Advertenties


Spoor bijster: Van cassette speler naar USB

Gestart door rdol, 31 december 2012, 10:57:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rdol

Beste mensen

Ik heb een tijd liggen naspeuren maar ben toch beetje spoor bijster. Hier enkele vragen hopenlijk weten jullie meer...:

Ik heb een tunerlist radio-cassette speler in een 1999 megane. Mijn vrouw wil graag een speler met een usb aansluiting. Ik kan een gateway lite kopen voor 40 euro met een renault stekker (2002), maar heb ik wel een cd-wisselaar ingang in mijn huidige radio...?

In een andere thread kwam ik tegen dat ik ook een inbouw frame kan kopen voor rond een tientje. Klopt het dat ik daarna elke standaard radio kan inbouwen EN dat mijn hendel-bediening blijft werken...?

Betreft het dan "normale hoogte" spelers die daar in passen...?

Als ik een andere speler koop met een standaard USB front-aansluiting...., is er dan iets waar ik speciaal op moet letten. We stellen helemaal geen hoge eisen, maar ik wil bijv. liever niet verrast worden door ellenlange laadtijden of iets dergelijks. Of onmogelijke navigatie door de honderden USB bestanden.

Vriendelijke groet

Rene


Rohald

Als je de stuurwielbediening wil blijven gebruiken heb je wel een speciale stekker nodig die tussen je autoradio en bediening komt. Deze zijn meestal wel prijzig.
Plus dat het eigenlijk alleen voorkomt bij de duurdere merken (Sony, Pioneer).
Ik denk dat de de Renault stekker (2002) niet op jouw Megane gaat passen. Die is namelijk van 1999. En die Renault stekker (2002) zal waarschijnlijk voor een Megane 2 zijn.

Je kan inderdaad elke willekeurige radio inbouwen. Wel 1DIN gebruiken, 2DIN is ter grootte van 2 radio's.
Het frame is inderdaad goedkoop aan te schaffen. Het is niet alleen voor het bevestigen van je radio, maar ook voor de betere afwerking in je console. Dus dat wel doen.

Op dit moment heb ik er zelf een Sony CDX-GT610U (incl. usb en stuurbediening) inzitten. Het geluid is goed en de laadtijd van de usb is heel snel.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

rdol

Citaat van: Rohald op 31 december 2012, 13:00:20
Als je de stuurwielbediening wil blijven gebruiken heb je wel een speciale stekker nodig die tussen je autoradio en bediening komt. Deze zijn meestal wel prijzig.
Plus dat het eigenlijk alleen voorkomt bij de duurdere merken (Sony, Pioneer).
Ik denk dat de de Renault stekker (2002) niet op jouw Megane gaat passen. Die is namelijk van 1999. En die Renault stekker (2002) zal waarschijnlijk voor een Megane 2 zijn.

Je kan inderdaad elke willekeurige radio inbouwen. Wel 1DIN gebruiken, 2DIN is ter grootte van 2 radio's.
Het frame is inderdaad goedkoop aan te schaffen. Het is niet alleen voor het bevestigen van je radio, maar ook voor de betere afwerking in je console. Dus dat wel doen.

Op dit moment heb ik er zelf een Sony CDX-GT610U (incl. usb en stuurbediening) inzitten. Het geluid is goed en de laadtijd van de usb is heel snel.

Kijk daar heb ik wat aan, dank  _o_

Hoe heet die voorziening (en een daarbij behorende stekker)  in een standaard speler die stuurbediening mogelijk maakt..?

Rohald

Stuurbediening-interface. Maar als je op google zoekt op stuurbediening megane (en dan je merk radio) vind je het vast wel.

Welkom trouwens op het forum. Misschien is het wel leuk om je hier voor te stellen met een foto van je Megane !-!
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Stefan

#4
Beste René, 1 kleine opmerking;
Als je een reactie geeft op een voorgaand bericht, is het niet nodig en dus ook niet gewenst om dat bericht te quoten :neen:
Zeker niet als het een reactie is wat meteen ná het voorgaande bericht komt... ;)
Dat valt onder de noemer "onnodig quoten"
Bedankt voor je medewerking  !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

rdol

OK duidelijk ik zal niet quoten  ;)

V.w.b. een foto van mijn megane....: een automaat die heb ik overgenomen van een oud vrouwtje (echt waar, mijn moeder).
Prima autootje. Alleen wat vreemde helling van het stuur (platter als gewoonlijk). Verder een eenvoudige uitvoering die zijn laatste jaren ingaat, zeker nu net gisteren vrouw-lief te krap inparkeerde. Een paar onthutsende krassen als bewijs meenemend.

V.w.b. mijn radio. De derde autoonderdelenhandel had daadwerkelijk een inbouwframe liggen van ca 5 euro (brezan). Een wat vreemd contrast met de andere 2: die er 15 euro voor vroeg. Een kwestie van een andere fabrikant vermoed ik.

Inmiddels een oudere speler er in geprutst en alles werkt (behoudens de stuurkolom bediening: maar dat wist ik inmiddels van te voren).

Geld groeit me niet op de rug en hoop onder meer met wat hulp via het forum nog lang goedkoop te kunnen genieten van dit autootje.

RichTrip

Die Gateway Lite had je gewoon kunnen kopen hoor. Tuner List radio's zijn geleverd in alle Renaults tussen 1999 en 2005.
Als de USB adapter een 8-polige blauwe stekker heeft, dan werkt het. Maar je bent nu al klaar lees ik.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev