Advertenties


Xenon lichtbeeld normaal?

Gestart door bazzio, 22 augustus 2013, 11:44:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bazzio

Het valt me op dat als ik in het donker achter iemand rij en naar de reflectie van mijn Xenon licht kijk in de bumper, dat de linkerkant een stuk feller lijkt dan  rechts. Met mijn vorige Laguna, ook met fabrieks Xenon (maar wel D2R) heb ik dit nooit gemerkt. Hebben meer mensen hier last van? Ik vind het iig behoorlijk irritant.

Hier een plaatje van mijn lichtbeeld, als een beetje google lijkt dit normaal.....
 

Ook heb ik af en toe dat de linkerlamp lijkt even te trillen na stoppen bij bv een stoplicht. Ik heb al gelezen dat dit te maken heeft met de meedraaiende koplampen, dus dat zal dan we kloppen.

Robke72

Natrillen? Verticaal of horizontaal?
Als ik rem dan zie ik de koplampen in hoogte bijstellen. Speel er ook mee bij een verkeerslicht.
Koppeling even op laten komen, auto zakt achter door veren, koplampen gaan in kleine trapjes omlaag.
Vervolgens kort remmen, auto duikt voor omlaag, koplampen gaat weer omhoog. Dat zie je goed aan de auto voor je. Bedoel je dat?

Voor de rest staan mijn lampen stil.

sijm138 (jesse)

ligt beeld is op deze manier normaal.
ka ook met de opbouw van de lamoen te maken hebben en xenon is gewoon stuk feller.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

bazzio

Het trillen is alleen horizontaal. Zal ook eens spelen en kijken hoe de hoogte verstelling reageert. Trouwens met de foto's nemen gisterenavond heb ik het trillen niet gezien.
Als het lichtbeeld verder normaal is (voor mij iig wel als ik ook check op google) en ik zie zelf in het lichtbeeld of als ik in de lampen kijk geen fellere kant, dan zal ik er maar mee moeten leven...

Stefan

De linker en rechter koplamp staan ook ieder verschillend afgesteld hoor als het goed is Y
Daardoor lijkt het inderdaad alsof de lampen onderling verschillen in felheid.

Linker koplamp (als je in de auto zit) staat lager dan de rechter om verblinding van tegenliggers te voorkomen met xenon verlichting
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

maikel049

Ik ervaar precies het zelfde, mijn linker koplamp lijkt hoger te staan.
Ben hier ook mee naar de dealer geweest maar ze geven aan dat dit normaal is.

Overigens heb ik ook dat mijn linker koplamp trilt, als ik bijvoorbeeld snachts over een oneffenheid ga op de snelweg zie ik het licht van de linkerkoplamp ook trillen.
Maar ik zie het zelfde als ik achter een andere auto sta bij het stoplicht en de motor draait nog.
De linker koplamp trilt dan maar de rechter blijft stabiel...

Daar ben ik nog niet mee naar de dealer geweest.  :neen:
Megane Coupe, GT-Line DCI 1.5 S&S Zwart

BadEend

Linker koplamp hoort lager te staan.

matthew

Koplampen dienen afgesteld te worden op een vlakke vloer met een goedgekeurd koplampafsteller.
Deze diend dan op 1.2 gezet te worden, en dan moet het lichtbeeld op de lijn of net iets eronder worden afgesteld.

Bij xenon moet de auto lopen en is deze via computer te initaliseren dat stelmotoren weer 0 punt hebben en dan mag je handmatig afstellen.
Lampen dienen beide op gelijke hoogte te staan.


Voor je tril probleem, dat kan aan de lamp liggen (goed vast? of gaat stuk) of aan je ballast.

pstrooij

Ik heb ook problemen met mijn linker (xenon) koplamp gehad. Lichtbeeld van deze koplamp stond veel te laag. De lamp werd ook niet meer automatisch omhoog gesteld, wel links-rechts.

Naar dealer geweest en wat bleek: de reflector rond de lamp was los (getrild?) waardoor de lamp niet meer in hoogte kon verstellen (blokkeerde ergens). Dealer heeft dit opgelost en het lichtbeeld weer hersteld.
Megane Estate GT-line 2012 1.5dci Blue Malté full options

shermen103

ik heb al problemen met mijn megane 3 gt met de lampen

Ik heb xenon lampen erin zitten en die trillen als een malle.

Als ik met goeie snelheid over de snelweg rijd 150 + gaan mensen aan de kant omdat ze zo erg trillen.

ik ben daar 4 x voor terug geweest naar de garage, kunnen ze niks aan doen.

Maar het probleem wat ondervonden heb ( nog niet opgelost btw ) koplampen zitten los,

Als je je koplampen lichtjes optilt kantelt hij, omdat het metale klemmetje aan de achterkant zn werk niet goed doet.

Die lenzen in de koplampen kunnen nooit trillen ( kijk maar naar andere types of merken ) Systeem waar het mee vast zit faalt.

Groet M


Bobo1.6

Zoals al gemeld is, op de foto die je post is niks raars te zien in je verlichting. Je moet zo en zo rekening houden met het feit dat bij bijna alle auto's een bolling aan de achterkant hebben, waardoor je een vertekend beeld krijgt. Maar dat zullen de meeste wel weten.

bowldave

Licht ziet er goed uit. Zelf vond ik mijn xenon erg laag afgesteld staan.
In mijn versie van de Megane kan ik niet zelf stellen.
Dus moest ik voor naar Renault..

Ook vond ik rechts altijd verschillend van links. Maar met het oog op tegenliggers is dit verschil logisch te noemen denk ik..

mfl1978

Citaat van: shermen103 op  4 november 2014, 09:14:12
ik heb al problemen met mijn megane 3 gt met de lampen

Ik heb xenon lampen erin zitten en die trillen als een malle.

Als ik met goeie snelheid over de snelweg rijd 150 + gaan mensen aan de kant omdat ze zo erg trillen.

ik ben daar 4 x voor terug geweest naar de garage, kunnen ze niks aan doen.

Maar het probleem wat ondervonden heb ( nog niet opgelost btw ) koplampen zitten los,

Als je je koplampen lichtjes optilt kantelt hij, omdat het metale klemmetje aan de achterkant zn werk niet goed doet.

Die lenzen in de koplampen kunnen nooit trillen ( kijk maar naar andere types of merken ) Systeem waar het mee vast zit faalt.

Groet M

Ik had precies hetzelfde. Boven de 100 km/u begonnen de lampen erg te trillen. De lampen trilden doordat de koplampen niet goed vastzaten. Als je er van achter tegenaan drukt kun je ze zo een stukje omhoog duwen. De oorzaak is inderdaad het stangetje wat je er van boven in moet schuiven. Dit is op te lossen door het stangetje aan de onderkant wat te verbuigen zodat deze beter klemt in het vierkante gat.
Ze zijn nu bijna trillingsvrij. Maar volgens mij zit er wat speling in het meedraaiende gedeelte wat nog voor wat trillingen zorgt. Dit lijkt me niet of moeilijk op te lossen. Ben nu best tevreden want ik ergerde me er dood aan. Het lijkt nl heel ###lig.

Gr. Michel

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev