Advertenties


radio uitbouwen megane 3

Gestart door Artronic, 18 november 2012, 17:09:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Artronic

Goedemiddag,
Heeft iemand een idee hoe ik het frame wat om de airco en de radio zit aan de bovenkant los kan nemen?
De onderkant waar de start stop knop en sigaretteplug zitten gaat wel los maar geen idee hoe hij bovenin vastzit

groetjes Rob

gebrouw

@ artronic,

Doorlopende rand bij dashboardkastje naar je toe trekken en wegleggen, net zo met de rand tussen stuurwiel en radio.
alle delen zitten geklikt. als deze delen weg zijn kan je het hele frame ook naar voren nemen.

s_creemers

Misschien heb je hier iets aan:



Ik vind hem zelf niet heel duidelijk, maar moet komend weekend zelf ook de radio uitbouwen dus hoor het graag als je nog tips hebt!

Marc H.

Niet vergeten eerst de strippen links en rechts naast de verwarmingsunit te verwijderen. Zitten geklemd dus voorzichtig trekken.

s_creemers

Goede tip Marc H! Ga er zaterdag mee aan de slag.

Ga dan Pioneer speakers inbouwen, voorin de Pioneer TS-Q131C 2-weg compo. En achterin de Pioneer TS-E1396 3-weg coax set. Deze speakers worden versterkt met 4x55W d.m.v. de Sony XM-423SL. Deze ISO versterker kan het signaal onder de 100Hz, 120Hz of 150Hz filteren zodat de speakers minder laag te voortduren krijgen en dus harder kunnen spelen. In de kofferbak komt een Pioneer TS-WX77A te liggen om het laag op te vangen.

Hopelijk gaat dat mooi klinken!

Artronic

Het ging mij erom dat ik een constante 12V nodig had,maar heb het inmiddels anders opgelost.
Onderste loze blindplaatje eruit gewipt,en erboven zit de obd stekker,daar zit constante 12V

Rodney

#6
 l-ik heb nog wel een paar tips en weetjes van het uitbouwen van alles,

hier een van het deur paneel waar ik de te demonteren onderdelen er al af heb !
daar achter zitten boutjes en aan de onderkant van het paneel zitten ook boutjes en in de deur opener !

let er wel om dat ie goed vast zit met drukkers aan de deur dus met beleid er aftrekken.



achter paneel demonteren,

eerst de achterbank er uit halen,gordel rails los halen,en schroefje in het instap portier,dan voor het paneel zelf de bovenste stripje in het ram los trekken  en dan het paneel met beleid los trekken.




radio :

eerst strip 1 los trekken zit heel erg vast !! en dan kan je paneel 2 van onder af los trekken waarna je bij de radio komt



het is niet heel duidelijk uit gelecht maar denk dat jullie het wel snappen succes !  ;)


hdussen

Hallo,

Nog een vraagje over het uitbouwen van de radio (Bose- editie, okt. 2012).

Ik heb nu wel de kunststof delen los, maar als ik de pinnetjes voor het verwijderen wil gebruiken is het net of deze langs de radio gaan. Er zit een scheef hoekje aan het kunststof deel waar je het pinnetje insteekt, dus je komt niet helemaal recht voor de radio.

Mijn radio heeft een iets ander uiterlijk en een usb en aux op hetzelfde frontje, maar dit moet vlgs mij geen verschil maken.

Iemand nog suggesties?


Nico

hdussen

Ter info:

Ik heb inmiddels zelf de radio er uitgekregen en het Bose systeem aangevuld met een Helix DSP50 systeem.

Dit systeem is goed in te stellen en gaat niet clippen zoals het Bose systeem.


carlo67

#9
is al gelukt

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev