Advertenties


Turbokit/set voor Megane ph1 2.0 Benzine

Gestart door Devilcoupe, 24 oktober 2012, 00:56:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-Jo-

Citaat van: BadEend op 10 januari 2013, 18:14:21
Denk dat je een stuk goedkoper uit bent als je al begint met een betere basis dus een nieuwere auto met een zwaardere motor.
Neem het van me aan, de F7 serie is 1 van de beste wat renault ooit gebouwd heeft. Dit type blok schreeuwt om forced induction.


Citaat van: Christian de Vriend op 10 januari 2013, 19:02:07
Jo heeft nu een blok gebouwt met de basis van de F7R (meg1 ph1 2,0 16v )

F7R700 Chris, williams onderblok met een STD 1.8 (F7P) kop. Niet helemaal std, enkel de kleppen zitten dieper en hebben 3angle shape. Verder helemaal std, nokkenassen en de hele rimram.

Citaat van: Christian de Vriend op 10 januari 2013, 19:02:07
nu staat deze afgesteld op 0,6bar en heeft hij 242pk en 316Nm
Dit is een tijdelijke afstelling,bij de 0,9 bar had hij 280pk en 360nm op de wielen
de brandstofpomp en injectoren konden het niet bijbenen,deze gaan vervangen worden,en word
de druk opgeschroeft naar 1,1bar,naar verwachting zal het vermogen dan 300+pk en 400+nm
komen.
Injectoren zijn naar berekening groot genoeg, enkel de pomp trekt het niet. Bedoeling is met een standaard 2bar mapsensor maximaal 1.2 bar te draaien. Meer leest die toch niet. Even voor de leek, een 2 bar mapsensor betekent dat je in principe 1 bar boost (overdruk) kan draaien. Atmospherische druk is steeds 1 bar.
Puur theoretisch zou hij bij 1.2 bar 320 en 405 aan de wielen moeten draaien maar theorie is geen praktijk. Voor de kroeg is dat 366pk en 463 nm (krukas) gerekent aan een aandrijfverlies van 12.5%.

Citaat van: Christian de Vriend op 10 januari 2013, 19:02:07en dit allemaal ligt in een clio 1 maxi. :q :q
wannabee maxi Chris, een fake ;)

-Jo-

Citaat van: Devilcoupe op 24 oktober 2012, 09:30:42
Oke alvast bedankt. Ik zal even kijken wat voor type motorblok ik heb. Maarja tis allemaal vrij prijzig krijg ik in de gaten.

Jammer dat je met 1200 euro niet zo wijd komt.  :q

ik kan je een compleet F7P (1.8-16v) aanbieden, incl spruitstuk/turbo, alles erop en eraan voor 3500 €. 240 pk/343Nm aan de wielen bij 1 bar. Aantoonbaar met de nodige prints (dyno). Op youtube nog enkele filmpjes van te vinden.

Heatzone (Mark)

Even off topic, maar Jo heb jij ook een topic bij de Renault Tuning club? Of ergens anders, lijkt me wel leuk om over je project te lezen !-!

Jacques


Heatzone (Mark)


-Jo-

Citaat van: Heatzone (Mark) op 11 januari 2013, 13:19:27
Even off topic, maar Jo heb jij ook een topic bij de Renault Tuning club? Of ergens anders, lijkt me wel leuk om over je project te lezen !-!

Ik ben eigenlijk gestopt met dat soort zaken gewoon omdat er teveel tijd inkruipt en ik tegenwoordig veel motoren/auto's van liefhebbers ombouw. Momenteel staan er 3 in men loods die een complete ombouw krijgen (hybrid) gaande van hoge compressie (12.5:1) tot turbo conversies. Je kan wel nog veel over mijn project vinden op men eigen website ( www.renaultclubbelgium.be )

De 19 van Glenn was onze eerste conversie, ondertussen toch ook al enkele jaartjes geleden.

Roy16v

wil je goedkoop,
koop een volvo 1.7 turbo van b.v. een 440
heb je alle onderdelen voor weinig geld en een passende motor.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev