Advertenties


Unlimited Tuning

Gestart door matthew, 9 januari 2013, 21:38:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Jeroenjb

goedemiddag,

Ik ga pas eind december 2017 een tce 130 in ontvangst nemen, en weet nog niet precies hoe deze rijdt, als ik tuning overweeg is dit dan verstandig meet een nieuwe motor of moet ik eerst xxxx km gereden hebben ?

mvg
jeroen

Nikk

Garantie / tuning is sowieso een dingetje met een nieuwe auto Jeroen. Denk dat het technisch geen probleem is. Gewoon netjes inrijden.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Joske

Bouwjaar is (jan) 2010.

Volgens uitdraai dealer is het een "KZOU / E044475" Megane III, versie DY 16 110 E5 met TVV code KZ0V06 (al zegt een hoop hiervan mij niets :)

dengol93

Afgelopen zaterdag was ik gast bij de heren van UT. De bedoeling was om mijn GT nog leuker maken  8)



Dan gaan we, auto op de rollenbank gezet en begonnen met eerste run.... Standaard(inleg K&N en geen middendemper) zijn we gekomen op 202pk en 322Nm  8)7
Dat hebben wij niet verwacht...

Dan zijn ze begonnen met nieuwe software/map...

2de en 3de run: 210pk en 376Nm...
Dat is echt super resultaat  8)

Auto rijdt echt perfect, rijdt veel beter... ik kan iedereen aanraden om zijn auto chippen, dat is wel moeite waard.

Heren van UT, nogmaals bedankt  _o_

Hier dymo resultaat:


Auto's:
Opel Tigra '94(verkocht)
Renault Clio '01(ingeruild voor Megane)
Renault Megane GT180 '11
BMW E23 735 '82(steeds in bezit)

Tedo

Mooi resultaat, maar uit je verhaal begrijp ik dat een auto die af fabriek +/- 180 pk zou moeten hebben zonder enige software aanpassing al ruim 200 pk leverde?
Dus ruim 20 pk winst door het weghalen van de middendemper en een inlegfilter?
En Stefan hier op het forum had uiteindelijk bijna 220 pk met zijn TCe 180. Of heb je de heren van UT voornamelijk om meer koppel gevraagd?

dengol93

UT kon geen andere aanpassingen zien(behalve filter en middendemper), dus dat was standaard.

Vergeet niet dat elke motor anders is ;) mijn heeft bijna ton gelopen, ik heb die auto 1 jaar. Je weet nooit hoe die eerder onderhouden is.
Mijn collega heeft ook een TCe180 en bij hem hebben ze 207pk en 350Nm uitgehaald... dus ja.

Maar 80% is stadsverbruik,  dus koppel is voor mij belangrijker. Ik doe geen races of zo... dus veel pk heb ik niet nodig
Auto's:
Opel Tigra '94(verkocht)
Renault Clio '01(ingeruild voor Megane)
Renault Megane GT180 '11
BMW E23 735 '82(steeds in bezit)

Stefan

Inderdaad wel apart die onderlinge verschillen..

Mijn auto had uiteindelijk 219,1pk en 367nm koppel.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tedo

Bedenk me net wel dat jij natuurlijk een custom made uitlaat hebt.  Y

dengol93

Tja... custom made.. ik heb alleen middendemper verwijderd... ik dacht dat ik een betere geluid krijg maar ik hoor amper verschil  l-
Auto's:
Opel Tigra '94(verkocht)
Renault Clio '01(ingeruild voor Megane)
Renault Megane GT180 '11
BMW E23 735 '82(steeds in bezit)

Tedo

Stefan heeft een custom made uitlaat.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dozo27

Zijn de prijzen in de FP nog actueel? de laatste aanpassing was op: 2 juni 2013, 22:43:43 door Dante »
Dat is al weer een tijdje terug...  :')

Ebaoamwnannnw

Allereerst wil ik mezelf even snel voorstellen. Ben een studerende autoliefhebber. Als eerste auto een Megane 3 1.5 dci GT-line aangeschaft. Reed voor mij nog iets te 'soft'. Via hier op het forum kwam ik Unlimited Tuning tegen. Na een paar mailtjes heen en weer een afspraak ingepland op 14 juli 2018.

Gister, ben ik geweest bij Unlimited Tuning in Amersfoort.

Erg vriendelijk ontvangen bij aankomst, bakkie koffie stond al klaar! 

Auto werd op de testbank vastgezet, en het kon beginnen. Bij de eerste testronde kwam er 114 pk en 275 nm uit wat origineel 110 pk en 240 nm moest zijn, dit was al fijn om te zien!

Na deze test werd de software aangepast en geschreven. Een en ander werd gefinetuned. Dit allemaal duurde iets minder dan een uur.

Nu werd het spannend. De Megane ging nu weer aan de bak op de testbank.
Er werd een vermogen van 137.3 pk en 324 nm behaald. Een winst van 27.3 pk en bijna 84 nm gekeken naar de originele cijfers!!

Na afloop nog even een proefritje gereden en gekeken of alles naar behoren was. De Megane reageerde merkbaar feller op de gasresponse!

Maar nu komt het. Waar het tijdens de proefrit een 'oke' gevoel gaf, werd later op de dag anders.

Na een hele dag de Megane getest te hebben, krijg ik iedere gereden kilometer een grotere glimlach op mijn gezicht. Turbogat lijkt totaal verdwenen, waar ik die eerst nog goed merkte. Even versnellen van 80 tot 130 is nu zo gepiept. Terugschakelen naar de 5 op de snelweg ook totaal niet meer nodig.

Al met al is het de iedere cent waard die ik heb betaald.

Ik wil hierbij de heren van Unlimited Tuning hartelijk bedanken!

(Als iemand mij kan uitleggen hoe ik een foto kan toevoegen, wil ik graag de vermogenscurve toevoegen)

zapp

Goed verhaal  !-!
Wat koste die grap?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev