Advertenties


Verlagen hoe?? teveel info dat ik het niet meer weet

Gestart door Ruba, 10 oktober 2012, 16:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Benjamin Renon

Ik heb een lange tijd met een KW-schroefset gereden. Ik ben dus eigenlijk gewend om met een "hard" onderstel te rijden. Toen ik de Clio net had vond ik het net een boot. Mijn gedachte was om relatief goedkoop de rijhoogte omlaag te brengen. De standaard schokdempers zijn niet berekend op een verlaging omdat ze een langere slag nodig hebben. Nu voel ik vrij snel dat de slag tegen het einde aan zit. Bij bijv een Bilstein/Koni/KW schokdemper is alles wat beter op elkaar afgestemd.
Uiteindelijk zou ik weer een schroefset willen, maar voor nu is het goed genoeg.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Ruba

Citaat van: Benjamin Renon op 11 oktober 2012, 13:54:58
Ik heb een lange tijd met een KW-schroefset gereden. Ik ben dus eigenlijk gewend om met een "hard" onderstel te rijden. Toen ik de Clio net had vond ik het net een boot. Mijn gedachte was om relatief goedkoop de rijhoogte omlaag te brengen. De standaard schokdempers zijn niet berekend op een verlaging omdat ze een langere slag nodig hebben. Nu voel ik vrij snel dat de slag tegen het einde aan zit. Bij bijv een Bilstein/Koni/KW schokdemper is alles wat beter op elkaar afgestemd.
Uiteindelijk zou ik weer een schroefset willen, maar voor nu is het goed genoeg.

Komt de schokbreker ook echt op zijn eind punt aan en klapt hij, of merk je gewoon dat hij het laatste punt bereikt.

Benjamin Renon

Hij klapt niet maar het gaat niet meer zo soepel in en uitveren. Een demper die afgestelt is op de verlagingsveren zal dit niet hebben. Kan ook zijn dat het puur een gevoelskwestie, maar dit is mijn ervaring.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Ik zelf rijdt met een KW variant 2 uitvoering, op dit moment heb ik hem op zijn stugst, maar als je hem op Comfort zet dan rijdt hij ook gewoon lekker en toch heb je dan dat sportieve om net even wat sneller die bocht of Rotonde te nemen.  !-!

Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Rick Santbergen

Gewoon veren nemen, laat je niet door de jongens hier een schroefset aanpraten :)
Veren is voor 80% van de autoliefhebbers de beste optie.

Benjamin Renon

Wat wil je trouwens maximaal uitgeven aan een set veren?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Rick Santbergen op 11 oktober 2012, 20:30:02
Gewoon veren nemen, laat je niet door de jongens hier een schroefset aanpraten :)
Veren is voor 80% van de autoliefhebbers de beste optie.

Hmm ben ik het niet helemaal mee eens namelijk om 2 redenen:

1: vaak omdat men niet beter weet

2: houd er ook even rekening mee dat Ruba een LPG installtie heeft, combinatie van Verlagings veren en hulpveren is niet echt een handige...(weet niet hoeveel de auto van Ruba al gereden heeft btw, maar bij mij waren de dempers bij 180.000 al aardig op (en dan was de keuze voor een schroefset financieel verantwoord) Dus als die van Ruba er ook al zo lang onder zitten is het handig om dan veren met knappe schokkers te nemen, en ja dan ook meteen voor anders heb je helemaal een ruk wegligging.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Ruba

Ik heb inmiddels veren besteld. de apex 30mm voor en achter.
was een mooie aanbieding op stroeve.nl
Ik ga het met een week of twee op mijn megane plaatsen. Me meg heeft trouwens net de 120000 bereikt.

ik laat jullie wel weten wat ik er van vind.
alvast bedankt voor alle tips

Rick Santbergen

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 12 oktober 2012, 09:55:47
Hmm ben ik het niet helemaal mee eens namelijk om 2 redenen:

1: vaak omdat men niet beter weet

2: houd er ook even rekening mee dat Ruba een LPG installtie heeft, combinatie van Verlagings veren en hulpveren is niet echt een handige...(weet niet hoeveel de auto van Ruba al gereden heeft btw, maar bij mij waren de dempers bij 180.000 al aardig op (en dan was de keuze voor een schroefset financieel verantwoord) Dus als die van Ruba er ook al zo lang onder zitten is het handig om dan veren met knappe schokkers te nemen, en ja dan ook meteen voor anders heb je helemaal een ruk wegligging.

1. Men wilt ook niet beter weten, daar liggen hun interesses niet. Als zulke mensen een schroefset nemen, weet je zeker dat ze naderhand gaan klagen over het gebrek aan comfort. Voor de meeste mensen is veren gewoon de beste optie.

2. Sommige dempers van vmax begeven het voor de 10.000 kilometer. Dus waarom is dat een duurzamere optie? Tenzij je een top kwaliteit schroefset besteld, weet je simpelweg nooit wanneer er iets kapot kan gaan.

Roadkill (Michiel)

Ehm duurzaam heb ik niet beweerd he ;) maar rondom nieuwe dempers en veren was bijna net zo duur als een schroefset, dus wel financieel verantwoord, dat is wat anders dan duurzaam.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev