Advertenties


koelvloeistof

Gestart door Tuned, 30 mei 2005, 08:51:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tuned

voorlopig moet ik eerst vrijdag afwachten maar het ziet er wel naar uit dat er olie in de koelvloeistof tank komt, dit kan ook door een scheurtje in de pakking zijn...ik heb nu via iemand een goed adres gekregen om dit te laten repareren en dan gelijk de distributie riem mee te nemen, maar ik zit nog in mijn hoofd om er toch een nieuw blok in te leggen zodat ik zeker nog 200 000 km kan rijden.
moet alleen nog zien wat voor blok, de 16 kleppers gaan zowiezo nie das veel te veel geld, en 2.0 8 klepper zou nog wel moeten gaan dacht ik en anders word het een 1.6e met 0 of zo goed als bijna geen km..
na vrijdag weet ik meer

maar mijn vraag weet iemand dat de carterpan is aluminium op een fase 1 1.6e?

Michel Cijs

je bestaande blok helemaal laten reviseren dan?

dan weet je wat je hebt en staat ie technisch gezien ook op 0 km (pakkingen en draaiende delen dan)

Tuned

maar dan zijn de kosten weer hoger dan ee nieuw 1.6e blok kopen die staat ook op 0

moet er even over nadenken
liefst natuurlijk stapje voorruit als het toch moet  ;D

Timo Zuiderduin

Citaat van: Michel Cijs op  1 juni 2005, 10:15:09
je bestaande blok helemaal laten reviseren dan?

dan weet je wat je hebt en staat ie technisch gezien ook op 0 km (pakkingen en draaiende delen dan)

*off topic*
wat zijn ongeveer de kosten van het reviseren van een motorblok?
in mijn geval 1.6 16v?
*back on topic*

Tuned

2 liter 8v zal ook nie heel snel gaan dus blijft er voorlopig gewoon een 1.6e blokkie over om er in te maken

Michel Cijs

Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op  1 juni 2005, 11:21:34
Citaat van: Michel Cijs op  1 juni 2005, 10:15:09
je bestaande blok helemaal laten reviseren dan?

dan weet je wat je hebt en staat ie technisch gezien ook op 0 km (pakkingen en draaiende delen dan)

*off topic*
wat zijn ongeveer de kosten van het reviseren van een motorblok?
in mijn geval 1.6 16v?
*back on topic*

helemaal afhankelijk van de staat van je blok


Timo Zuiderduin

Citaat van: Michel Cijs op  1 juni 2005, 16:51:35
Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op  1 juni 2005, 11:21:34
Citaat van: Michel Cijs op  1 juni 2005, 10:15:09
je bestaande blok helemaal laten reviseren dan?

dan weet je wat je hebt en staat ie technisch gezien ook op 0 km (pakkingen en draaiende delen dan)

*off topic*
wat zijn ongeveer de kosten van het reviseren van een motorblok?
in mijn geval 1.6 16v?
*back on topic*

helemaal afhankelijk van de staat van je blok



Tsja, blok is volgens mij in goede staat maar er staat inmiddels 165.000 op de teller en ik zit de laatste tijd te twijfelen tussen een nieuwe auto met minder km's of deze te laten reviseren dat ik zeker weet dat ie nog een flinke poos mee kan.

bij welke bedrijven kan ik voor dit soort dingen overigens terecht?

MB82

Je zou haast wel zeggen dat de carterpan van aluminium is, weet het niet zeker...

Meganez

Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op  1 juni 2005, 17:19:02

bij welke bedrijven kan ik voor dit soort dingen overigens terecht?


VEGE motoren is een heel groot internationaal revisie bedrijf. Dit werkt op ruilbasis ,dus je levert je oude motor in, en je krijgt een gereviseerde motor terug (die door het aanhouden van revisie maten als nieuw beschouwd mag worden) Als je je oude motor niet inlevert kost een gereviseerde motor ongeveer het dubbele.

VEGE motoren heeft meerdere vestegingen waaronder eindhoven en spijkenisse

Voor de rest zullen er vast nog wel meer bedrijven zijn die dit doen

Michel Cijs


Timo Zuiderduin

Citaat van: Meganez op  1 juni 2005, 21:00:34
Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op  1 juni 2005, 17:19:02

bij welke bedrijven kan ik voor dit soort dingen overigens terecht?


VEGE motoren is een heel groot internationaal revisie bedrijf. Dit werkt op ruilbasis ,dus je levert je oude motor in, en je krijgt een gereviseerde motor terug (die door het aanhouden van revisie maten als nieuw beschouwd mag worden) Als je je oude motor niet inlevert kost een gereviseerde motor ongeveer het dubbele.

VEGE motoren heeft meerdere vestegingen waaronder eindhoven en spijkenisse

Voor de rest zullen er vast nog wel meer bedrijven zijn die dit doen

en wat zijn dan gemiddeld de kosten?

Meganez

De prijzen weet ik niet precies, op de site kan je meer info vinden. Hier vind je ook een e-mail adres waar je zou kunnen vragen wat dit zou kosten.

http://www.vege.nl/

megane1986

Wij hebben ook een lekke koppakking gehad, de monteur adviseerde er niet meer mee te rijden!!!! Dit kan in de honderden euro's reparatiekosten schelen.

Bij ons waren we op tijd, de kop hoefde niet gevlakt te worden. Rijd je wel door, trekt je kop krom. Als dit niet meer te vlakken is lopen de kosten hoog op.

Succes er mee, gr Jordi

Tuned

ja ik zal wel moeten  :-\

kost me zowie zo 600 euro bij de dealer en met 350 euro er bij heb je en blok met 0 km alleen dan nog plaatsen

Meganez

Waar vind jij een blok voor 950 euro? Dat is dan zeker een blok zonder het distributie gebeuren/oliepomp/waterpomp/kabelboom enz. anders heb ik teveel voor mijn cilinderkop betaald  :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev