Advertenties


Wie is wie... stel je even voor

Gestart door Jeroen, 22 september 2004, 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Xanquezer (Frank)

#3420
Haha :)

Elektrische turbo met 1.3 bar :)
Trek hij iets lekkerder op  8)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Colin

Welkom Frank,

Dat dakraam lijkt me origineel renault? en van die turbo willen we natuurlijk wel wat plaatjes zien!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Xanquezer (Frank)

Dakraampje is niet orgineel  :neen:
En turbo plaatjes :P  hehe...

komt eraan!  Y
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Xanquezer (Frank)

heb ff geen foto`s
maak ze binnen kort ;)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Stefan

Die turbo willen we allemaal wel zien natuurlijk Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Scientist

Hi all,

Mijn naam is Mario, bouwjaar 1985 dus 26 jaren jong en kom uit Almere. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als netwerkbeheerder bij een IT-bedrijf, maar m'n vrije tijd probeer ik zoveel mogelijk te vullen met alles op vier wielen. Op mijn 20ste kocht ik mijn eerste auto: een Impreza met 1.6 motor, maar qua spoilers wel helemaal gelijk aan een GT Turbo. Deze auto heb ik zo'n anderhalf jaar gereden en tot nu toe is dit de leukste auto geweest. Talloze meetings mee af geweest en ook als showauto gebruikt op de European Car Tuning Show in Utrecht.

Na de GL volgde er een Suzuki Alto die ik voor een paar honderd euro kocht als tussenoplossing. Het idee was om op zoek te gaan naar een geschikte Nissan Skyline. Helaas verliep dat niet helemaal als gehoopt, en na 7 maanden begon de Alto ook steeds vaker dienst te weigeren. Tijdens een saaie les surfde ik wat rond op internet en daar viel m'n oog op een Impreza Turbo. De rest van de lessen heb ik die dag maar overgeslagen, om vervolgens een paar uur later het koopcontract te tekenen. Van 130 PK uit de 1600, naar 260 PK in de Turbo.

Een jaar later studeerde ik af en begon ik met werken, bij de baan hoorde ook een lease-auto. Mijn tijdelijke auto was een Clio 1.2. Best een grappig autootje, ging leuk door de bocht. Hiermee ben ik ook naar Italië gereden om daar door de bergen te crossen. Ik had mij ingeschreven voor een Honda Civic Hybrid omdat deze net even wat groter en luxer is dan de Clio, en ook veel goedkoper in de lease. Precies een jaar geleden kon ik de Civic halen en heb de Clio dus ingeleverd. Inmiddels werd er in de Impreza bijna niet meer gereden en ben ik hem om gaan bouwen voor het circuit. Echter kwamen daar steeds meer mankementen aan dat ik deze maar verkocht heb. Met de verkoop besloot ik ook om de komende 5 jaar te stoppen met het rijden in snelle auto's. Tijdgebrek, plannen om om mezelf te gaan, en ik had immers een prima auto met tankpas.

Ik ben mij in die maanden gaan richten op m'n andere hobby: circuitfotografie. Ik sta regelmatig op Zandvoort langs de vangrails met m'n fototoestel om actiefoto's te schieten van het spul wat er rijdt. Het bedrijf waar ik werk sponsort Peter Stox Autosport, die meedoet aan o.a. de Toerwagen Diesel Cup en de GT4. Het logo van ons bedrijf is te bezichtigen op een BMW 123D in de TDC met Ferdinand Kool achter het stuur. Als fotograaf sta je op nog geen meter afstand van al het geweld. Het voelde alsof ik vastgebonden op een stoel zat terwijl Doutzen Kroes een striptease voor m'n neus deed. Kijken, maar niet mogen voelen... M'n beslissing om de komende 5 jaar te stoppen met snelle auto's heb ik dus nog geen 5 maanden vol kunnen houden en vrijwel direct nadat ik m'n huisje had ingericht ben ik op zoek gegaan naar een GT-R om mee te gaan racen.

Inmiddels liep het lease-contract van m'n Honda af en de bedoeling was dat ik een Civic van een collega over zou nemen zodat m'n kilometervreter lekker goedkoop zou blijven.

Dat ging door een fout van de lease-maatschappij mis dus toen was ik op zoek naar twee nieuwe auto's. Luxeprobleem ;) Na lang nadenken besloten om de Skyline maar weer te vergeten en een oude race-auto aan te schaffen. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een Ford Fiësta met rolkooi, gestript interieur, aangepast onderstel, maar nog wel met kenteken zodat ik geen trailer nodig heb voor het vervoer. De motor die erin komt is een 1800 met snelle nokkenassen en spaghetti-spruitstuk. Dit moet met 170PK op 840 kilo best lekker vooruit gaan... de motor is nog in opbouw dus ik ben heel benieuwd!

Goed, de race-auto was dus geregeld. Omdat dat allemaal low-budget zou worden bleef er ruimte over voor een luxere auto in de lease. Als eerste gekeken voor een Megane RS, maar deze werd te duur. Vervolgens een proefrit gemaakt in de Megane Coupe GT en de Clio RS. De Clio is wat primitiever en veel stugger afgeveerd. Waanzinnig leuk om mee te rijden, maar juist om die reden leek het mij geen goed idee om deze auto te kiezen. Een rit van een paar uur lijkt mij erg vermoeiend en qua luxe heeft een Megane veel meer te bieden.

De knoop voor de lease-auto was dus ook doorgehakt. Terug naar de dealer om de offerte op te stellen. Bij deze een dikke pluim voor Arend Auto Amsterdam waar ik minimaal een uur heb gezeten om de auto samen te stellen. Ik had al uren op de site van Renault gezeten om te kijken wat er qua opties allemaal beschikbaar is voor de auto die ik graag wilde hebben. Uiteindelijk is het dus full options geworden waarbij de stoelen achteraf worden bekleed. Af fabriek levert Renault platte stoelen i.c.m. leren bekleding, maar omdat dit door de dealer wordt geregeld komen er nu kuipjes in. Nog een voordeel is dat er geen bijtelling over betaald hoeft te worden.

Na een ochtend met heel veel plezier liep ik dus de zaak uit met een offerte voor m'n aanstaande auto. Deze heb ik ingediend op m'n werk waar hij goedgekeurd moest worden door alle aapjes op de bovenste takken van de boom. Dit duurt altijd even, en afgelopen vrijdag ontving ik een mail van de wagenparkbeheerder dat de bestelling aangeboden is bij de lease-maatschappij. In de loop van volgende week verwacht ik meer te horen over de levertijd. Ik gok zelf januari, omdat er na november geen auto's meer worden uitgeleverd door de lease-maatschappij. Een auto uit januari 2012 heeft over een aantal jaar natuurlijk een stuk meer restwaarde dan een auto uit november 2011. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben :)

Bij deze dus mijn verhaal, en ik hoop vanaf januari mee te kunnen gaan met de evenementen met mijn nieuwste aanwinst: een pikzwarte Megane GT!

juul


Karin

Welkom Mario, veel plezier hier.

Edwin Postma

welkom mario.

dat is nog eens voorstellen 8)7
Truckertje

-Erik-


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

Welkom,en nog succes met het afbouwen van je circuit auto.
En even geduld houden voor je meg.

Dirk Kuipers


Dennis Postma

Zo zien we het niet vaak dat iemand zich zo uitgebreid voorstelt. Klasse  !-!. Welkom hier en we zien uiteraard tzt graag wat foto's van de GT.  ;)

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Welkom Mario, en dat je straks veel plezier mag beleven in de Mégane III en de Fiësta.  !-! :grin:
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev