Advertenties


Wie kan me hiermee helpen??

Gestart door patrickL, 1 augustus 2012, 16:32:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patrickL

Goedendag zal mee eerst voorstellen ben nieuw hier --
Ik ben patrick heb sinds 2 maandjes een renault megane coupe 1.6e fase 1 uit 1998 met 168.000km in bezit.
Ik heb sinds vorige week een raar probleem en weet niet wat het kan zijn.
Ik heb eerst het forum uitgeplozen of er meer mensen hetzelfde probleem hebben ik heb wat soort gelijke problemen gevonden en de punten die gezegt zijn heb ik of vervangen of nagekeken maar het probleem blijft. :huh:
Het probleem is als ik s'ochtends naar mijn werk toe rijd das best een aardig stukje en het is in de ochtend zo een graadje of 12 a 13 heb ik nergens last van.
Maar als ik in de middag naar huis ga en het is veel warmer buiten dan beginnen de problemen >:(.
Op een gegeven moment valt het complete vermogen van de auto weg en als ik gas geef gebeurd er niks meer,dan draai ik het contact ff aan en uit en dan kan ik weer ff.
Als mijn vermogen wegvalt en ik zet hem aan de kant dan blijft ie nog heel ffies lopen maar komt zoo laag in toeren dat ie uitvalt en als ik er gas bijgeef is ie in een keer uit.
Ik heb gehoord dat het de bobines kunnen zijn of kat probleem dus ik heb eerst mijn uitlaat plus kat gedemonteerd en nagekeken kon niks vinden.
Dus dat moeten de bobines zijn ik heb via winparts 2 nieuwe bobines besteld en gelijk gemonteerd maar het probleem blijft :huh:
Dus wie o wie weet wat dit kan zijn?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties zou het graag willen weten want het is verders een leuk zuinig autotje !-!

RobScénic

inlaatluchttemperatuursensor, koelvloeistofsensor, bougiekabels, enz enz enz
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

dennisje

Dit heeft zo te merken te maken met het mengsel. dit houdt dus in dat lucht/benzine verhouding ingelijk is koude lucht is compacter dan warme lucht.
ik zou beginnen bij je inlaattemperatuur sensor denk dat je hiermee heel ver komt:)

patrickL

Dank je wel alvast voor de reacties ik gaat dat alvast controleren ik zal het resultaat hier posten toppie bedankt !-!

patrickL

#4
Zo daar zijn we weer die inlaattemperatuur sensor is niet te koop bij de brezan hier bij ons  :neen: en ik ben naar de renault  in delfgauw gegaan en die konden ook niks vinden met uitlezen.
Die kwamen aan met een map sensor a 180 euro en niet op voorraad maar dat was ook niet zeker volgens hun en met uitlezen :?
Ik heb wel het vacuum slangetje nagekeken van die map sensor (diegene met het groen stekkertje net boven het gasklephuis)maar is ook nog goed.
Dus mijn vraag is waar zit die inlaattemperatuur sensor precies??
Ik heb de sensor uitgewisseld met een andere megane diegene die in mijn luchtbuis zit net voor het gasklephuis maar geen resultaat.
Alvast bedankt voor jullie reacties  !-!

dennisje

je hebt het juiste sensortje verwisseld dus zit wel goed. maar vindt het wel raar dar de dealer nix heeft gevonden met uitlezen.
ik ga zelf even proberen dingen uit te lezen voor je bij mijn autoe n laat je weten met wat ik allemaal kan vinen bij mijn auto haha.
ik laat het je weten groetjess.

patrickL

 !-! Alvast bedankt voor je reactie dennisje toppie  _o_
Nou net weer ff bezig geweest maar nu?
Nou ik heb de bdp sensor er af gehad en er zat een klein beetje ijzervijlzel op ff schoon gemaakt en proberen de auto te starten zonder bdp sensor.
Daarop start de auto geheel niet dus ik mag hiervan uit gaan dat die niet stuk is klopt dat?? ;)
Ik heb de mapsensor los gehaald diegene met groene stekker en auto gestart zie wel storing in dashbord maar auto loopt netjes wel ietsje hoger in toeren van 750 naar 900 stationair maar geen stotteren of wat dan ook.
Ik heb ook ff de lambda sonde los gemaakt die in mijn kat zit en ging ff kijken wat er gebeurde met draaiende motor totaal geen verschil echter.
Zonder dit verschil zou het kunnen zijn dat die stuk is en als ik hem los zou laten wat zou hier de nadelen van kunnen zijn??
Alvast bedankt voor het mee denken en uiteraard bedankt voor de reacties  !-! _o_

JB

Dat uitlezen bij de dealer stelt eigenlijk niets voor. Bij mij is hij ook uitgelezen en vonden ze niets terwijl hij beroerd liep.
Je hebt 2 bobines vervangen. Waarom 2? Je hebt er 4. Draai het eens om. dus 1 en 2 naar 3 en 4 en andersom.
Als je ze toch eruit haalt, kijk dan even in de diepte. Kijk naar roestvorming. Zit er roest dan is die bobine lek geweest.
Misschien de bedrading ernaartoe.

Je hebt een andere mapsensor voor 30,- bij de sloop. Vraag anders even of je het even mag testen.
Had je deze eruit getrokken of losgekoppeld? Als je hem er namelijk uittrekt zou de motor moeten afslaan, tenzij je snel je vinger erin drukt.
Lambasonde is lastig, bij mij trok ik hem los en toen liep mn motor een stuk beter....Op de sloop 25 eurie.
Ik zou het bij de ontsteking zoeken, door de warmte zet materiaal uit en daardoor lijkt er ergens iets geen goed contact meer te maken.
Kabelboompje van de ontsteking kost bij de sloop weinig

Andere optie is even je compressie laten meten. Kan bij de dealer voor  89,- of bij de lokale garage voor minder. Als er een lekke klep is, kan dat heel goed een tweede oorzaak zijn.
Hoop niet dat dat het is, want das prijzig. Je kan dan eventueel een klepreiniger kopen, maar dat is meestal valse hoop.

Komt er zwarte of witte rook uit de uitlaat. Ploft deze?

Roadkill (Michiel)

Volgens mij heeft een 1,6e maar 2 bobines?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

JB

Geen idee eigenlijk.
Ik heb er 4....
Dat verklaart een hoop :D

patrickL

#10
Ik heb de mapsensor losgekoppeld dmv het groene stekkertje gaf wel de storing in mijn dashboard maar liep goed wel ietje hoger in toeren maar reageerd goed op het gas.
Ik heb de vaccuum slang er wel opgelaten.
Als ik hem gewoonweg start loopt ie als een zonnetje staat niet te dansen ofzo.
Ik heb ook geen rare rookkleur uit de uitlaat en  hij ruikt ook  niet naar benzine en de ontsteking ploft ook niet  :huh:.
Het motorblok is ook nog keurig nergens olie lekkage zelfs niet op de klepdeksel is helemaal kurkdroog en de olie is ook netjes op peil.
En het is zo raar  in de ochtend van den haag naar beverwijk geen problemen maar terug overdag moet ik soms wel 5 x het contact ff uit en aan zetten.
Ik dacht eigenlijk aan de bobines in het begin en ik heb er inderdaad 2 had ze omgewisseld maar het resultaat blijft hetzelfde  8)7.
Ook met de nieuwe bobines >:(
Ik koppel morgen wel ff de lambda sonde los en gaat terug rijden eens kijken wat hij gaat doen.
Het moet iets klein zijn denk ik want als er een klep niet goed is zou die volgens mij vanaf het begin raar moeten doen ik hoop het te kunnen vinden.
Nog bedankt voor het meedenken in ieder geval zal eens de kabels van de ontsteking morgen even nalopen. !-!


JB

Met ploffen bedoel ik meer dat je uitlaat ploft.
Andere dingen die weinig of niks kosten en makkelijk zelf te doen zijn, is natuurlijk de gasklephuishuis schoonmaken, luchtfilter nakijken/vervangen, benzinefilter vervangen.

Roadkill (Michiel)

Waar werk je in Beverwijk dan????? (er van uitgaande dat je er werkt) Je hebt toevallig toch niet die blauwe met die gouden velgen??????
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

patrickL

Hahaha lol werk bij tata steel eigenlijk in velsen heb een blauwe met zwarte velgen.
Rijd super maar word leip van dat probleempje wat ik niet kan vinden grrrrrr  _o_

Christian de Vriend

Citaat van: Roadkill (Michiel) op  6 augustus 2012, 21:24:10
Volgens mij heeft een 1,6e maar 2 bobines?

Ligt er aan welke uitvoering je hebt van de 1.6e motor,je hebt er met 2 bobines

je hebt ook een uitvoering met 1 grote bobine,en 4 aansluitingen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev