Advertenties


Willem's 1.6e

Gestart door Willem, 26 maart 2014, 15:58:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Willem

Gisteren weer volop bezig geweest met m'n Mégane.  o-)

De gecleande achterklep geplaatst en ook de popper om de klep te kunnen openen zit erop. Er moeten nog een aantal dingetjes worden opgelost zoals: mistachterlichten aansluiten, phase 2 remlicht zoeken en monteren. Vandaag een gezellige dag gehad in Kampen bij de RTC openingsmeet.

Plaatjes bij het praatje:










Voorlopig in ieder geval even rustig aan doen i.v.m met het laswerk aan de dorpels dat de nodige kosten met zich mee brengt.  ;)

Willem

Update!

Nadat de Még vorige week weer goedgekeurd is, moesten er dit weekend weer een aantal dingen gebeuren.
Voor de apk heb ik de stuurhuishoezen vervangen en de remdrukverdeler gangbaar gemaakt. Dus vanmorgen moest de auto nog even opnieuw uitgelijnd worden.

Verder had ik een kleppendekselpakking, achterruitenwisser en brandstoffilter besteld. Vandaag de ruitenwisser vervangen en de kleppen gesteld.



En natuurlijk moest het kleppendeksel even opnieuw worden gepolijst nu ie toch was gedemonteerd.  :P

Voor:



Na:



Het kan altijd beter, maar ik vond het zo eerst wel prima.
Dat de kleppen nu weer de juiste speling hebben is goed merkbaar. De motor loopt nu mooier en tikt niet meer.

Verder nog even met Niels de beide Mégane's gewassen.  8)



In de planning ligt om volgende week of de week daarna, de Wotbox van Mark over te nemen en op mijn 1.6 te monteren. Om ervoor te zorgen dat de katalysator niet vol raakt door het launchen, zal die moeten verdwijnen. Ik ben in eerste instantie van plan om mijn huidige middendemper op de plek van de katalysator te monteren. Hoe dit het beste kan ga ik binnenkort mee aan de slag.  >:D

I'll keep you posted!

Willem

#32
Vorige week aan de slag geweest met het inbouwen van de Wotbox die ik van Mark heb overgenomen. Samen met de nodige whatsapp hulp van Mark, is het geluk om alles werkend te krijgen.  8)

De Wotbox is een kastje dat ervoor zorgt dat de ontsteking kan worden onderbroken. Door middel van een programmaatje van de makers van het kastje, kun je het gewenste toerental en de onderbrekingstijd instellen. Het toerental is voor de launch control en de onderbrekingstijd voor de 'no lift shift' functie. Ik zal zodra de katalysator eronder vandaan is even de tijd nemen om een mooi launch filmpje te maken.  >:D >:D

Foto's: (inmiddels zijn de draden al redelijk netjes weggewerkt.)

Het kastje:


Onder de kap:


Verder had ik laatst op een creatieve avond eens een 3D ontwerp gemaakt van een pookknop in het programma Solidworks, waar wij op school ook veel mee werken. Vervolgens een blokje aluminium aangeschaft voor 4 euro en daar zelf een pookknop van gedraaid.  :)

Blokje Alu:


Tijdens het draaien:


Het resultaat na schuren en grondig polijsten:
(Ik heb op de stang van de pook M12 buitendraad getapt, in de pookknop M12 binnendraad en een uitsparing voor de achteruitvergrendeling gemaakt.)





Tijdje terug met de hond op pad geweest en ook even een paar foto's gemaakt.  !-!








Dus nu eerst opzoek naar een oude katalysator om leeg te halen. Heb je nog iets liggen, bied maar aan. Mag in slechte staat zijn.

Willem

Tijd voor weer een update!

Deze week is er een nieuwe voorruit ingezet door Autotaalglas. Ziet er allemaal netjes uit.  :)

Inmiddels is er ook een andere katalysator onder gekomen met als plan dat ik die volgende week ga aanpassen.

Verder gisteren een bezoekje gebracht aan Dirk om het oranje monster te bewonderen.  8) En om het sportstuur met naaf en snap-off over te nemen.  !-!

Het stuur zal verder leven in mijne:





Binnenkort zal ik eens tijd maken om verschillende interieurdelen die nog steeds niet gespoten zijn, eindelijk eens van een laagje verf te voorzien.

Verder bij een meeting laatst gratis gele koplampfolie gekregen, dus de mistlampen zijn nu voorzien van een laagje gele folie.






Willem

Vandaag eindelijk de uitlaat in orde gemaakt. Middendemper zit op de plaats van de katalysator. De middendemper geeft genoeg tegendruk en ik merk dat de auto feller is.  >:D

Zonet ook even met een GoPro een mooi filmpje gemaakt  >:D  >:D:
(Let niet op het schakelen van 2 naar 3 en van 3 naar 4. Ik was de no lift shift functie aan het uit proberen, maar dat ging nog niet helemaal goed.)



Verder nog even een geinig sticker op het m'n sportstuurtje geplakt.  :D



En nog een paar foto's gemaakt.  o-)







Willem

#35
Maar eens wat stof afblazen. Alweer een tijdje geleden dat er iets is veranderd.

Vandaag een dagje met Yorick aan het sleutelen geweest. We hebben bij hem de achterkant een tandje verlaagd.  >:D 8)

Daarna bij mijne de dakdragers (die Yorick niet meer wilde) gemonteerd. Vind het wel gaaf staan eerlijk gezegd. Voor de meetings komt er nog een dakrekje op maar die moet ik nog even maken. Wat ik wel belangrijk vond, was dat de daklijsten er wel weer op moesten. Die hebben we dus aangepast (heb m'n eigen heel gelaten).

Foto's:







Verder tussen de meeting spullen nog een mooie kentekenplaat gevonden die ik voor meetings ga gebruiken:



Zaterdag gaat de mijne op de dyno en zullen we eens zien wat er in zit.  !-!

Willem

Het resultaat van de dyno run van afgelopen zaterdag:



Standaard hoort er 90pk in te zitten, dus tevreden met een bijna 94pk.  Y

Willem

Tijdje terug de cordoba lip onder de achterbumper vandaan gehaald. Vind het toch mooier zonder.


Willem

Tijd om wat stof af te blazen. Veel drukte met andere dingen momenteel waaronder school en parttime bij een raceteam. Maar goed der is weer wat om over te posten.  8)7

Laatst bij Christian geweest om de achterkant van zijn 16v te verlagen, helaas zonder succes. Wel heb ik voor de moeite het luchtfiltersysteem van zijn oude 1.6e mee gekregen.  :)



Verder de Mégane vandaag gewassen, in de wax gezet en de winterwielen eronder gegooid. Inclusief de nieuwe clubstickers die ik al een tijdje had liggen.






Willem

UPDATE

Paar weken terug met succes de distributieriem weten te vervangen.

Verder heb ik de knoop door gehakt om mijn Mégane te koop te gaan zetten. Daarbij dus ook de vraag of er iemand van het forum geïnteresseerd is. Graag een pb mocht er interesse zijn. Het plan is om em eerst aan te bieden zoals ie er nu uit ziet. Mocht dat niet lukken zullen er onderdelen beschikbaar komen en de auto in (zover mogelijk) originele staat verkocht worden. De reden van verkoop is dat de auto steeds langer stilstaat en dat vind ik zonde. Wellicht komt er in de zomer een cabrio voor terug voor een paar maanden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev