Advertenties


Verlagen Megane Renault Sport

Gestart door Dovski, 11 mei 2005, 20:37:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dovski

Ben in het bezit van een Megane Renault Sport. Wat me zeer tegenvalt aan deze auto is de besturing, maar ook wegligging. Bij een bocht nemen ligt de auto er niet lekker in om het zo maar te noemen. Ik heb echt het gevoel dat de auto er met mij vandoor gaat en derhalve weinig controle over de auto heb.

Zou het een mogelijkheid om de RS te verlagen om meer gevoel te krijgen? Is verlaging mogelijk i.c.m. een sportonderstel?

Ik heb bij de dealer reeds gevraagd of het mogelijk is om de kenmerken van de recent uitgebrachte Trophy door te voeren in mijn RS. Deze kenmerken t.o.v de RS zijn:

De vooras werd de veerweerstand met een kwart verhoogd naar 42Nm/mm. Achteraan is de aanpassing nog een stuk radicaler. Daar is de veer liefst 77% stijver geworden (44Nm/mm).

Stuurvang vervangen door een exemplaar dat meer stuurgevoel geeft.

Ik heb hier helaas nog geen antwoord op mogen krijgen ondanks vele belletjes!

Als jullie suggesties/opmerkingen hebben dan hoor ik het graag!
Racing is the game, Renault is the name. Megane is the best, forget the rest!

EyesOnly

Al naar een KW schroefset gekeken ?

Dovski

Ben helemaal een leek op dat gebied, heb je toevallig een website waar ik ff kan rondneuzen?
Racing is the game, Renault is the name. Megane is the best, forget the rest!

Michel Cijs

http://www.kw-gmbh.de/

weet niet hoe het rijdt onder een sport maar onder mijn 16v rijdt het geweldig en ik hoor er alleen maar goede ervaringen over

ikzelf heb variant 1, voor de sport is er alleen variant 3 zo te zien, dat is de duurste maar ook de meest bijzondere; alles is daarbij in te stellen  :D

Dovski

was even van mijn stoel gevallen na het zien van de prijzen, goeie genade. Dacht dat ik voor Eurootje of 400 wel klaar zou zijn. :'(

Heb ook een Laguna Grand Tour uit 2002, heb ik ook laten verlagen met Eibach veren en wereld van verschil. Dacht dat ik met dergelijk iets voor de RS ook wel klaar zou zijn!
Racing is the game, Renault is the name. Megane is the best, forget the rest!

Dovski

Optisch zou het zowiezo natuurlijk mooier zijn om hem te verlagen. Vindt dat er veel ruimte nog tussen wielkast en band zit.

Over je verhaal van de camber: ???

Staat verhaal van Michel hier op het forum?
Racing is the game, Renault is the name. Megane is the best, forget the rest!

Michel Cijs

kan het wel even vertellen

mijn kw-set staan op het normale renault camber, in mijn geval negatief dus de wielen lopen schuin naar buiten; voor een betere wegligging moeten ze eigenlijk schuin naar binnen komen te staan

dit wordt bij mij zo gemaakt en zal icm de kw-set prima rijeigenschappen moeten gaan geven  :D

Marco K

Een paar weken geleden stond er in de AutoWeek een trio-test, waarin de Megane RS vergeleken werd met de Golf GTI en de Opel Astra 2.0 Turbo.

Ik meen me te herinneren dat In een kadertje ook een stukje stond over de Trophy versie. Er zouden een stuk of 40 RS Trophy's naar Nederland komen. Maar, en dat is misschien wel interessant, eigenaren van een 'gewone' RS konden ook de kenmerken van zo'n Trophy laten inbouwen in hun RS. Kostenplaatje: ? 1250,-.

Helaas heb ik de AutoWeek in kwestie al naar het oud papier gedaan, maar je kunt het artikel downloaden voor ? 1,15. Hopelijk heb je hier wat aan. :D

Dovski

Dat zou niet verkeerd zijn, de kenmerken van de Trophy in laten bouwen in de RS. Zal ff kijken op site autoweek!

Moet dan wel eerst even rijden met de Trophy om te voelen hoe en wat!

Dan aan de slag met de dealer, heb nog in januari Euro 36500 betaald voor de RS, nu staat tie in de prijslijst voor: Euro 32895. Fijn hoor :P
Racing is the game, Renault is the name. Megane is the best, forget the rest!

Dovski

Ik heb het bericht gelezen, voor die Euro 1250 meer kan je de Trophy bestellen en het sportchassis van de Trophy is ook op de gewone RS te bestellen
Racing is the game, Renault is the name. Megane is the best, forget the rest!

EyesOnly

Citaat van: Michel Cijs op 11 mei 2005, 21:14:57
kan het wel even vertellen

mijn kw-set staan op het normale renault camber, in mijn geval negatief dus de wielen lopen schuin naar buiten; voor een betere wegligging moeten ze eigenlijk schuin naar binnen komen te staan
Hey het viel me mij laatst ook op dat mijn wielen naar buiten liepen! Stond al op het punt om frank te mailen of er misschien iets mis was :)

Dovski

Ik laat wel een setje Eibach veren eronder zetten, istie optisch nog mooier en wie weet komt het de wegligging ook nog ten goede. De gevoelloze besturing zal dan ook iets minder worden misschien. Voor die Euro 300 wil ik dat risico wel lopen. Bij de Laguna is het ook naar volle tevredenheid uitgepakt! Was een dweil op de weg, maar rijdt nu heerlijk!
Racing is the game, Renault is the name. Megane is the best, forget the rest!

Dovski

zal je hier helaas gelijk in moeten geven! :-[ Ook zojuist een setje sportuitlaten besteld bij K-Tec om er een beetje sound in te krijgen  ;D
Racing is the game, Renault is the name. Megane is the best, forget the rest!

Jeroen

Ik weet niet of het Trophy pakket nog achteraf te bestellen is, volgens mij alleen als je het er gelijk bijbesteld.


Dovski

Setje Eibach veren besteld, wordt de wagen 2,5 cm verlaagd. Ben benieuwd hoe het zal staan en rijden!
Racing is the game, Renault is the name. Megane is the best, forget the rest!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev