Advertenties


Wie o wie kan mij helpen??

Gestart door MediaDesignz.nl, 7 mei 2012, 17:49:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MediaDesignz.nl

ik heb sinds 4 weken het nog steeds het zelfde probleem.
Heb al een heel hoop vervangen en probleem nog niet opgelost!
Kosten die ik nu al momenteel gemaakt hebt zijn dik € 1500  :?

Ik dacht zelf ook aan de bobines, maar de renault garage zegt dat dit het niet kan wezen..
Misschien kunnen jullie mij verder helpen?

Het probleem van de auto is:

hij bokt als je weg wilt rijden. En als je de auto start ruik je benzine lucht.
Als je eenmaal weer rijd vertoont de auto geen problemen, tenzij bij het optrekken(stoplichten etc.)

Volgens de renault garage zijn dat niet de bobines of kabels.

Net zelf voor de deur getest en als ik dan de kabel van cilinder 1 eraf haal merk je geen verschil aan de motor.
Maar als ik dat doe bij cilinder 2,3,4 valt de motor zo goed als uit!
Dus dacht zelf aan de bobine omdat ik het onderstaande rijtje al hebt laten vervangen en het probleem nog niet over is:

* Complete gereviseerde cilinderkop met al daarbij horende pakkingen.
* Gelijk maar een nieuwe distributieriem set erop laten zetten.
* Ook de v-snaar en multiriem laten vervangen.
* Map sensor en vacuumslang vervangen
* Nieuwe bougies
* Nieuw luchtfilter

Dit alles op advies van renault dealer, maar nog steeds geen verbetering!

Wie o wie kan mij hierin verder helpen want vertrouwen bij de renault dealer is nu wel een beetje verdwenen en heb al een hoop gekost..

Alvast bedankt!

Mvg, Willem

Zit eraan te denken om hem maar te verkopen  ;(
Dus mocht er een belangstellende zijn? € 750,- mag je hem komen ophalen. PM me maar voor foto's..

RobScénic

Vervang de bobine eens door een andere. Kijken wat hij doet.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

MediaDesignz.nl

Zal dan toch dat de oorzaak kunnen wezen? Ook al zegt de dealer van niet?
Zat daar namelijk zelf ook al aan te denken..

Jacques

Of wissel de bobine van cilinder 1 om met bv. 4. Dan zou cilinder 1 slecht gaan lopen als je de bobine uitschakelt.

williamfase1

omwisselen van de bobines heeft volgens mij weinig nut aangezien bobine elke keer vonk afgeeft ook als er geen ontbrandingslag is.
met andere woorden dan zou ie op 2 cilinders slecht moete lopen

het is dat je er bij zegt dat cilinderkop gereviseerd is, anders zou ik haast aan een defecte klep gaan denken

ik durf eigenlijk wel met zekerheid te zeggen dat hij wel vonkt.
dus je komt dan bij de injector of de kleppen uit, miss kort door de bocht

je kan eens proberen om de injectors te verwisselen.
en voor de zekerheid ook gewoon de compressie meten
dan weet je al wat meer


suc6 ermee


williamfase1

Citaat van: williamfase1 op  8 mei 2012, 00:20:32
omwisselen van de bobines heeft volgens mij weinig nut aangezien bobine elke keer vonk afgeeft voor allebei de cilinders dus ook als er geen ontbrandingslag is.
met andere woorden dan zou ie op 2 cilinders slecht moete lopen

het is dat je er bij zegt dat cilinderkop gereviseerd is, anders zou ik haast aan een defecte klep gaan denken

ik durf eigenlijk wel met zekerheid te zeggen dat hij wel vonkt.
dus je komt dan bij de injector of de kleppen uit, miss kort door de bocht

je kan eens proberen om de injectors te verwisselen.
en voor de zekerheid ook gewoon de compressie meten
dan weet je al wat meer


suc6 ermee

RobScénic

Feit is dat de bobines een zwak punt zijn. Het komt erg vaak voor. Maar inderdaad eerst testen of hij wel vonkt.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Roeland75

Misschien een stomme vraag maar wat voor motor zit er in?
Type en indice svp (of kenteken)

Zijn deze reparaties allemaal voor dit probleem gedaan of was het gewoon nodig? of zijn de klachten er juis na gekomen?
Rijdt de auto bijvoorbeeld op LPG?

Is de klacht er altijd of soms, bijv koude motor? koud weer? vochtig weer?

Dealer heeft neem ik aan ook een test met de testkast gedaan, is daar wat uitgekomen? Is de lambdasonde net na de klacht rijk (= vonk probleem) of juist arm (injector probleem)?
Werkt deze lambda sonde goed? Hoe staat de addeptieve waarde van de computer (naar rijk of naar arm weg geleerd?)


Misschien veel vragen maar je probleem is niet heel simpel....................

;)

MediaDesignz.nl

WOW..wat een technische vragen allemaal..
Ben helemaal niet zo technische...
Wat ik kan vertellen is dat ik die reparaties allemaal heb laten doen om van genoemde probleem af te komen..alleen zonder succes!

Het probleem is er nog steeds, behalve op de snelweg...dan rijdt het renaultje echt super en heb ik nergens last van...rarara..hoe kan dat?

De motor die erin ligt is een 1.6E, bouwjaar juni 1997, kenteken RS-ZZ-17, kilometerstand 253.000
Hij is naar mijn weten nog niet aan een testkast geweest. Lambdasonde??

Weet niet of het ermee te maken kan hebben, maar in de uitlaat zit een klein gaatje (50cent muntstuk groot).
Die zit in het flexibele stuk (ongeveer thv de achterkant voorstoelen).

MVg,

Willem

ps; ben er een beetje flauw van en heeft me al veel geld gekost, voor geïnteresseerden zie link; http://www.speurders.nl/lopend/renault-megane-1-6-rn-met-apk-tot-2013-108466985.html

Roeland75

de lambdasonde meet de hoeveelheid zuurstof in de uitlaatgassen.
dit is een van de belangrijkste parameters voor het inspuitsysteem.

Als het gat voor de lambdasonde zit klopt de meeting voor geen houdt en kan je dergelijk problemen zoals jij omschrijft krijgen.

Advies, zoek een goede vakman. Laat het gat maken en de computer resetten.
klacht nog aanwezig, laat dan goed controleren wat er precies gebeurt als de motor inhoud. (zoals de vorige keer omschreven)

De tijd dat je een motor gaat reviseren zonder de computer er op te hebben gehad is echt geweest, ook op een 96 Megane!

Bobines komt vaak voor de 16V modellen, maar niet op jou 1.6 (K7M).

Succes!


matthew

#10
Ook daar komen de bobine's voor,maar dan meer door mate de leeftijd.

Dus kan zijn bobine of injector.
Zijn de kleppen wel goed gesteld?

MediaDesignz.nl

Afspraak gemaakt en zaterdag gaat hij naar de garage :-)

Dan wordt de uitlaat gemaakt en worden er testen gedaan die jullie allemaal opnoemden.
Dit keer breng ik hem weg, maar blijf daar ook zodat ik zelf kan zien wat ze ermee doen...

Misschien hebben jullie nog nuttige tips af adviezen waar ik op moet letten nu ik er toch zelf bij blijf???

Verder hou ik jullie op de hoogte van de voorgang!

Tot zover iedereen bedankt voor advies en tips.. :-)  !-!

Roeland75

Succes! Let gewoon goed op, eerst diagnose dan vervangen!

Laat de monteur in jip en janneke taal uitleggen waarom hij iets wil vervangen...... Als hij dat goed kan heeft ie in iedergeval goed na gedacht over zijn diagnose stappen!

MediaDesignz.nl

Beste Mensen,

De problemen van de renault zijn helemaal opgelost!!!

Auto rijdt weer als nieuw! Alle problemen zijn na het kleppen stellen helemaal verdwenen  !-!

Alleen jammer dat ik tijdens deze problemen een andere auto heb aangeschaft, maar nu rijdt mijn vriendin in de renault megane.

Toch is de auto te koop dus als jullie er belang bij hebben of iemand kennen die er een zoekt...hij is te koop  Y

Dus laat maar weten als je er belang bij hebt via mijn mail willem35@ziggo.nl
Ik doe de auto weg rond de prijs van €750,- en de APK is geldig tot februari 2013

Mvg,

Willem

JB

Wat heb je betaald voor het stellen van de kleppen?
Ik vraag dit omdat ik waarschijnlijk een soort gelijk probleem heb.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev