Advertenties


niet werkende sleutel en centrale deurvergrendeling voor noodcode

Gestart door cabriomegane, 9 juli 2013, 13:13:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cabriomegane

Hallo,

Ik heb een megane cabrio uit 1998 , ik heb hierbij maar 1 sleutel gekregen die nooit echt vloeiend heeft gewerkt.
Een paar dagen geleden is de sleutel helemaal gestopt met werken, ik heb nu de batterij'tjes vervangen en het infrarood lampje is weer goed vast gesoldeerd(ook gecontroleerd met camera).
Nu was ik dus van plan om d.m.v noodcode en de deurvergrendelings knop in de auto de sleutel te "resetten".
En nu werkt de vergrendelingsknop in de auto dus niet(vergendeling werkte altijd wel met de sleutel zelf), als ik de knop
ingedrukt houdt gaat wel het lampje van de startblokkering uit.
Weet iemand of dit nu niet werkt omdat de sleutel het ook niet doet of dat deze knop dus echt gewoon kapot is.

Zekering overigens ook nagekeken en voor de zekerheid een nieuwe ingedaan.

Umpire (Robin)

Bedoel je dat de auto niet meer wil starten of dat alleen je vergrendeling op afstand niet meer werkt?
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

cabriomegane

#2
Sorry niet echt duidelijk, het knopje van de sleutel werkt nu dus niet.
Er zit een startblokkering op de auto, die gaat er dus af zodra je de auto open klikt met je sleutel.
Aangezien mijn sleutel dus niet werkt, wilde ik de noodcode gebruiken om de startblokkering eraf te krijgen.
Maar deze code moet je dus invoeren met de deurvergendelings knop op je dashboard, en die werkt ook niet.

Umpire (Robin)

Op die fiets,

Kort samengevat wil je in principe je startblokkering eraf halen, omdat je je auto niet open kunt klikken met de sleutel en dus de startblokkering actief blijft.


Snap ik het nu wel goed? 8)7
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

cabriomegane

juist haha
En als ik het goed heb kun je daarna ook de sleutel weer werkend krijgen..
Maar dan denk ik dat eerst het knopje op het dashboard moet werken om de code in te kunnen voeren??

Umpire (Robin)

Weet je zeker dat je een megane I hebt? aangezien je het over een startknop hebt?

Ik weet niet zo heel veel van alle verschillende soorten, dus ik vat het een beetje samen zodat de andere clubleden die meer verstand hebben van jouw type Megane waarschijnlijk een antwoord hebben :)
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

cabriomegane

Ik neem aan van wel, het is het oude model zeg maar..
Startknop? Ik bedoel het knopje om je deuren van binnenuit op slot te doen, ik weet niet hoe dit genoemd wordt normaal?
Volgens mij deurvergendeling van binnen uit.. Of zit ik nu helemaal verkeerd?

Umpire (Robin)

Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..


Karin

Dat knopje is om de deuren van buitenaf te vergrendelen (dat houdt dus in dat ze niet je deur van buitenaf kunnen open). Tegen carjacking dus.

cabriomegane

Met die knop moet ik dus schijnbaar de noodcode invoeren...Maar op de een of andere manier funcioneert die knop dus niet l-
Hoop dat iemand het verlossende antwoord heeft.

Karin

Tja, daar kan ik je ook niet mee helpen (heb nog nooit de noodcode hoeven in te voeren). Boekje met instructies ligt in de auto.

cabriomegane

Probleem opgelost ... Misschien handig voor mensen met hetzelfde probleem.
Zekering voor het infrarood vervangen en sleutel werkte weer!

Umpire (Robin)

Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Caabje

Bij mijn megane werkt de sleutels steeds slechter moet voortaan de auto met sleutel openen en als ik dan in de auto zit regeert de sleutel pas na meerdere malen indrukken
Kan ik de start blokkering ook verwijderen zo ja hoe moet dat

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev