Advertenties


Nieuwe "Oude" hobby van Roadkill

Gestart door Roadkill (Michiel), 28 mei 2014, 20:48:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Zo wat ik altijd al zei, duitse auto's zijn rommel.... Maar dat geld dus niet voor de 2 wielers  :D , ben sinds een tijdje weer terug op de fiets. Om iets specifieker te zijn de Mtb, echt mountainbiken nog niet echt, maar voornamelijk heen en weer naar het werk en 2 korte fietsvakanties met mijn zoon. Bevalt super en de Meg staat dus onderhand behoorlijk te verstoffen (nou ja nu niet komt met bakken uit de lucht  :D. Maar dit is dus 1 van de hobby's die ik weer heb op gepakt, en vind mijn lijf ook best prettig i.p.v. lui in de auto te zitten.

En vrijdag gaan we dus kijken voor de 2e hobby, we gaan kijken bij een Puch Maxi, is de bedoeling dat we die helemaal gaan opknappen (spuiten,motorblok uit elkaar halen knap cilindertje e.d. er o en dan kan Mike er volgend jaar mee naar school (mits hij zijn brombewijs heeft). En ben bang dat er waarschijnlijk nog wel 1 bij gaat komen ;)

De net aangeschafte Puch, met als eerste verandering ander spatbordje
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

juul

Ben benieuwd.
Mijn broer is er ook ooit mee begonnen. Spuitwerk was mooi flut en hij liep maar net hahaha. Hij keek niet echt nauw zeg maar.

Roadkill (Michiel)

Ben me ook druk aan het inlezen via het Puch forum, ga hem via die info dus ook mooi als Old timer verzekeren ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Zo na een week met verfafbijt en de dremel in de weer te zijn geweest, hebben we van het weekend het voorwiel van de Puch in kleur kunnen zetten, nieuwe boutjes er in, en heb ook nieuwe lagers en remschoenen binnen, maar dat konden we nog niet monteren want de lagers lijken verkeerd te zijn..... :( Deze kan ik er namelijk zo in stoppen en als je het wiel kantelt vallen ze er ook weer net zo makkelijk uit, en ze zouden er in geperst moeten worden)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Zo ff wat stof afblazen...

Bovenstaand Puchje heb ik gepikt van Mike, frame was wat rotter dan gedacht maar dat maakt voor mij niet uit, slijptol er in gezet en hem wat in gekort.... Laag zitje en stuurtje er op(laag blijft toch trekken :D ) en er een aantal weken mee gereden voor woon werk verkeer, bevalt prima (ook 1 van de redenen dat de Meg nu weg is)Maar toch wat problemen gehad er mee dus nadat de Meg verkocht is een aantal nieuwe onderdelen besteld en smaen met het blok opgestuurd om binnenkort compleet gereviseerd blok met racekrukas,snelle cilinder, hogedruk kop, en grotere carb en leuke nieuwe uitlaat weer onder de brum gemonteerd te worden. Was ook even bezig geweest om hem te spuiten, leek er redelijk netjes uit te zien, mooi glanzend zwart, enkel bleek de 2e spuitbus dus mat te zijn maar dat zie je pas als het er al even op zit.....:S Maar goed in Ratlook rijd ie niet minder :D
En van de week had ik een afspraak in het ziekenhuis naar aanleiding van een klein ongelukje in de zomer vakantie met mtb-en, en daar kreeg ik te horen dat er wel een oplossing was en gaan ik binnekort onder het mes :D:D:D Dat houd wel in dat ik daarna een week of 6 in het gips moet dus dan ga ik maar eens kijken of we het spuitwerk dan maar eens kunnen gaan afmaken :)

Ondertussen dus wel een andere Puch voor Mike gehaald, je pikt niet zomaar wat in :D En voor het meisje nog een snorbrommer (met een paar kleine mankementjes) voor 50 euri op de kop getikt dus zat te doen.

fotootje van de Puch in de huidige staat:





Ziet er niet uit, maar reed zo beter dan standaard, en prestaties zullen met de nieuwe set up nog even beter zijn.

Greetz Roadkill

P.s. nu ik me wat meer verdiep in dit spul sta ik er echt van te kijken wat voor vermogens ze er uit kunnen persen, goed getunede 50 cctjes met 10+ pk, om maar te zwijgen over de sprinters...  https://www.youtube.com/watch?v=o5hQ7SpjVkQ (van o-100 in minder dan 4 seconden... Maar goed daarmee ga je niet op en neer naar het werk :D )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Zo ff stof afblazen hier, wegens verandering van werk en wegens een blessure waardoor ik anderhalf jaar niet heb kunnen fietsen en de totale onbetrouwbaarheid van de Puch vorige week nieuw vervoer aangeschaft.
[/URL

Het is een spiksplinternieuwe AGM Devil geworden 4 takt, 5 bak ,en 4 kleppen. Op het stuur en de CDI na verder standaard. Rijd, remt en klinkt 10 x beter dan de Puch, dit is nu dan ook mijn hoofdvervoer. Gewoon weg omdat een tweede auto enkel voor het werk gewoon geen verantwoorde keuze is. De Twingo voldoet voor de rest prima, en de Clio van Denice heeft na een motorswap en een uitgebreide apk ook weer een toekomst. Maar al is het "maar" een brommer ik ben er echt happy mee ;-)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

#6
Nice  !-!

Roadkill (Michiel)

Nee klopt zelf geen auto meer, en mag enkel onderhoud aan de Twingo doen van mijn meissie, niet verlagen, geen andere wielen. Maar ik kijk af en toe nog wel eens hier hoor.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Zo Lucifer is alweer ruim een jaar oud, kwalitatief niet echt briljant af fabriek zeg maar dus er is al best wat vervangen onder garantie... Wielen,cilinder,ontsteking,kmtellerkabel, cdi kabelboom... Verder wat upgrades doorgevoerd; goede veilige banden, andere grotere accu, munitiekistjes als koffers, andere koplamp, achterlicht en richtingaanwijzers. En hij heeft een andere kleur gekregen,cammogroen van spraydip.

Nog op te lossen minpunten zijn nu nog;
Voorvorkolie moet vervangen worden
Begrenzer heeft een eigen wil, ding loopt begrenst 60 op de teller, dat is legaal op een rollerbank, maar onderweg valt de begrezer dus gewoon af en toe er af, en dan haal ie ngeveer de 90 op de teller, wat dus net 80 op gps is..... ( En dan begint ie ook olie te lekken)

Ik zal nog wel wat fotootjes maken .

Plannen;
Andere carb voor wat meer koppel.
Uitlaat aanpassen voor iets meer geluid
Van de zomer vakantietrip naar Luxemburg ;-) yup op de brum

Qua auto's :
Twingo is er nog steeds,koppeling is dit jaar aan de beurt ben ik bang,verder niks, wel wat verlichting vervangen door Leds, en een yatour staat in bestelling

Denice haar Clio is er ook nog steeds,nu met zubwoofer en goud gespoten  Clio rs velgen er onder, mistlampen pas met geel folie beplakt, in  bestelling nog neondraad en dubbelle usbcharger.
Plannen; verlicht Renault logo, en misschien nog wielspacers...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jacques

Is het een motorfiets of brommer?

Roadkill (Michiel)

Brommer, heb geen motorrijbewijs .
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Al het brommerzooi is de deur uit, nu alweer anderhalf jaar een Renault je, en sinds een paar maanden de mtb afgestoft en daar redelijk fanatiek mee.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Roadkill (Michiel)

Leuker, en beter voor de conditie 😜
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev