gekocht om aan m'n ruitenwissers te monteren voor een stoerdere uiterlijk. De Ruitenwisserspoilertjes waren standaard zilver-metaalachtige kleur, maar heb hem bij m'n kameraad overgespoten naar ICE WHITE, de kleur wit wordt later ook toegepast op de nieuwe Boddykit + Deel auto tot sleutelgat wordt in dezelfde witte kleur overgespoten, maar dat is iets voor latere werk! Geld groeit mij immers niet op m'n rug of in een boom!  :D



Omdat m'n bezittingen (Interieur) Rood was wilde ik m'n Remklauwen & trommelremmen ook mooi Rood hebben, m'n kameraad had verschillende soorten Rood in de spuitcabine staan, om gek van te worden zelfs....Uiteindelijk een kleur gekozen en mooi laten gespoten op de mooie Remklauwen en trommelremmen, ziet er toch een stuk beter uit dacht ik zo!




Het ging vervolgens een paar weekjes voorbij, en m'n wagen zag er nog kalig uit, geen stickers, geen zonnebandsticker, geen logo ect. Dus heb ik aan een goede kameraad gevraagd (Ook Cartuner en heeft een eigen sticker/reclamebedrijf) of hij paar stickers kon maken voor op m'n wagen aangezien de auto nog kalig uit zag, we begonnen eerst met de Raambandsticker/Zonnebandsticker, en dat was ook een pittig klusje hoor! In eerste instantie liet ie alle standaard zinnen en teksten zien voor op de raamband, maar ik ben juist iemand die iets unieks wilt, en wat bijna niemand op de wagen heeft staan qwa raambandsticker. Omdat ik iemand ben die een eigen wil heeft (Dat is wel duidelijk als je volwassen bent) en gewoon poep heeft aan mensen die achter je rug om zitten te ###len dacht ik maar aan één ding! Gewoon aan beide kanten een dikke middelvinger met de tekst: ''Dont Fuck With Me, Tuning Is Not A Crime!'' en dat was volgens m'n maat ook een goed idee, dus de raam werd voorzien van de opvallende tekst!



Maar helaas zag de wagen er nog steeds erg kalig uit, dus heb ik de Renault logo's op de deur laten Bestikkeren (Dit is maar tijdelijk tot dat de auto wordt overgespoten *Knipoog*)



En verder heb ik nog twee andere stickers laten bestikkeren op m'n wagen!



Tevens omdat m'n wagen geen originele logo meer op de motorkap heeft zitten hebben wij maar eentje laten bestikkeren, de vorige eigenaar heeft de originele logo eraf gehaald en dicht geplamuurd.....Zoals hij nu is staat hem het wel netjes zo!


In 2015 heb ik ook drie verschillende Tuningmeetings bezocht, waaronder de Cars4Charity Meeting (Deel2), de Pinkstermeeting in Ulft 2015, en natuurlijk de MidnightMeeting van Hardenberg, dat was namelijk ook wel gezellig! Ik kreeg veel complimentjes over m'n wagen en wat m'n plannen waren, maar voor hier laat ik dat nog even geheim! In ieder geval al die meetings waren erg leuk en interessant, ook heb ik bij de C4C meeting en de Pinkstermeeting gefilmd (Voor de mensen die het nog niet weten, mijn tweede hobby is de kermis, en ik film alles wat met Kermissen, Pretparken, Circussen & Evenementen te maken heeft, zoek mij maar op Youtube: Kermisfreak102) Hieronder de foto's en natuurlijk de filmpies!

Cars4Charity Meeting 2015





Pinkstermeeting Ulft 2015




MidNightTuningMeeting Hardenberg 2015





En nog een extra video van de Tuningwagens die reed op C4C Meeting & Pinkstermeeting Ulft 2015!


Even Geduld A.U.B!


 
Was getekend door Remco Aka Renaultje

RENAULTJE

Tussen de meetings door rij ik over het algemeen hier en daar lekker rond in m'n auto, gewoon benzine-verknoeien ook wel genoemd! Heerlijk gewoon om een rit te maken op wegen waar je bijna nooit komt, de ene keer rij ik richting Hengelo, Enschede, Almelo, Vriezenveen, Borne, en de andere keer richting Doetinchem, Arnhem, Nijmegen, Druten ect. En altijd maak ik wel eens paar foto's van m'n wagen van, gewoon leuk om te doen....Benzine-Verknoeien!






Ook heb ik onder andere bij mijn leverancier een hoodbra gekocht, ik gebruik hem dan nu ook alleen bij meetings!


Auto wassen! <3







Momenteel heb ik dit jaar nog niks nuttigs gedaan qwa tuining zelf, ik ben echter aan het sparen om dit jaar de auto geheel af te krijgen.....Maar of dat mij lukt is vraag 2! Dit zou ik sowieso nog doen aan m'n wagen, en de rest zien we dan wel!:

- Nieuwe Boddykit (Voorbumper, Achterbumper, Side Skirts)
- Gehele boddykit (Voorbumper, Achterbumper, Side Skirts) wordt ICE WHITE overgespoten + Tot sleutelgat auto.
- Vleugelscharnieren voor deurportieren die dan als een vleugel open gaan (Jullie weten het wel)
- Nieuwe set 16Inch velgen (Waarschijnlijk Goudbruine Sparco velgen of iets anders)
- Sportstoelen (Sparco?)

Qwa kleurcombinatie zou ik de wagen zo ongeveer willen hebben, alleen de originele kleur van deze auto is wit en hij heeft de onderkant tot boven sleutelgat blauw gespoten wat bij mij dan andersom is....En tevens wordt bij mij de kleur wit tot net onder sleutelgat. dus in elk geval minder dan op deze onderstaande foto!


Zoiets wordt hem qwa kleur wat ik bedoel!


Tot nu toe was dit tijdelijk m'n laatste update! Binnenkort zou ik nog wel een filmpie posten van m'n brullende uitlaat! Want ik ben daar nog steeds DIK tevreden over!
Was getekend door Remco Aka Renaultje

RENAULTJE

Op 24 Januari 2016 werd ik uit m'n bed gebeld door m'n overbuurman, ik had echter nog geen idee wat er aan de hand was, maar dat werd mij kennelijk al heel snel duidelijk.....Foute boel....In de flapdroel! M'n buurman zei tegen me: ''Remco, iemand heeft moedwillig je linke bestuurdersspiegel afgetrapt, de gehele deel is afgebroken, er moet een nieuwe op komen, want zo kan je er niet meer mee rijden!'' Wij hadden wel vermoedens om wie de dader is/was, maar we hebben geen bewijs om hem op te laten pakken helaas....Alhoewel....Op de kap van de spiegel zat wel een voetafdruk op, (Maar die is door de regenval weggeregend) Ik heb meteen samen met m'n buurman (Ex-Automonteur) een nieuwe linkebuitenspiegel laten bestellen en gelukkig kon ik hem snel ophalen, daarnaast had ik ook meteen aangifte gedaan bij de Politie en de volgende ochtend stonden ze bij mij al aan de deur....Ook de Politie zegt dat iemand op mij heeft gemunt, maar echter is de vraag nog om wie het gedaan heeft....Nou we hebben we vermoedens, maar hebben echter nog geen bewijs!







Begin vorige week heb ik een nieuwe koplamp gekocht aangezien de oude koplamp (Smock) kapot was gegaan, en daarvoor tijdens de APK-Keuring was de rechte ook kapot gegaan en heb via de autogarage een nieuwe koplamp overgekocht, dus van de week een nieuwe op de kop getikt bij de RenaultSlopert, dus heb eindelijk weer de orginele koplampies er in zitten!






Tot de volgende Update!
Was getekend door Remco Aka Renaultje

RENAULTJE

Vandaag een hele kleine mini update(je) over m'n wagen:

Vanmiddag ben ik bij m'n kameraads bedrijf (ASW Winterswijk: Autoschadehersteller) geweest en we hopen dat 3.000,- Euro voldoende is om de buitenkant geheel af te krijgen, de nieuwe boddykit wordt ICE WIT gespoten + Deel omloop tot hoofdlijn wagen. Dus voorscherm deels, portieren deels, achterscherm deels, motorkap tot gril, en een stuk van de achterklep. Over de vleugelschanieren/deuren moeten wij nog mee wachten aangezien geld bij ons niet op de rug groeit.
Sowieso wordt de daschbord ook gespoten in Wit, en de roostertjes worden Carbon Black of Blauw Metalliek, dat is nog afwachten. Met een beetje geluk zit de boddykit half Mei 2016 er al op!
:)
Was getekend door Remco Aka Renaultje

RENAULTJE

[UPDATE 25-02-2016]

Op m'n pc kwam ik nog een filmpje tegen van afgelopen Lente 2015, ik had ooit een video gemaakt van m'n Einddemper die nu alweer bijna 1,5 jaar aan m'n wagen zit. In het echt klinkt hij natuurlijk nog veel mooier dan op deze betreffende video!
Het blijft wel een mooi geluid, het is niet al te storend en ook niet al te brullend, gewoon sportief....  !-!


Gisteren heb ik voor de gein een stukkie gereden met m'n auto, het was wel tussen de buien door, vandaar dat de beelden niet even goed te zien zijn, maar een kleine video kan natuurlijk nooit geen kwaad toch? (:


Ik zou binnenkort bij mooi weer nog wel weer een stukje vastleggen voor jullie! In ieder geval begin Mei 2016 wordt m'n auto tijdelijk in de garage gestald om de auto compleet uit te laten bouwen, we gaan er alles aan doen om voor de Pinkstermeeting te Ulft weer klaar te zijn om de auto te komen showen! (:
Was getekend door Remco Aka Renaultje

RENAULTJE

                                                    [UPDATE 19-03-2016]

Van de week heb ik een nieuwe mobiel aangekocht (Samsung Galaxy Note 4), ook heb ik daar meteen foto's mee geschoten.
Alle foto's zijn ietsjes bewerkt, maar voor de rest echt top zo'n mobiel, m'n project is tevens nog lang niet af!
Helaas staat echter dit project tijdelijk een beetje stil, want binnenkort moet er een nieuwe DS-Riem in plus Waterpomp ect.
En ook dat kost al de nodige centen, maar wij blijven gewoon door gaan om dit project optijd af te krijgen voor 17-07-2016.
Binnenkort na de reparatie gaan we grondig de wagen uitbouwen, de een vindt het vet en de andere vindt het lelijk, maar tjah...Als je het eenmaal voor je hebt dan ga je er ook gewoon voor! Binnenkort worden de nieuwe Boddykit ICE WHITE gespoten plus rond om wagen tot hoofdlijn, daarna komen er sowieso nog nieuwe 16Inch velgen op aangezien mijn huildige wat stoepschade heeft, laten repareren kan wel maar kost alleen duurder dan 4 nieuwe...Dus wat doen wij? Juist optie 2!
Genoeg gepraat voor nu, hier de gemaakte foto's van m'n Renaultje!







Binnenkort maak ik wel weer paar foto's! (:
Was getekend door Remco Aka Renaultje

RENAULTJE

[UPDATE 02-05-2016 UPDATE]

Gisteren hebben wij de nieuwe raamband op de auto gezet, super blij er mee! In plaats van ''Dont Fuck With Me, Tuning Is Not A Crime'' Staat nu ''PowerBoy, I Like The Power Of Speed!'' Eind juni beginnen we tevens aan de uitbouw van de wagen!


Was getekend door Remco Aka Renaultje

RENAULTJE

[UPDATE 6 MEI 2016 UPDATE]

Vanmiddag heb ik de wagen lekker gecleaned van top tot teen, ook nieuwe olie in gedaan, mijn monteur adviseerde mij om 5W40 In te doen i.p.v 10W40, ik merk er echter geen verschil van....Heb liever toch 10W40, Maar we proberen het gewoon!
Over 10 dagen staan we alweer voor de 2e keer op de Pinkstermeeting te Ulft, daarna doe ik waarschijnlijk nog één meeting en dan gaat de wagen de schuur in om vervolgens alles uit te laten bouwen zodat hij op 17 Juli 2016 weer present is op de Cars4Charity Meeting in De Meern! Ook ik heb weer wat foto's geschoten inclusief met mijn nieuwe raambandsticker!







Was getekend door Remco Aka Renaultje

RENAULTJE

                                                          [Update 16-08-2016]

Na een flinke tijd niks gepost te hebben werd het nu weer tijd om de boel een beetje te updaten!
We zijn nog altijd druk met de auto, na maanden wachten hebben wij onze custom Boddykit uit Engeland eindelijk gekregen.
Alles was compleet en de boddykit konden langzamerhand te worden voorbewerkt, schuren, gaatjes opvullen ect.
Hieronder een aantal foto's wat wij nu hebben gedaan, momenteel staat de auto in de garage van m'n kennis om langzamerhand te beginnen met het spuiten van de delen en het over te spuiten van de auto, eind Augustus zit de boddykit er op en de auto is voorzien van een nieuwe paintjob, later dit jaar komen nog aantal nieuwe dingen op waaronder; Nieuwe 16INCH Velgen, K&N Open Air Filtersystem, LCD Doors/Lambodeuren, en nieuwe interrieur.








Was getekend door Remco Aka Renaultje

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev