Advertenties


Dubbelspoel Pioneer subwoofer 3000watt,welke versterker?

Gestart door Alessio, 16 juli 2013, 22:07:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alessio

Zoals in de bovenstaande titel zit ik dus met een dubbelspoel Pioneer subwoofer van 3000watt/1000watt rms.
Hier wat meer info: http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Car/Subwoofers/Champion+Series+PRO/TS-W3004SPL.

Is er iemand die me een versterker kan aanraden voor deze woofer zonder dat het me 1000kost of zelf 1 heeft staan die erop zou passen?
Ik had mijn kabels+woofer en zelfgemaakte kist al in de auto gezet met versterker van 300watt rms maar met deze versterker kan ik maar tot de helft van mijn volume of het is gedaan met springen van de auto...

kevinbreda

je moet kijken naar het rms vermogen van de woofer

en dan een versterker kopen die net iets meer rms heeft dan de woofer

Alessio

Weet ik wel maar,ik vraag me alleen af of er iemand een deftige versterker kan aanraden dat ik geen rommel koop :)
Maar een gepaste versterker vinden op die woofer is echt wel een klus hoor,heb heel 2dehands etc al uitgepluist...

Renegade (Mark)

Bijvoorbeeld,
http://www.autohifi.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=22525&hoofdgroep=7&subgroep=136#.UegSd23QuwQ

Echt goedkoop gaat het niet worden om een goede kwaliteits versterker te vinden die 1000RMS bij 2ohm goed kan leveren.

mark

Zozo jullie zijn ook heel wat van plan.  8)7  :D

Ik heb nu 200 watt achterin liggen, en daarmee krijg je al massage stoelen.  8)7

Mark V.

 !-! Lekker toch? die bas moet je ook niet horen.......die moet je voelen!!!!  ;)
Mvg. Mark

Alessio

Ik moet toch 1000watt rms bij 4ohm hebben of ben ik nu verkeerd? 
De versterker dat je me toont kost maar 400euro,ik had gehoord en gezien van 2000euro....


Die plannen zijn niet voor niets,met 2luidsprekertjes vanvoor kraken de luidsprekertjes zich dood dus de woofer  zou voor de bas moeten zorgen zodat de luidsprekertjes niet te veel schade oplopen.
Btw:Het is deze woofer omdat ik deze nog liggen had in de garage,moest ik geen andere kopen  ;)


Xanquezer (Frank)

Citaat van: Megane_cc_007 op 16 juli 2013, 22:07:33
Zoals in de bovenstaande titel zit ik dus met een dubbelspoel Pioneer subwoofer van 3000watt/1000watt rms.
Hier wat meer info: http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Car/Subwoofers/Champion+Series+PRO/TS-W3004SPL.

Is er iemand die me een versterker kan aanraden voor deze woofer zonder dat het me 1000kost of zelf 1 heeft staan die erop zou passen?
Ik had mijn kabels+woofer en zelfgemaakte kist al in de auto gezet met versterker van 300watt rms maar met deze versterker kan ik maar tot de helft van mijn volume of het is gedaan met springen van de auto...

Hallo,

Deze heb ik ook, maar dan nog n paar maatjes zwaarder:





2 stuks heb ik er in liggen  (goed voor n 140 DB + )

Deze heb ik momenteel gebrugd op 2 ohm config zo doende kan ik netjes VOLLE vermogen bevatten.  (parralel)


(test met 1 versterker) (140,8 db @ 95 hz,  155,3 db @ 40 hz en 163,6 db @ 35 hz 135,7 db @ 20 hz) (popper dropper DB drag)


Geschikte versterkers zijn tussen alle prijs koersen te vinden

Momenteel gebruik ik de Spectron M1500 (verbouwd en onbegrenst) en haal maximaal op top 1920 watt (piek) 
1500 watt RMS @ 1ohm
1100 watt RMS @ 2 ohm
750 watt RMS @ 4 ohm
500 watt RMS @ 8 ohm

Deze zijn standaard leverbaar rond de koers van 200-250 euro
met het standaard vermogen van:

1200 watt RMS @ 1ohm
1000 watt RMS @ 2 ohm
650 watt RMS @ 4 ohm
450 watt RMS @  8 ohm

(gemeten en wel, alles op 14,4 volt en 180 ampere max)

(complete Spectron set)


M4150
M1500
M1500
M2200
(van boven naar onder)

Wat is je budget voor een degelijke versterk is meer de vraag,   als je b.v. 100 euro maar hebt, kan je echt niet veel soeps kopen...
als je max 300 neemt,  heb je al heel wat degelijke versterkers! :)


Waar je op moet letten:
Gewicht (hoe lichter, hoe goedkoper)
Afzekeringen (heel belangrijk,    deze geven aan wat je maximaal kan halen)
Aansluitingen! (goeie kope versterkers zijn K*T om aan te sluiten)

Kwa zekeringen berkening:

Versterker :  20 ampere 12 volt: 20X12 = max 240 watt   ( I * U = P )
M1500 ver. : 4X 40 ampere 12 volt : (4 X 40 = 160 A ) 160 * 12 =  1920 watt max   

Zo krijg je een heel fatsoenlijk idee hoeveel een correcte versterker levert (zonder verlies)
Met verlies moet je 25 % eraf tellen ongeveer om een daadwerkelijk vermogen te krijgen.
Daar onder moet je ongeveer gaan zitten met een degelijke versterker

Bijvoorbeeld
Versterker zonder verlies : 10 watt, met verlies 7,5 watt max , dus circa 6 watt rms.
Dan moet je een subwoofer van 7 tot 8 watt hebben wil die perfect aansturen.

Hopend hiermee genoeg info te hebben gegeven :)

Vragen?
Stel ze gerust!

Gr
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Alessio

300euro is wel een budget dat ik kan vrijmaken daarvoor!

Ik ga maar eens kijken voor dezelfde versterker van jou,waar ik deze juist kan vinden want ik ben van Belgie en weet niet of het hier makkelijk te vinden spul is...
Als die versterker jouw installatie draait moet het die van mij zeker draaien,ook al is de versterker standaard en niet onbegrensd.

Mijn subwoofer speelt wel op 4ohm of ben ik fout?
Hoe krijg ik die dan op 2ohm?

Zitten de zekeringen van 40AMP er standaard in bij deze versterkers?
En die 200-250euro voor die versterker van jou,is dit 2dehands of nieuw?

Btw:Bedankt voor de hele uitleg en sorry dat ik alsnog vragen heb :)

Xanquezer (Frank)


Mijn subwoofer speelt wel op 4ohm of ben ik fout?

Je hebt 2 spoelen van 4 ohm.

Als je de volgende Configuratie gebruikt speelt hij op 2 ohm:

+ Versterker > + SPOEL 1 & + SPOEL 2 > - SPOEL 1 & - SPOEL 2 > Versterker

de 2de configuratie als 8 ohm op stelling kan je ook gebruiken:

+ Versterker > + SPOEL1 > - SPOEL 1 > + SPOEL 2 > - SPOEL 2 > - Versterker.

Ik zou de 2 ohm (eerst uitgelegde) configuratie gebruiken.

Hoe krijg ik die dan op 2ohm?

Zoals hier boven besproken :P

Zitten de zekeringen van 40AMP er standaard in bij deze versterkers?
Standaard 25 ampere,  deze vlogen er de hele tijd uit bij mij, dus heb zwaardere moeten nemen na aanpassingen.

En die 200-250euro voor die versterker van jou,is dit 2dehands of nieuw?

Uiteraard nieuw met garantie en doos en al ;)

Momenteel is de N1501 uit,   deze is lichter kwa wattage maar zou een heel eind ook in de buurt moeten komen van het amerikaanse Spectron M1500 mono blok

Btw:Bedankt voor de hele uitleg en sorry dat ik alsnog vragen heb :)

Graag gedaan :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Alessio

Ok ik ga morgenavond maar eens op jacht naar die Spectron M1500 want tot nu toe heb ik enkel Spectron SP-M1500...
Heb niet het gevoel dat deze hetzelfde geeft want staat maar 400watt max.

Nogmaals bedankt,het aansluiten van de woofer etc versta ik al vlekkeloos nu nog enkel die Spectron te pakken krijgen  :q

kevinbreda

Zo das nog een heel gedoe

Heb als goed is volgende maand een complete ground zero hydrogen set

Composet
Achterspeakers
Dubbel spoels 800watt rms woofer
En een2  kanaals versterker
En een 4 kanaals versterker

Dat moet denk ook wel goed gaan klinken

Xanquezer (Frank)

Ja klopt,   12 volt levert hij stock circa 450 watt rms @ 8 ohm.

14,4 volt zit hij tegen de 500 aan te hikken.

Maar goed,  zo verschilt het al veel hoe hij aangesloten is.



Als je snapt wat ik bedoel :P


Maar goed,   zon Spectron vind ik persoonlijk een goede voor prijs / kwaliteit,    verder heb ik evt. nog wat voorbeelden na wat uitzoek werk voor je! :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

kevinbreda

frank heb je een PM gestuurt

en het is allemaal wat ik zoek zelf ook nog anderen accu klemmen want die draai dingen vind ik maar niks

Renegade (Mark)

Precies zoals Frank het zegt !-! weerstand parallel aangesloten krijg je 2ohm eruit en in serie 8ohm

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev