Advertenties


Antenne megane

Gestart door alex1968, 29 mei 2014, 22:08:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alex1968

Ik heb de originele Renault antenne vervangen door een 10 cm 16v look antennetje maar de ontvangst is nu nul.
Nu wil ik het geheel vervangen door zo'n haaie vin van de Espace.
Gaat dit werken en passen.
Zag er een van een type IV. Maar misschien een ander type ?
Wie kan me helpen ?

matthew

Dat van een espace gaat niet zomaar passen.

Dat je ontvangst minder is had ik ook op de megane niet nul maar minder, en de mijne was kleiner nog.
Misschien eerst nog een andere antenne spriet proberen.

alex1968

Ik ben er inmiddels achter dat de vin voor het GPS signaal is.
Dus ga op zoek naar wat anders.
Bedankt, Alex.

Tedo

Ik heb ook van die korte antennes, maar heb nergens last van. Hoogstens in gebieden waar sommige zenders een wat zwakker signaal hebben.

RichardP

Oud topic...

Ik kan echter een toevoeging plaatsen. Een korte antenne die perfect past qua maat/kleur is te verkrijgen bij de Peugeot dealer. Lengte: 6.5 cm. Ongeveer 6,- euro. Artikel nummer: 6561N3

Tedo

Heb je ook een foto? Wel voordelig voor een origineel merkonderdeel!

RichardP


Miscent

Zojuist deze 'upgrade' uitgevoerd.

Before:


After:

zapp

En hoe is de radio-ontvangst nou met dat kleine pikkie  :?

Nikk

Had op mijn Z4 destijds ook zo'n soortgelijke wokkel. Toen vervangen voor een exemplaar van een alfa 156.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

henkwijers@hotmail.com

Is deze antenne 6563.n3  ook geschikt voor  Renault megane type 3 met navigatie

Ik hoor  het graag.

Henk

henkwijers@hotmail.com

Sorry  moet 6561.n3 zijn

Miscent

Ik durf niet te zeggen of het ook werkt met navigatie.

Qua ontvangst is het wel ok..
In Baarn heb ik geen problemen.
Gister met mist in A'dam af en toe wat ruis.
De originele zal wel beter ontvangst hebben.

RichardP

De kortere antenne kan logischerwijs een minder ontvangst geven. Persoonlijk merk ik in NL weinig verschil. Soms een ruis, maar heb ik met de originele antenne ook.

In Frankrijk bijv. is het ontvangst wel iets minder. Daarvoor heb ik altijd in de achterzak van de voorstoel en originele antenne zitten. Bij slechter ontvangst, draai ik de originele er even in.

Ook hebben de radiozenders uiteraard meerdere frequenties. Het is niet vanzelfsprekend dat een auto uit met radio uit 2003 - 2007 vanzelf een andere frequentie oppikt van hetzelfde station. Dit kan in sommige gevallen ook ingesteld worden. Dan kan ook wat ruis ontstaan of een zender wegvallen.

Voorbeeld van Radio538:



Lucas Hermans

Op mijn Még 2 Grand Tour heb ik eerst een universele sharkfin geprobeerd, maar die bleef niet plakken aangezien het dak wat schuin loopt. Heb daarna via EBay ook zo'n kleine antenne gekocht. Alleen bij mij heeft 'ie geen functie. De kabel die uit de antenne komt ligt ergens los in de auto.
Radio ontvang ik via mijn DAB antenne op de voorruit, vind ik persoonlijk véél beter kwa ontvangst en kwaliteit dan de gewone FM !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev