Advertenties


Kleine probleemjes

Gestart door Verstappen1987, 26 januari 2014, 18:29:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Verstappen1987

Bij de aanschaf van mijn nieuwe Megane uit 2004 erfde ik meteen wat kwaaltjes van de vorige eigenaar;

Probleem 1; Rechter raam doet niks.
Zoals gezegd, het rechter raam (passagier) werkt niet. Hij is niet te bedienen aan de passagiers noch bestuurders kant. De zekeringen heb ik al na gelopen en zien er goed uit. Wat is de volgende stap in controleren waar het mogelijke probleem kan liggen?

Probleem 2; Klok instellen.
Bij mijn Megane zit een Carminat SH1 die door het rijklaar maken (nieuwe accu) een klok heeft die achter loopt. Er zitten geen knopjes naast de display zelf dus volgens google moet ik de klok kunnen instellen door op een van de 2 bovenste knoppen op mijn stuur te drukken. Echter zie ik niets gebeuren.

Probleem 3; Ontbreken van functie / klepjes.
Bij aanschaf van mijn auto viel al meteen op dat er een open gat naast mijn cruise-control knop zit. Bij het open maken van mijn zekeringskast kom ik een losse kabel tegen die hier mogelijk op aangesloten was?
Weet iemand waar deze kabel voor diende, en waar ik uberhaubt zulke knopjes kan vinden om hem op aan te sluiten? En mocht de kabel geen functie hebben, zijn er ook klepjes te koop om deze af te sluiten?
Tevens ben ik ook op zoek naar een plaatje om de kap van het linker voorwiel af te sluiten voor de motorkap. Deze staat nu open (mogelijk omdat iemand een lampje heeft gewisseld).




----
Renault Megane 1.5 dCi Grand Tour 2004

J to the H (Jeroen)

1. Je ontkomt er denk ik niet aan dan de deurbekleding van je rechterraam los te halen en de stekkers en motor te controleren...

2. Geen ervaring mee...

3. Hier hoort je koplamp hoogteverstelling schakelaar te zitten en daarnaast je dashboardverlichtingdimmer. (misschien verwijdert omdat de koplampstelmotor stuk is en dit dan een apk afkeur is als dit niet werkt.. dus verwijderd?)

Het kapje kan je het beste op de sloop halen.

Tedo

1. Hoogstwaarschijnlijk een defecte comfortmodule op je raammotor.

De afdekkappen in de wielkasten zijn niet los te koop bij Renault, alleen per twee.

Hier ook, maar wel een stuk voordeliger.

Harm2

Vraag 2: de klok kun je instellen in het menu van je carminat. Dus navi aan, dan naar menu, dan naar instellingen en daar zit volgens mij de klok bij. Mocht je er niet uitkomen dan moet ik bij die van mij even alle stappen doorlopen en opschrijven, maar ergens in die hoek zit het. Succes.
Huidig: Megane II Grandtour Techline
Ex: Megane I Break RXi, Clio S, 5GTS

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev