Advertenties


Welke mogelijkheden radio in Megane 1 ??

Gestart door Breezer, 25 april 2014, 08:07:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Breezer

Hallo beste forumleden,

Sinds een weekje een Megane 1 1.9dCi break aangeschaft voor mijn neefje, de wagen rijd prima voor zijn leeftijd en kilometerstand (196000), maar het geluid is wel
écht zielig, er staat nog een originele radio cassettespeler in en dat is ook al niet echt meer van deze tijd natuurlijk  :neen:

Lijkt me dat er 2 opties zijn : radio er uit en een gewone radio er in, deze heb ik trouwens liggen, maar dan zit je met een serieuse meerkost voor een interface om
de display en stuurbediening te laten werken, of er een andere originele radio in met CD-speler.

Nu heb ik al wat liggen zoeken op zowel dit forum als op marktplaats en 2dehands, maar ik kan dus echt niet aan de types aanuit, ik zie foto's van aansluitingen die er
toch helemaal anders uitzien dan op onze radio hoor  :? ik ben bang een radio aan te schaffen die uiteindelijk niet past op de stuurbediening of display...

Kan er dus aub iemand mij zeggen welk type radio geschikt kan zijn ???
Helemaal tof zou het ntuurlijk zijn dat er nog iemand een radio in de aanbieding heeft  ;)

musje83

Buiten de vraag welke typenummers precies passen (kan ik je niet bij helpen): wil je de stuurwielbediening persé behouden? In mijn ervaring voegt dat weinig tot niets toe en het beperkt je enorm in je mogelijkheden. Voor een paar tientjes (zeg 50-100 euro) heb je al een hele leuke radio met CD/MP3/USB/Bluetooth ondersteuning en voor nog eens 100 euro heb je al gauw een setje deftige speakers die het geluid naar een veel hoger plan tillen. Dat heb ik ook gedaan en ik kan het je aanraden  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev