Advertenties


Geen power op de versterker?

Gestart door Joey-vd-B, 27 juni 2012, 14:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joey-vd-B

Hallo,

Ik heb de audio set uit mijn vorige Megane gehaald (2 jaar geleden), dus de kabels, versterkers, speakers, subwoofers, radio.....

Maar nu heb ik alle kabels netjes getrokken, de + kabel (50mm) vanaf de accu met uiteraard de zekering ertussen naar me kofferbak gehaald, de RCA kabels vanuit de achterkant van me radio naar de kofferbak, remote vanuit de radio naar de kofferbak.

De - kabel zit op een massa punt (blank metaal), alles aangesloten, op me versterker...............stil, alleen me subwoofer was erop aangesloten, maar dan zou je nog bass moeten horen, de speakers in me deuren waren nog niet aangesloten (komen op me andere versterker).

Alles nagekeken, de zekeringen in de versterker zelf, gekeken of ik stroom kreeg op de + kabel dmv een 12V lampje, deze ging gewoon gloeien.

Nu heb ik me versterker uit elkaar gehaald en gereinigd (lucht compressor) en zat weinig tot nauwelijks stof, en nogmaals aangesloten..............stil  l-

Wat kan het probleem zijn? De subwoofer is van ''GroundZero'' de versterker is van ''JBL'' de radio is van ''Fusion'' alles is correct aangesloten, aangezien ik dit al meerdere keren heb gedaan  :)

HELP  l-
Groeten Joey :)

Heatzone (Mark)

Joey, misschien een domme suggestie, maar meestal als je de radio er in zijn geheel uit heb gehad reset deze je vorige instellingen, het kan dus zo zijn dat de sub wel werkt alleen radio op bijvoorbeeld het profiel stil staat of flat.

Joey-vd-B

Nope, er zit een speciale regeling op voor subwoofers.....alles gerest en opnieuw ingesteld, op me versterkers zitten lampen en gaan branden zodra de remote goed is, stroom zit er sowieso op maar ik weet niet of het aan de remote ligt?
Groeten Joey :)

RobScénic

Kun je toch even kijken met een draadje?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Joey-vd-B

Opgelost door een audio expert, mag een slotje op.....oorzaak niet gevraagd was al blij dat hij het deed....
Groeten Joey :)

Joey-vd-B

Toch nog even terug gegaan, voor onderdelen en gevraagd wat het nu precies was, het was de remote die geen stroom kreeg, ergens midden in de kabel zat een breukje, oftewel daar zat gewoon geen koper?!

Maar goed, ze doen het nu perfect  !-!

Bedankt voor de snelle reactie's
Groeten Joey :)

Heatzone (Mark)

Gelukkig is het opgelost! !-!

mijn schroefje in de versterker die de remote kabel moet vastzitten was los getrild waardoor me subwoofer het ook niet deed, gelukkig heb ik het snel gevonden!

Joey-vd-B

Ik zal binnenkort wel eens een foto plaatsen als alles gedaan is  !-!
Groeten Joey :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev