Advertenties


Unlimited Tuning

Gestart door matthew, 9 januari 2013, 21:38:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robinbeckers

#285
Ik ga komende donderdag 09-02-17 naar Unlimited Car Tuning in Amersfoort mijn Megane 1.6 III Hatchback laten chippen, ben benieuwd wat eruit kan worden gehaald en of het merkbaar beter gaat worden.

robinbeckers

Citaat van: robinbeckers op 21 januari 2017, 15:50:04
Ik ga komende donderdag 09-02-17 naar Unlimited Car Tuning in Amersfoort mijn Megane 1.6 III Hatchback laten chippen, ben benieuwd wat eruit kan worden gehaald en of het merkbaar beter gaat worden.

Zo, gisteren naar UT in Amersfoort geweest. Auto op de testbank geweest voor een originele meting. Daarna even moeten wachten en konden ze helaas het chippen niet doorzetten.
Overigens was de 1ste run op de bank 109.5 PK fabrieksaf dus dat is gewoon netjes.

OBD stekker gaf blijkbaar geen + meer waardoor er geen spanning gemeten kon worden. Helaas konden ze dan ook niet verder en dat betekende voor mij voor dat moment weer 120km terug naar huis in Helmond. Erg balen natuurlijk maar wel erg netjes dat ze dit aangaven.
Direct naar de Renault dealer gegaan en die vonden het wat raar dat een OBD stekker 'kapot' zou zijn.. maar ik zei ook al dat ik denk dat ze me niet zomaar naar huis hebben gestuurd.

Vandaag gelukkig geholpen en er is weer spanning opgezet.. er was een zekering kapot.

Nu heb ik volgende week zaterdag de 18de om 12:00 uur weer een nieuwe afspraak.

Blij dat het gemaakt is en UT had even netjes zegt en uitlegt. Op naar de 18de.

gjcvro

Wel knullig dat je voor een kapotte zekering weer op en neer moet rijden

mark29

Hebben ze een beetje lomp die obd stekker erin gestompt?

robinbeckers

#289
Citaat van: mark29 op 10 februari 2017, 19:14:35
Hebben ze een beetje lomp die obd stekker erin gestompt?

Geen idee, dat heb ik niet gezien. Helaas ben ik echt een leek in dit soort dingen. Maar als ze hadden gezegd dat het een zekering was dan had ik ze nog in mijn kofferbak liggen en hadden we het zelf kunnen oplossen  :x

Renault dealer en een klein bedrijfje in Helmond wat audio en verlichting doet inbouwen vonden het al raar dat een OBD stekker kapot zou zijn. Ze zeiden dat er doorgaans niets mee zou moeten kunnen gebeuren buiten de zekering dan. Iets waar UT zelf ook wel iets over had gezegd dus had ik toen maar meteen gezegd of we dat kunnen bekijken.. maarja achteraf  :neen:

Citaat van: gjcvro op 10 februari 2017, 17:04:36
Wel knullig dat je voor een kapotte zekering weer op en neer moet rijden

Vertel mij wat, goed.. ik ben natuurlijk vrij om te doen en laten wat ik wil maar ik wil het toch echt graag en heb gewoon vertrouwen in het bedrijf. Enkel het op en neer rijden door, blijkt achteraf, een zekering en wat dus bijna een halve tank extra kost vind ik erg zonde + de vrije tijd die erin zit.

Christian de Vriend

lijkt een beetje of ze het niet wilde oplossing ivm tijds gebrek,en probleem bij de klant terug
leggen,als je geen voeding hebt,is een zekering toch het 1e waar je naar kijkt?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Fubar (Marcel)

In 'Goes' zouden het niet zover (120k terugrijden) laten komen.......
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

MeganeScenic1.9dCi

Is er in Goes ook een testbank ?
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Fubar (Marcel)

#293
 :dunno: Y

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Tedo


robinbeckers

Zo, vandaag eindelijk mijn Renault Megane III 1.6 laten chippen.

Erg tevreden over het (eind)resultaat! Duidelijk merkbaar verschil tussen 'oud' en 'nieuw'.
Voor een non-turbo hebben ze echt wel het uiterste eruit weten te knijpen.

Zoals eerder gemeld is de originele test: 109.5 PK en 147 nm.
Na tuning is het nette resultaat behaalt: 122.2 PK en 168.6 nm.

Goed contact met de mannen op de vloer, vriendelijk en voelen zich niet te min om alle vragen betreft het chippen e.d. uit te leggen.
Na het chippen een testrit kunnen maken.. ook erg fijn en aangezien ik een non-turbo heb is voor mij op maat chippen n.v.t. maar ik ben zelfs nu al erg tevreden met het behaalde resultaat!

Top werk! Bedankt.

dengol93

Ik ben van plan om mijn GT laten chippen. Hebben wij als een forum/club een korting of zo?  ;)
Auto's:
Opel Tigra '94(verkocht)
Renault Clio '01(ingeruild voor Megane)
Renault Megane GT180 '11
BMW E23 735 '82(steeds in bezit)

Tedo

Wat zijn momenteel de prijzen die een clublid betaald bij Unlimited Tuning? En zijn er leden die overwegen hun auto te laten chippen?

helmar


Lucas Hermans

Wel van plan ja! In het najaar ergens !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev