Advertenties


cabrio verlagen verstandig?

Gestart door vincent, 28 december 2012, 19:21:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vincent

Ik zit met het volgende, ik heb een megane cabrio typ1 fase 1.
Nu heb ik er een ring gastank in liggen en mijn reserve wiel ligt altijd los in de kofferbak. Als je de auto vanaf de zijkant bekijkt zie je dat hij achterover hangt, nu zit ik met de volgende vraag. Als ik hem aan de voorzijde verlaag, 35 mm is de gangbaarste verlaging begrijp ik, valt er dan nog een beetje fatsoenlijk met de auo te rijden? Aan de achteras verander ik niets. Ook denk ik dat de auto dan niet achterover zal staan, hooguit voorover. Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt

RobScénic

Reservewiel er uit halen.... Je wilt niet weten wat er met dat ding (en je rug/nek) gebeurd als je een ongeluk krijgt. Zoiets hoort niet los in de kofferbak te liggen. Ringtank is leuk, maar betekend gewoon dat je GEEN reservewiel mee kunt nemen. Optie is een spuitbus. En anders vastleggen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Karin

Rob, een voordeel met een cabrio is dat wat achter de bank zit ook metaal is, dus niet alleen de leuning van de bank.

vincent

kofferbak is helemaal dicht dus de achterbank en de ruimte waar me dak in valt houden hem wel tegen maar een spuitbus heb ik slechte ervaring mee ik ben auto berger en je wil niet weten hoevaak ik een auto weg moet halen omdat er geen reserve wiel bij zit en het gat niet te maken is met een spuitbus nee dat reserve wiel laat ik er wel in liggen

vincent

dat klop idd karin dat was ik nog vergeten

Karin

Maar ik zou de auto zo verlagen dat hij gelijk met de achterkant ligt. Je zal alleen wat meer moeite hebben bij(bepaalde) drempels opkomen.

vincent

waar ik een beetje bang voor ben is dat het een stuiterbak word.
daar zit ik niet zo op te wachten die tyd heb ik gehad ben nu ook wat ouder aan het worden  :cry:

Karin

Gewoon uitproberen denk ik. De achterkant ligt toch al laag dus dat ben je al gewend. En ik denk dat een verlaging aan de voorkant niet zo lastig is als de achterkant, dus denk ik ook weer redelijk snel weer hoger te zetten.

Jacques

Of load adjusters. Een soort hulpveren achter waarmee de achterkant weer wat omhoog komt.

mark

Ik heb mijn hb 4 cm aan de voorkant verlaagt en ik heb er ook nog een dikke espace lip onder.
En ik kan nog steeds recht over de meeste grote drempels (het zij met licht geschraap van de onderlip  :D )

Ik zeg doen  !-! !-! !-!

Rick Santbergen

Citaat van: Jacques op 28 december 2012, 21:19:24
Of load adjusters. Een soort hulpveren achter waarmee de achterkant weer wat omhoog komt.

Achter zitten geen veren, dus wordt moeilijk.
Gewoon verlagen voor met veren, zo erg gaat die niet stuiteren

RobScénic

Citaat van: Karin op 28 december 2012, 19:33:30
Rob, een voordeel met een cabrio is dat wat achter de bank zit ook metaal is, dus niet alleen de leuning van de bank.

Blijf dat vooral denken.....

Ik heb zelf ook een cabrio gehad, en het is niets anders dan welke achterbank dan ook hoor.
Ik heb het gezien bij een vriend van me met een sedan, daar is een versterker die los achterin lag bij een ongeluk dwars door de bank heengevlogen en heeft hem op een haar na gemist. Het ding stak door de voorruit. Daarom, als je zoiets meeneemt, gewoon vastleggen. Geen discussie over mogelijk, tenzij je onwetend of eigenwijs bent.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

vincent

ik weet wat los liggende voorwerpen kunnn doen.
ik heb er dagelijks mee te makenin de autoberging de ene keer wat erger dan de andere keer.
maar mijn wiel lig op een veilige plek in de kofferbak en hoop dat hij daar altyd kan blijven liggen

Heatzone (Mark)

Ach het vastleggen van je reserve wiel is een kleine moeite toch. Ik rij eigenlijk altijd zonder, mijn subwoofer vult de plek prima op! Maar het kan een hoop ellende schelen door hem even vast te leggen.

Even ontopic weer: Ik zou idd de voorkant verlagen. Door veren of eventueel een schroefset.
Veren zal voor jou het meest voor de hand liggen, die verlagen meestal rond de 3cm voor!
Met een schroefset heb je ook stuggere voordempers dus dan zal je wel wat comfort missen.

Roadkill (Michiel)

Schroefset!, geen idee hoeveel kilometers je auto al gereden heeft, maar heb bij mijn MegII Grand tour op LPG juist express gekozen voor een schroefset, de achterdempers en veren raakten op... Moet zeggen heb er nog geen moment spijt van, auto hangt niet meer achterover, stugheid valt mij persoonlijk erg mee, en qua prijs was de keuze ook niet zo moeilijk aangezien de schroefset maar iets duurder was dan nieuwe dempers veren... (btw met de schroefset op laag kom ik makkelijker over drempels die ik met de ori veren/dempers niet kon doen..
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev