Advertenties


Hulp bij zoeken, goede monoblock versterker

Gestart door rickluten, 3 juni 2013, 20:10:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rickluten

Hallo.

Ik heb een Hertz HS300 Subwoofer, deze is 350Watt RMS en 700Watt Max en 4 Ohm.

Nu heb ik er een JBL GTO 6000 op, maar deze bevalt me niet en levert te weinig voor men sub.

En nu wil ik dus maar een monoblock nemen.

Mijn vraag is nu, wat is een goede en vooral belangrijk; een BETAALBAAR monoblock versterkertje?

Graag links of eventueel merk + type.

b.v.d,

Ricky  --
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Xanquezer (Frank)

is dit iets?

Hertz HE1D

De HE 1D is een mono 900W (Max) versterker in een zeer klein koellichaam. DeHE 1D is voorzien van Synchro D-Class technologie, waarbij de eindtrap PWM driver module  zijn eigen digitale klok genereert en ook de Power Supply PWM Driverklok genereert om te synchroniseren, het vermijden van bijgeluiden wordt onderdrukt in de audio-band. Deze technologie heeft een extreem hoge signaal / ruis-verhouding van 100dBA! De voedingsectie is uitgerust met twee multi-gewikkelde ringkerntransformatoren samen met Low ESR 105 ° C condensators, waardoor een zeer hoog rendement word verkregen. De HE 1D heeft extreme betrouwbaarheid dankzij het ​​gebruik van FR-4 double layer PCB materiaal. 70μm dikke koperen sporen in combinatie met robuuste koperen bars worden gebruikt om de overdracht te verhogen in de voeding secties.



http://www.acrshop.nl/hertz-he1d-p-22275.html



iets goeie kopere suggestie

SPECTRON SP-N1505 Amplifier 1 x 250 Watt

1-KANAAL VERSTERKER
Vermogen (THD < 0.5 % / 14.4 V):
500 W x 1 @ 4 Ohm
650 W x 1 @ 2 Ohm
Signaal-Ruisafstand: > 90 dB (A)
Dempingsfactor @ 4 Ohm: > 100 bei 100 Hz
Frequentie bereik: 20 Hz - 250 Hz
Ingangs impedantie: 24 kOhm
Ingangs gevoeligheid: 0.2 - 10 V
Lowpass-Filter: 40 - 400 Hz (12dB/Okt.)
Highpass-Filter: 40 - 400 Hz (12dB/Okt.)
Subsonic-Filter: 20 Hz (12 dB/Okt.)
Afstandsbediening
Afmetingen (HxLxB): 52 x 332 x 221 mm

http://www.acrshop.nl/spectron-n1505-amplifier-watt-p-22030.html



nog een suggestie:

De fonkelnieuwe SIGNUM SE Serie presenteerd de Premium-Opperklasse in het ESX versterker-programma voor het jaar 2009: Doordacht, souverein en edel.

Baserend op de succesvolle en bewezen voorgangers van de , SX SERIE, bieden de nieuwe SIGNUM SE Versterkers solide techniek, hoge afwerkings kwaliteit, grandioos Design en een perfecte afwerking, welke in deze prijsklasse nieuwe maatstaven zet. In het totaal zijn negen modellen verkrijgbaar, welke alle buitengewone systeemconfiguraties voor een modern Soundsystem in uw auto mogelijk maken – beginnend met de makkelijk bedienbare Economy-Modellen SE260 en SE460, via de volledig uitgeruste Multi-Kanaal-Versterkers tot de nieuw ontwikkelde Monoblocks met Master/Slave-Functie.

FEATURES
• Zware Aluminium Koellichamen
• Gekapselde Wedge-Type-Terminals
• Zware gegoten einddelen
• High Speed Transitoren
• MOSFET voedingen




SE 2100

•2-Kanaal Class A/B Analoge Versterker
•2 x 100/160 Watt RMS @ 4/2 Ohm
•2 x 200/320 Watt MAX @ 4/2 Ohm
•Highpass Filter 10 Hz - 1.2 kHz
•Lowpass Filter 30 Hz -150 Hz
•Bass-Boost 0 - 12 dB
•Cinch-uitgangen en ingangen
•Lowpass-bandpass / Highpass / Full range
•Mono brugbaar
•Bass-afstandsbediening
•257 x 60 x 250/300 mm

ESX SIGNUM SE2100 monoblock versterker
[SE2100]


http://www.carfantasy.nl/esx-signum-se2100-monoblock-versterker-p-56099.html



beste versterker : Hertz HE1D
Goed koopste versterker: ESX SIGNUM SE2100 monoblock versterker
[SE2100]


de hands is eigenlijk nooit echt aan te raden,  wie weet of die het zwaar te voorduren heeft gehad...
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

rickluten

maar dat kan wel? omdat die rms waardes toch wel lager zijn dan mijn subwoofer (350rms 4 ohm)

Ik kan ook een monoblock kopen van sony Xplod, zoon 5 hoekige, die heeft op 4 ohm 500Watt RMS

en wat is beter? dus je Watt RMS hoger op je versterker dan op je sub. of hoger op je sub dan op je versterker?
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Xanquezer (Frank)

#3
als je 10 watt rms hebt (continu vermogen) en 20 watt max  (maximale) moet je een versterker pakken van circa 25 % eronder
7,5 watt rms en 15 watt max (maximale)

Daarbij zal je PIEK vermogen rond de 20 watt zeker liggen (of zelfs nog hoger)


Dus:

350 watt RMS
700 watt maximaal  (dus ook het piek van het versterkerblok)

een geschikte versterker ligt tussen de 275 watt rms en 325 watt rms.
Met een maximale van 550 watt t/m 650 watt.
Daarbij is dan het piek vermogen uiterst 700 watt.  (ook wel het maximale van je sub)

*note:  alles op 4 ohm berekent!


waarom 25% eronder,  puur voor je speling,  mocht je hem iets harder willen, zoek je het maximale op,   bij pieken, kan je OVER het maximale van je subwoofer heen gaan. (en dan blaas je hem op)

---

Rms hoger op het ene blok als de ander.

Rms vermogen speelt geen echte rol, het is echter je opstelling.

Een goed geschikte degelijke sub met geoptimaliseerde kist kan harder blazen als een sub van 1000 kroeg wattjes. (ook meestal PMPO genoemd)
Zoals Sony versterkers verkoopt van 500 watt rms... ik geloof het nooit.

Eigenlijk zal je het beste ook naar de zekeringen moeten kijken.

voorbeeld: (mn eigen mono blok)

4 zekeringen van  40 ampere ieder

40 X 4 = 160 ampere

160 ampere X 12 volt = 1920 watt   (maximale vermogen)

Zo kan je heel gemakkelijk het maximale berekenen van de versterker.  (laat je dus ook niet misleiden)


*note,  Alles berekent ZONDER 0,0 verlies

Gr
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Umpire (Robin)

En dit is de reden waarom Frank een held is.

Kunnen we dit niet iets aanpassen en er een audio faq van maken? Of is die er al en ben ik nog steeds in slaapmodus :q
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

kevinbreda

frank weet er zo te zien wel wat vanaf


mijn set zou goed samen gesteld moeten zijn met mono blok maar het wilt gwn niet klinken


rickluten

super! dankjewel, super nuttige info, had al bijna 1 gekocht met 500 rms op 4 ohm, maar ik ga dus even verder kijken!
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood


rickluten

Mensen ik ben eruit, ik heb deze besteld: http://www.hifimax.eu/monoblock-versterker/clarion/clarion-monoblock-versterker-xr2120-p-57827.html?osCsid=130q3l57oul4j946kroeulgg27

Zoals Frank zei, zit hij precies tussen de RMS waardes en maximale waardes in op 4ohm, deze moet dus gewoon goed zijn lijkt mij, en hij is overbrugbaar  _o_
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Xanquezer (Frank)

Vermogen bij 4 ohm: 280 W × 1
Maximaal uitgangsvermogen: 570 W


Goede keus!  (ik had wellis waar 3 voorbeeldjes, maar zo zijn er nog enkele honderden goed passend)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

rickluten

oke mooizo! bedankt! En nog een vraag, vandaag mijn speakers in de deuren gezet, alles werkt, en goed geluid, alleen nu komt er bij mijn linker luidspreker een kraak als er een bastoon komt. dus je hoort telkens kgg kgg kgggkggg  :?
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Lennart

nieuwe speakers of tweedehands?

Krakende speakers is over het algemeen niet al te best  :?
assumption is the mother of all f*ck ups

rickluten

waren 2e hands, maar die kerel zei dat ze goed waren.. naja pech heb alweer een nieuw setje ''Magnat Racer 320'' besteld. 100W RMS en 400W Max.

hopen dat deze wel ff meegaan :D
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Renegade (Mark)

Versterker altijd MEER vermogen pakken dan je woofer ;) je kunt beter een versterker hebben die het vermogen dat de woofer nodig heeft gemakkelijk levert dan eentje die constant op de grens zit en dus heel erg warm gaat worden.

doornroosje (Robert)

Finishing races is important, but racing is more important.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev