Advertenties


dashboard verlichting aanpassen Megane 2 phase 1

Gestart door J to the H (Jeroen), 28 oktober 2012, 23:53:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Renegade (Mark)

Ik heb me bij mijn meg1 ph2 ook eraan gewaagd, alleen stuit ik gelijk op een probleem. Ik krijg de oude ledjes niet los gesoldeerd, heb het al geprobeerd op de aanbevolen 260graden en zelfs geleidelijk opgevoerd tot 450 !!! Maar de originele tin wilt niet smelten :huh:

J to the H (Jeroen)

Apart verhaal Mark,

Ik kan me niet voorstellen dat je nog hoger in temperatuur moet gaan. Ik neem aan dat je hem goed hebt laten opwarmen?
Ik weet niet veel van solderen, dus kan helaas ook geen verdere tips geven..

Renegade (Mark)

Ik heb hem goed laten opwarmen ja :) ben in totaal een uur aan het prutsen geweest om 1 ledje los te solderen en daarna heb ik het maar opgegeven.

rened

als je de soldeer eilanden veruineerd werkt kun je proberen deze met een draadbrug (stuk van een weerstand) te repareren vanaf het vorige punt, tenzij deze net met een multilevel brug naar de onderkant gaat, dan heb je een probleem.
Het is vrij irritant als er 1 led uit is, omdat dan een deel van je display donker is.

De bruine 'dingetjes' zijn condensatoren, deze kun je bijkopen als je er nog eentje afhaalt,
en mee neemt naar een soort van radioshop.
Meten ze de waarde, en krijg je een zakje mee.

Als de soldeer niet smelt helpt het wel eens door er wat nieuwe soldeer bij toe te voegen,
dan smelt het wel.

SMD is idd priegel werk, gebruik een goede pincet en een goede soldeerbout,
dus niet met een punt waar je dakgoten mee kan dichtsmelten....

J to the H (Jeroen)

even een kickje, omdat de beginpost is uitgebreidt.  8)

Tedo

Top! Misschien ga ik nog wel eens een poging wagen met witte led's. Ik heb nog twee van die radiodisplays liggen om te oefenen.  ;)

zapp

Ziet er erg indrukwekkend uit!  !-!
Maar kan je het instrumentenpaneel er zomaar afhalen zonder dat de electronica op tilt slaat?
Het lijkt me dat je het opnieuw moet laten resetten of herprogrammeren als die connector los is geweest.

markje1978

Wat voor smd's  gaan er in de kaartlezer? of is dat de gelijke wat in de teller
s gaan?

Lucas Hermans

Misschien een domme vraag, maar weet iemand toevallig of de LED's in de phase 2 hetzelfde zijn als in de phase 1? Of zijn ze hetzelfde?

Henryb

dankje wel heb gister gedaan heb nog nooit gesoldeerd  maar was makkie!!!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev