Advertenties


Hoe hoedenplank speakers monteren?

Gestart door kevinbreda, 17 mei 2013, 02:42:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kevinbreda

goeden dag heren en dames natuurlijk

zo als de topic al luid heb ik hulp nodig voor mijn hoedenplank speakers

namelijk deze http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/126l-6-quot-x-9-quot-speakers/7155d-mtx-t6c693/

hoe ken ik die het beste monteren

een maat van mij zei in het frame slijpen wat onder de hoedenplank zit dat je dat weer zou moeten verstevigen met buisen om dat het de stevigheid was van de auto ( graag jullie reactie daar op)

alvast bedankt

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

kevinbreda

ja ben niet zo handig had gehoopt at het zo paste maar nee jammer genoeg niet  ;(

Lennart

#3
Kevin,

Om je hoedenplank van hout te maken is niet zo lastig.
Met rustig kijken en een decupeerzaag kom je echt heel ver.

Ik raad je echt aan om zelf een hoedenplank te maken aangezien de standaard hoedenplank vaak te dun is.
(gaat doorhangen, trillen enz)

Maar ja, ik doe iets liever 1 keer goed, dan 2 keer half!!

/edit:
kevin,, heb je een pm gestuurd met wat tips and tricks!
assumption is the mother of all f*ck ups

kevinbreda

en kan het kwaad wat onder de hoedenplank zit het alu frame om daar stukje uit te halen zonder dat het iets verzwakt

mvg kevin

Lennart

ik ken de Megane hoedenplanken niet (begreep dat jij een vaste hoedenplank hebt.
Maar dat frame zal er niet voor niets zitten.

Ga er vanuit dat het frame bedoeld is om stevigheid te creeeren.
Wanneer je hier een stukje uithaald, zal dat ook ten kosten gaan van de stevigheid.

Mogelijk kunnen andere je hier beter mee helpen omdat ik gewoon niet weet hoe de hoedenplank van jou meg in elkaar steekt...
assumption is the mother of all f*ck ups

Benjamin Renon

Denk niet dat het veel uitmaakt al je er een klein stukje uithaalt. De plaat is groot genoeg. Persoonlijk vind ik 6x9 speakers niets. Je kunt de speakers ook upgraden met een zelfde formaat.
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=1463.0 Staat ook nog wat info.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Rohald

Toen ik mijn hoedenplank in mijn auto monteerde paste de speakers ook net niet door de gaten. Gewoon gaten iets groter gemaakt door de randjes om te buigen.
Let wel op dat je het goed afvijlt. Vanuit de kofferbak kan je namelijk je handen eraan openhalen.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

kevinbreda

nou dan ga ik binnen kort mijn dremel eens uit de kast halen en alles even straks af tekenen denk dat aan iederen kant 10mm weg oftewel 1cm en dan moet het wel gaan passen hoop ik :)

rickluten

Als het goed is zitten onder je hoedenplank (stoffen plaat) 2 zwarte kunstof framepjes.

Ik heb deze eruit gehaald, en de gaten in het blik (frame) opengezaagd en gewoon de speakers vastgezet in de hoedenplank zelf,

lijkt niet stevig en het beweegt wel een heel klein beetje, maar dat geeft verder niks en het raakt niks, ook niet over drempels. het beweegt nauwelijks.

en het ziet er superstrak uit, heb precies zelfde speakers als jou erin (MTX) :

Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

kevinbreda

ja zo heb ik het nu ook

een maat van mij die 2 koppen kleiner is die heeft lkkr lopen dremelen

als ik dat moet doen hij kruipt zo in de koffer bak nou mij lukt da niet hoor :P

rickluten

Ja kan gewoon die nopjes achter je achterbank losmaken en kan je zo die plaat eruit pakken,  ;)
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Umpire (Robin)

Probeer wel wat isolatiemateriaal onder je matje te leggen. Misschien als je het mooi vindt kan je bij de plaatselijke bouwhandel een zwart spuitbusje halen en je hoedenplankmatje zwart spuiten. Weet heel toevallig dat je een zwarte auto met nu zwarte leren stoelen hebt :q
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

kevinbreda

Nee robin jammer genoeg geen zwarte leren stoelen


Moet nu alleen 2 verdeel blokken hbbn om mijn 2 versterkers aan te sluiten

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev