Advertenties


Subwoofer inbouwen

Gestart door Wouterr, 14 juni 2013, 12:02:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouterr

Beste Renaulthouders

Ik wil graag een subwoofer in de kofferbak van m'n megane cabrio (1999) plaatsen, maar ik loop tegen iets op.
De stroomkabel voor de subwoofer moet via de accu, door het dashboard, onder de deur door, onder het open-dak-mechanisme door naar de subwoofer.
Ik zie 1 dikke bundel met kabels, bij elkaar gehouden, vanuit de motor door het dashboard lopen. Alleen zie ik totaal geen mogelijkheid om hier nog een kabel bij, tussen, of naast te leggen door het dashboard heen..

En daarnaast, hoe moet ik de kabel veilig langst de scharnieren van het dak leiden?


Alle hulp wordt erg op prijs gesteld!
Thanks :)

Umpire (Robin)

Als het goed is zie je die dikke bundel door een rubber stuk in je schutbord je cabine ingaan. Je moet (naja, moet..) een klein gaatje in dat rubber prikken met een priem, dan kun je de draad erdoorheen drukken. Gaatje niet te groot maken, anders gaat het lekken.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Heatzone (Mark)

Zelf heb ik ook een cabrio, bij mij gaat hij via een gaatje in de rubberen dop (bij de accu links boven in, onder het parafaan naar binnen in me dashboard, via me radio naar binnen onder de kappen bij me schakelpook en achterste raamschakelaars onder de achterbank door het ski luikje naar de achterbak !-!. Enige nadeel vanaf de achterbank kan je de kabels iets zien, maar ach zolang ze het lekker laten zitten is er niks aan de hand en valt het waarschijnlijk niet eens op :P

Wouterr

Bedankt voor jullie reacties!
Dat ga ik eens proberen :)

Bake1989


Wouterr

Na even weg geweest te zijn ben ik weer terug met wat vragen en problemen waar ik tegen aan ben gelopen..
Gelukkig bestaat dit forum :)

Ik heb mijn keuze gemaakt. Een Renegade RXV1200 (subwoofer). Hier ben ik vrij zeker van, maar zou toch graag jullie mening willen horen.
Natuurlijk is het niet de beste of meest verkochte, maar voor 80 euro leek het mij een vrij goede koop. (P.S. Geen versterker meer nodig toch?)

Bake1989, dank je wel voor de link. Ik heb het door gelezen en weet er nu meer vanaf.
Zo juist heb ik de radio eruit gekregen, maar heb daar wel voor naar de Renault dealer moeten gaan om het juiste gereedschap te lenen.
Maar... na zoeken op internet ben ik niet veel wijzer geworden of ik op mijn radio een subwoofer kan aansluiten, en bij het zien van het achterkantje ook niet.. :p
(Zie bijlage)

Echter stond er wel bij een webwinkel waar deze radio verkocht wordt dat er een subwoofer op aangesloten kon worden, dacht ik.


Nu is de vraag dus: kan hier een subwoofer aan?

Alvast bedankt voor de reacties!

kevinbreda

Ja als het goed is wel alleen jammer dat je een radio heb met een tulp uitgang

Rogier

Kevinbreda, hoezo is het jammer dat er een tulp uitgang op zit, op menig radio's zitten er tulpstekkers aan de radio (bij mij op 2 radio's), ik zou zelf altijd een versterker aanschaffen en op je subwoofer aansluiten, de bass wat je standaard uit je radio krijgt is niet echt hard. Met een versterker belast je ook je radio minder.

kevinbreda

Nou ik heb een radio met 3 tulp ingangen

Ze hebben mij dat altijd aangeraden om dat je dan gewoon alle speakers op aparte versterker kan doen


J to the H (Jeroen)

tjah.. des te belangrijker dat je duidelijk typt.
Ik begreep jouw opmerking ook niet kevin.
Als je nou geschreven had:

"Ja als het goed is wel alleen jammer dat je een radio heb met één tulp uitgang"

was het al meteen duidelijker geweest.

kevinbreda

Sorry

Typ gebrek soms sorry

Lennart

/offtopic:
gelukkig wordt "me" niet gebruikt  :D

/ontopic:
Meerdere tulp uitgangen is alleen interessant wanneer je een met versterkers wil gaan werken.
Maar zoals in de openingspost aangegeven wordt , gaat het in dit geval alleen om het aansluiten van een sub.

Misschien is het handig om het type autoradio te posten, dan kunnen we even meekijken.
die tulp aansluitingen zeggen mij op deze wijze namelijk vrij weinig.
- Dit zou een line in kunnen zijn (voor bijvoorbeeld ipod). (lijkt mij in dit opzicht niet, want je hebt ook een w/r ingang)
- kan ook een line out zijn, voor het aansturen van alleen front speakers, (of doorlussen naar versterker)
- of het is je subwoofer uitgang.

Op mijn vorige autoradio (pioneer) had ik slechts één "tulp" voor de sub. 
Ik weet dat sommige autoradio's inderdaad een L en R tulp hebben voor de sub. Heb hier zelf geen ervaringen mee.
of je er een amp tussen moet plaatsen of je kan redden met een verloopkabeltje (zie foto hieronder) durf ik niet te zeggen..

assumption is the mother of all f*ck ups

Wouterr

He, bedankt voor alle reacties!

Dit is de radio: http://www.beslist.nl/elektronica/d0000258685/Pioneer_DEH-140UB.html

Wat ik zei over de radio in mijn vorige post was fout. Ik had de verkeerde radio voor me... namelijk de DEH-1400UB i.p.v. DEH-140UB..
In ieder geval, deze keer heb ik wel de goede.

Helaas vind ik bij de productomschrijving geen vermelding van een subwoofer uitgang.. sluit dit alle mogelijkheden uit?

Het is een actieve subwoofer, dus daar zit al een versterker in, had ik gelezen. Dus dan heb ik niet meer de gewone bass van de radio, toch?

Wat vinden jullie trouwens van de subwoofer die ik heb uitgekozen? Renegade RXV1200?


Thanks in advance gasten!

J to the H (Jeroen)

In de gebruiksaanwijzing wordt gesproken over een 'pre-out' (blz 82).
Ik ga er dus vanuit dat je hier je sub prima op kan aansluiten.


Wouterr

Super, bedankt voor je advies!

Sorry voor de soms domme vragen.. ik probeer me hier op in te lezen maar als "newb" is het ontzettend ingewikkeld. At least, that's how I feel it :p

Andere fout die ik heb gemaakt, De Renegade RXV1200 is geen actieve sub, en ik zoek een actieve sub.
Dus heb verder gekeken, en kwam op Sinustec Subroll-3000 subwoofer ( http://www.conrad.nl/ce/nl/product/372556/Sinustec-Subroll-3000-subwoofer )
Dit is, denk ik, een actieve subwoofer. Maar kan het jammer genoeg nergens vinden.

Stel ik koop deze, zou ik dan nog allerlei kabels en toebehoren moeten kopen of is dit een "plug &nd play" soort? ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev