Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Triggerhappy

#6480
Megane is tce180 tce190 of in een zeldzaam geval 220pk. De Laguna is in 205pk geleverd in GT vorm !-! Edit, oja, de IV is natuurlijk wel 205pk ook. 8)7

Tippipangpang

Hallo,

Ik ben Manuel uit Spijkenisse. Ik heb nu 2 weken een Megane estate gt uit 2016. Dit is mijn 6e Renault.

mark29



larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Dzep

Beste,

Mijn naam is Piet aka dzep.

We hebben al aardig wat Renaults gereden, waar onder de 21 en verschillende laguna's.

Onze laatste aanwinst is een megane van bj 2004. Alles aan de auto is al vervangen zoals distributie waterpomp etc etc.

Ik zal zo snel mogelijk een foto plaatsen.

Dzep

Citaat van: Dzep op 27 augustus 2021, 17:19:00
Beste,

Mijn naam is Piet aka dzep.

We hebben al aardig wat Renaults gereden, waar onder de 21 en verschillende laguna's.

Onze laatste aanwinst is een megane van bj 2004. Alles aan de auto is al vervangen zoals distributie waterpomp etc etc.

Ik zal zo snel mogelijk een foto plaatsen.



Marxje

#6487
Er was eens, een oude, vertrouwde lada, uit 1983, zo'n vierkante, beige, 4bak met choke, ziet u hem voor u, zo ongeveer ja....




Dit ladaatje, was uniek, zowel in voorkomen, als in gebruik. Medeweggebruikers staken duimpjes omhoog op naar je, en met een glimlach stapte ik in de auto...


De eerste donkere wolken pakten zich samen boven de dappere lada, letterlijk, en de regen kwam naar binnen door het dakraam, ik stapte nog steeds in met een glimlach, maar wel met een nat achterwerk.
Daarnaast werden er steeds meer kilometers gereden met deze russische veteraan.


Op de snelweg, was het 100 max, in de 4, en niet teveel praten, want ik hoor je toch niet. De radio kon op standje max net boven het motorgeronk uitkomen, dus prima. Na een rit van 200 kilometer stapte zijn baasje kapot uit de auto, pijn in de rug, kramp in de benen, spierpijn in de armen van het immense busstuur.
De positieve geluiden van de medeweggebruikers waren nog steeds een opsteker en ik wist nog steeds te glimlachen als een boer met kiespijn.


Daarna kwam de roestduivel om de hoek kijken, en deze kreeg de lada stevig in zijn roodbruine klauwen. Ondanks de tectiel, het wijwater in de radiator en de zilveren wieldoppen.


Als nekslag kwam de grote boze overheid met een mooi plan voor oldtimers. Het huilen stond me inmiddels nader dan het lachen en het was wel duidelijk dat er een nieuwe auto moest komen.
Dan ga je zoeken, op marktplaats, autoscout, de dealers in de omgeving...

Mijn midlife crisis speelde op en ik moest een alfa 156 v6 hebben, fraaie wagen, maar deze kon ik letterlijk horen roesten als het regende.

Inmiddels ben ik zo ver, dat ik reeds 2 jaar een focus wagon mk2 facelif uit 2010 heb, rijkelijk uitgerust, met regensensor, lichtsensor, zelf dimmende binnenspiegel, inklapbare en verwarmbare spiegels, voorruitverwarming etc etc.



De kinderen zijn ouder, de ruimte is niet meer van belang, en ik wilde weer wat spannends, ik ben sinds deze week dan ook de eigenaar van een renault megane 3 gt hatch met tce180 motor.

Leuk om te rijden, ik voel me weer 19, al ben ik dit al een tijd niet meer  o-)

Niet handig, of, alleen als er een usb poort op zit, want ik ben ict-er. Ik leer zelf steeds meer bij, maar moet bepaalde klussen aan de auto overlaten aan de garagist.

Ik besef me dat ik met een golfje 2 een betere auto had in het kader der zelfsleutelen, maar ach, deze luxe en dit rijgenot is heerlijk, en zelfs met de goge brandstofprijs vind ik het dubbel en dwars waard.

Plaatje bij het praatje, het is nu nog even lekker weer






Dzep

Update..

De megane 2 is vandaaag ingeruild op een megane3 coupé .. werkelijk wat een fijne auto. Alles erop en eraan elektrisch verstelbare stoel .,stoelverwarming alles keer. Je kunt het zo gek niet bedenken. 38k gelopen en werkelijk niks bezuinigd op onderhoud. Na de laatste beurt is maar 3k kilometer ermee gereden in een 2 jaar...enja het is een 1.4 tce..

i2paq

Citaat van: Dzep op 23 maart 2022, 22:26:04
Update..

De megane 2 is vandaaag ingeruild op een megane3 coupé .. werkelijk wat een fijne auto. Alles erop en eraan elektrisch verstelbare stoel .,stoelverwarming alles keer. Je kunt het zo gek niet bedenken. 38k gelopen en werkelijk niks bezuinigd op onderhoud. Na de laatste beurt is maar 3k kilometer ermee gereden in een 2 jaar...enja het is een 1.4 tce..

Veel rijplezier!
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Atzuuh

Had al een tijd een account hier maar nog niet voorgesteld. Ik ben Atze. Rij een Megane IV uit 2016 hatchback in Titanium Grey. Bose uitvoering dus mooi geluid voor de nodige muziek. Verder staan er nog 2 Clio's uit 2000 in de opslag. Een 1.2 RNA en een 2.0 RS.
Mégane IV Ph I - TCe 130 - Bose - Titanium Grey - (HB)

Bigpignik

Hallo, mijn naam is Mykola, ik rijd in een megan grand scenic 2)) 1.6 k4m 766 2006. Ik woon tijdelijk in Arnhem.  Ik ben op zoek naar een autoservice waar ze de draad van de kaars goed kunnen herstellen zonder de motorkop te verwijderen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev