Advertenties


gaskabel vervangen phase 2 1.6 16v

Gestart door Losballos (Ron), 13 april 2014, 07:28:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Losballos (Ron)

Heeft iemand al eerder zelf een gaskabel vervangen? Zoja is dit een beetje zelf te doen? 8)7
Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster


Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

J to the H (Jeroen)


Losballos (Ron)

Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

Priyesh

Mijn gaskabel is kapot gegaan en die wil morgen vervangen, hebben jullie misschien instructies voor mij? Betreft ook een megane 1 (coupe) ph2 (2001) 1.6 16v.

mark29

Krijg je de motorkap wel open? De kabel vervangen is niet veel moeilijker.

Priyesh

#7
Afgelopen weekend geprobeerd de gaskabel te vervangen.
Ik had er een van mister auto gekocht maar de verzending heeft vertraging opgelopen. Omdat ik dit weekend de kabel wou vervangen heb ik er nog ren van de lokale automaterialen zaak gekocht. Dit bleek een universele te zijn die op de juiste maat geknipt moet worden.

Helaas is het niet gelukt om succesvol de kabel te vervangen. De kabel komt als ijzerdraad met omhulsel apart. Ik weet niet hoe ik de originele omhulsel moet vervangen. De uiteinde zit vast aan de schutbord. Als ik vanaf de pedaalruimte naar de schutbord kijk zie ik wel het rubbertje. Vanuit de motor ruimte kom ik er amper bij en kan ik het niet zien omdat de hoofdremcilinder er boven zit.

Ik heb het ijzerdraad wel kunnen vervangen. Maar, er is een clipje dat gebruikt wordt op het doosje waar de kabel binnenkomt in de motorruimte (als iets van spanner volgens mij?). Die is gevallen en heb ik niet meer terug kunnen vinden. Nu is de gaspedaal heel stroef en de auto niet rijdbaar.

Heeft iemand hier misschien tips voor mij?

mark29

Dat doosje is je elektronisch gaspedaal, als ik je goed begrijp is de borgveer gevallen, misschien krijg je het op maat met een splitpen of een slangenklem.
Ik zou toch even goed zoeken.....
Vaak als er iets naar beneden valt, dan blijft het op de randen van de subframe liggen tussen het stuurhuis, of op de draagarmen.

Priyesh

Ik zal wel opzoek gaan naar een borg of splitpen. Maar heb je misschien een tip voor mij hoe ik het zwarte omhulsel los kan krijgen van het schutbord? Moet ik er gewoon hard aan trekken vanuit de motorruimte of is er speciaal manier voor oid?

Priyesh

#10
Na meerdere pogingen is het vandaag eindelijk gelukt om de gaskabel succesvol te vervangen. Ik ben er achter gekomen dat het probleem met de stroeve gaspedaal kwam door de cruisecontrol kabel. Ik heb een achteraf ingebouwd cruisecontrol systeem van VDO. De cruisecontrol kabel komt binnen via een gat dat is gemaakt door de plastic heen van het elektronisch gaspedaal huis en is gekoppeld aan de gaskabel door simpel weg een samengeknepen ijzeren plaatje. Als ik dit probeer na te bootsen dan voel ik aan het gaspedaal dat er iets niet goed is, de gaspedaal gaat stroef of blijft hangen bij gas los. Volgens mij veroorzaken het plaatje en de kabel weerstand in de geringe ruimte van de elektronische gaspedaal kastje. Heeft iemand hier een tip voor mij hoe ik het beste de gaskabel en cruisecontrol kabel aan elkaar kan koppelen?

Ik heb het volgende gevonden op het internet:
http://oldhymer.com/wp-content/uploads/VDOCruiseControl.pdf

Op pagina 11 zie je dat er een "Clamping Piece" gebruikt wordt, iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev