Advertenties


Unlimited Tuning

Gestart door matthew, 9 januari 2013, 21:38:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ebaoamwnannnw

Deze grap koste mij €474, hier gaat nog de ledenkorting van af

Miscent

Hoi lezers,

Vandaag, nouja gister (nachtdienst)... ben ik met de Megane naar Unlimited Tuning in Amersfoort geweest zodat ze deze konden gaan chippen.
De ontvangst was vriendelijk en er werd direct wat te drinken aangeboden, waarna het snel tijd was om te beginnen.


Bij het meten van het standaard vermogen werd 172pk en 275Nm gemeten, wat hoger ligt dan de standaard opgegeven 163pk en 270Nm.
Zo rondkijkend op diverse fora is dit met de 2.0T wel vaker het geval.

Na 2 uur was het chippen klaar en werd het tijd om te kijken wat de GT nu waar kon maken.
Het vermogen zat nu op 206pk en 340Nm, een mooie verhoging in mijn ogen.
Wat bij de testrit vooral opviel was dat het hogere koppel echt een groot verschil maakt in vooral de hogere versnellingen.
De GT is een stuk vlotter geworden en mag zich nu officieel lid noemen van de 200+ pk club.

Hier is de uitslag te zien van de tune:


Ik ben in ieder geval blij met deze tune!
Vandaag ook nog wat kilometers gereden en geen gekke dingen ervaren.
Hierbij durf ik UT aan te raden voor de mensen die hun auto willen laten chippen.
Mag ik de komende tijd nog gekke dingen tegen komen zal ik dit zeker laten weten.

Greetz Miscent

Tedo

Mooie uitslag!  _o_

Wat me opvalt, is dat bij velen die bij Unlimited hun auto laten tunen bij de eerste run hogere waardes dan de fabrieksopgave kunnen laten noteren. Terwijl je eerder zou verwachten dat dit lager is (gedurende de jaren verlaten wel wat paarden de stal).

Miscent

Dat de waardes hoger zijn kan een aantal redenen hebben.

Of de bank meet enthousiast en komt daardoor hoger uit (het koppel zat er in mijn geval bij de eerste meting maar 5 nm vanaf).
Of Renault geeft standaard wat lagere waardes, aangezien het op dit forum alleen Renault betreft. Er zijn meerdere fabrikanten die dit doen, denk hierbij aan bijvoorbeeld Porsche of Fiat met vooral de T-jet en Multi-air blokken.
Op deze manier valt een meting dan ook niet tegen. Wat ik trouwens zo heb gezien bij merken uit de VS geven die juist weer snel te hoge fabriekswaardes op.
Maar sowieso geven banken niet snel precies dezelfde waardes, het blijft altijd een indicatie.

Dozo27

#334
Zo, 120 dagen geleden het laatste bericht in dit sponsortopic, daar gaan we vandaag eens verandering in brengen.

Iets meer dan een jaar geleden heb ik de Mégane gekocht en ben er  een maand later mee op vakantie gegaan naar Italië met de sleurhut er achter.
Ondanks dat de auto de caravan redelijk makkelijk de berg op trok had ik toen al zoiets van: dat moet beter kunnen en zo is het idee ontstaan om hem te gaan tunen.

Na ongeveer (met tussenpozen) een jaar lang heen en weer gemaild te hebben met Dave is het er vandaag dan van gekomen, op naar Unlimited Tuning in Amersfoort.

Daar aangekomen op het afgesproken tijdstip blijkt Dave zelf lekker op vakantie te zijn (Dave; de pindakoeken zijn door Jeroen in ontvangst genomen  ;))
Er werd keurig gevraagd of ik wat drinken wou en de sleutels werden in ontvangst genomen en de auto werd naar binnen op de Dynobank gereden.



Na de eerste run bleek dat ook mijn auto (veel) hogere waardes heeft dan er standaard verwacht mag worden, ik heb gevraagd of het zo kon zijn dat de auto misschien al door de vorige eigenaar getuned was maar dit konden ze niet bevestigen of uitsluiten. Standaard zou 109pk en 240nm moeten zijn en de auto had nu al 116.5pk en 282nm  :?

Maar goed, dat kan misschien nog wel beter en nu ik er toch ben  :P lets tune!



Het uiteindelijke resultaat mag er zijn! toch nog 20pk en maar liefst 47nm er bij gekregen!
daarnaast is ook de EGR weggeschreven https://www.unlimitedtuning.nl/egr-verwijderen



Na het tunen een proefrit gemaakt en gelijk viel op dat de auto (door het wegschrijven van de EGR?) veel soepeler reed en makkelijker oppakt in de lage toeren en dat hij meer koppel heeft merk je ook goed  !-! Y

Nu het meest vervelende gedeelte, afrekenen  :') (ondanks de heel dikke korting via dit forum) maar zoals ik het nu kan beoordelen, elke euro waard!



Ook op de terugweg (snelweg kilometers, gewoon gereden zoals ik normaal ook zou doen) het gemiddelde brandstofverbruik bekeken en ook dat leverde een geweldig resultaat op; normale snelweg was 5.4 op 100 en kijk eens hieronder waar ik nu op zat  Y Het is even afwachten waar het langdurige gemiddelde op komt maar ik heb het idee dat ook hier mooi winst is geboekt  !-!

Al met al een goed gevoel bij Unlimited Tuning en wat mij betreft zeker een aanrader!!!


PatrickN

Hoi,
na lange tijd overwegen heb ik toch besloten een upgrade te laten doen aan mijn Renault Megane 4 GT.
Via 2 kanten, mijn Renault dealer en de Renault Megane Club, kwam ik dus terecht bij Unlimited Tuning in Amersfoort.

Op de site eerst een prijsopgaaf gevraagd. Vervolgens op vrijdag gebeld, op de dinsdag erna kon ik al terecht, wat voor mij perfect uitkwam.
Er werd me in het telefoongesprek gemeld, dat de auto waarschijnlijk geen vermogenstest op de rollenbank zou krijgen, omdat er geen mogelijkheid bestaat de ESP uit te schakelen (geen knop aanwezig en ook niet via de R-link te regelen).
UT heeft hiervoor nog extra navraag gedaan bij de Renault dealer, helaas kon die ook geen workaround vinden/verstrekken.
Helaas, dan maar zonder.

Ontvangst op dinsdagochtend was netjes met een goed bakkie koffie. Waarop ik daarna met mijn zoontje een uurtje op stap ben geweest om de tuning over te laten aan de specialist van UT.
Bij terugkomst was de auto al klaar en heb ik een testritje gemaakt. Jaja, dat voel je wel dat hogere koppel, de automaat schakelt wat sneller door en de motor voelt rustiger aan.
Het dynamische wat ik een klein beetje mistte tov mijn vorige Megane 3 TCE180 Coupe is er nu wel, hij hangt net ff wat lekkerder aan het gas, om maar ff een 90ties opmerking uit de kast te trekken.

Op weg naar huis wen je al heel snel aan de nieuwe souplesse, de auto voelt duidelijk beter aan.
En dan....de volgende dag 's avonds op een lege snelweg (in Duitsland) even de echte test! In de RS stand het volle vermogen aanspreken. Dat is een verschil, de auto gaat zeer soepel naar de 200 (harder heb ik nog niet gedaan), waarbij opvalt dat de auto in het verleden bij 180 van 6 naar 7 opschakelde en nu bij 180 pas van 5 naar 6 opschakelt.
Wat een verschil! Het hogere koppel wat (theoretisch) van 280 Nm naar 350 Nm is gegaan is bij aanspreken vol vermogen een enorme (letterlijke) vooruitgang, gecombineerd met de (ook theoretische) toename van 20 Pk, het voelt als veel meer!

Kortom een aanrader. Over een tijdje zal ik mijn bevindingen hier achter laten na wat meer kilometers.
Mannen van Unlimited Tuning, bedankt, dikke duim up!