Advertenties


Turbokit/set voor Megane ph1 2.0 Benzine

Gestart door Devilcoupe, 24 oktober 2012, 00:56:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Devilcoupe

Ik vraag me af of er een turbokitje/setje bestaat voor de Mégane coupé phase 1.
Even voor de duidelijkheid:

Ik heb een 2.0 liter benzine motor 84kw bouwjaar 1998 (ph1).

Ik heb zo is wat rond gezocht maar blijf me toch afvragen of dat het er is? Iemand die misschien meer hier vanaf weet?

Alvast bedankt!  8)7

Christian de Vriend

#1
Er zijn voor de megane sowieso geen kant en klare turbokits te verkrijgen,als je iets wilt ondernemen
zal je alles zelf moeten maken/verzinnen.

En dan ligt het er maar net aan tot hoever je wilt gaan,als je een lage boost conversie maakt,dan kan je turbo rijden zonder al te veel
aanpassingen en kosten.

ga je voor hoge boost... ja dan is de sky the limit,en de bedragen die daar aan gekoppeld zijn ook.

Mijn advies,tel alles eens bij elkaar op,en kijk dan eens wat je kwijt bent,en stel dan de vraag,heb ik dat er voor over?
of ga je meteen voor een 16v en pas die aan,of verder door,en koop een megane rs,dan heb je een turbo al standaard op de auto.

Ik heb in mijn omgeving al wat turbo projecten gezien,en moet zeggen dat als je het goed wilt doen,je sowieso op een paar duizend euro moet
rekenen.

komt daarnaast bij dat in alle gevallen je de koppeling en remmen mag gaan aanpassen voor beter spul.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

Er was wel altijd een turbo set te krijgen in Duitsland. Van Elia.
Maar deze kwam al op € 8.000,- meen ik mij te herinneren..

Je zult wel tegen een aantl problemen oplopen denk ik, maar opzich is veel gelijk aan de clio (als je een f7r blok hebt) en dar is wel weer wat meer voor te krijgen. Maar de problemen beginnen bijvoorbeeld al bij de computer..

Zie ook bv deze topics:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=2091.0
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12717.0

Devilcoupe

Oke alvast bedankt. Ik zal even kijken wat voor type motorblok ik heb. Maarja tis allemaal vrij prijzig krijg ik in de gaten.

Jammer dat je met 1200 euro niet zo wijd komt.  :q

Rogier

Je kan ook een motorblok over zetten van een megane 2 gt ik meen dat ik dat vorig jaar in duitsland gronau ook gezien heb !-! in een megane 1 phase 1.

Christian de Vriend

1200 euro? daar heb je niet eens het begin voor :) 

Wat Dirk zegt,was mij ff ontschoten,als je allicht zulke dingen gaat ondernemen dan begin het al met de ecu
om ff een kleine indicatie te geven van wat het gaat kosten

Ecu ongeveer 1000 euro (sommige kosten minder,andere meer)
turbo ongeveer 1000 euro (td05 turbo dit onder de 1000,een gerret zit er dik boven)
spruistuk ongeveer 800 euro (of meer)
intercooler ongeveer 200 euro voor de intercooler zelf,komt er nog 100 tot 500 euro bij voor de slangen.
oliekoelersysteem tussen 500 en 1000 euro (radiator,adapterplaat ect...)

Dit is stap 1 voor een lage boost turbo,wilt je echt op een druk van 1 bar en meer gaan rijden,dan moet het blok uit elkaar
liefst een goeie revisie voor de motor,en dan zuigers vervangen (wosner is een bekende) eventueel kop flowen
nokkenas er in,eventueel grotere injectoren,met daarbij een instelbare benzinedruk regelaar.
en zo zijn er nog tal van dingen die gedaan kunnen/moeten worden.

jouw motor is de 2,0 8 klepper,wel motor type exact is weet ik niet.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Jacques

Voor 1200 euro koop je een megane 2.0 16V type 1 met F7R motor en dan houdt je misschien nog geld over. Dan ga je van 110 naar 150pk.

Renegade (Mark)

#7
Misschien red je 1200 nog wel als je alles van een DCi kan afhalen (van bijv een donor als deze http://link.marktplaats.nl/599886670), dan rij je wel op lage druk en de winst zal ook niet veel zijn. Uitlaatspruitstuk aanpassen van de diesel, de turbo en downpipe zo over zetten, ic ook overzetten met andere delen en het koelsysteem van de turbo ook even meenemen. Het enige waar je dan nog tegenaan loopt zijn de kosten van de ecu.

Ik durf alleen niet te zeggen hoe goed de turbo's die renault gebruikt inelkaar zitten ivm. de hoge kilometerstanden die deze blokken vaak hebben.

Djurre1980

#8
Mijn andere wagen is een Avalanche, daar liet ik een Magnacharger op schroeven, ff de ecu waarden inregelen en gaan met die banaan.

Van 285 pk en 441 nm koppel naar 400 pk  en 615 nm koppel.

Maar bij de Megane is het allemaal een stuk ingewikkelder als ik sommige projecten op dit forum voorbij zie komen.

Reserveer maar veel poen want veel kosten gaat het zeker.
Bedenk ook dat als je serieus meer vermogen wilt je ook zaken zoals remmen en versnellingsbak aan moet passen.
Gaat duizenden euro's kosten.


BadEend

Denk dat je een stuk goedkoper uit bent als je al begint met een betere basis dus een nieuwere auto met een zwaardere motor.

Christian de Vriend

nieuwere?hoeft niet persee

Jo heeft nu een blok gebouwt met de basis van de F7R (meg1 ph1 2,0 16v )
nu staat deze afgesteld op 0,6bar en heeft hij 242pk en 316Nm
Dit is een tijdelijke afstelling,bij de 0,9 bar had hij 280pk en 360nm op de wielen
de brandstofpomp en injectoren konden het niet bijbenen,deze gaan vervangen worden,en word
de druk opgeschroeft naar 1,1bar,naar verwachting zal het vermogen dan 300+pk en 400+nm
komen.

en dit allemaal ligt in een clio 1 maxi. :q :q
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

BadEend

Hoeft niet perse, maar dan heb je meestal wel al betere remmen, stevigere carrosserie enz.
Waardoor er minder aanpassingen nodig zijn.

Christian de Vriend

hoeft niet,ik heb nu voor relatief weinig centen een goeie rem set liggen,waar je zo het
circuit mee op kan (zijn eigenlijk voor circuit bedoeld)

ligt toch wel beetje in de buurt van elkaar,de hobbyisten bouwen iets van niets,de gene die dat niet
kunnen of willen,ja die zijn beter af iets te kopen wat af is.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

-Jo-

1200 € budget voor een ombouw ???

1 advies, begin er niet aan.

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev