Advertenties


starten lukt niet (slechts een paar keer gelukt na vervangen startmotor)

Gestart door andretr, 10 april 2012, 11:00:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andretr

Hey allen,

wij hebben een megane 1.6 16v cabrio uit 2000.
De auto wil soms niet starten.... draai je de sleutel om gebeurt er niets.
Soms na en paar keer proberen doet hij (de start motor) het ineens en slaat ie meteen aan.
De laatste tijd werd het steeds erger. Op een gegeven moment stond mijn vrouw dus stil langs de kant (gas/benzine probleem, wil ie nog wel eens af slaan en toen wilde hij niet starten, startmotor deed niets...)
De ANWB zei toen dat het de startmotor was.
Deze is inmiddels vervangen door een nieuwe.
Het leek goed te gaan, maar helaas....

Hij start weer niet dat #$%^&*  ding! er gebeurt nu helemaal niets?!

Nu heb ik gezocht en kom op een paar dingen uit, massa, stuur kabeltje op de startmotor of de bdp sensor.

Ik heb net gehoord dat als je bdp sensor stuk is de startmotor wel draait maar de motor niet aan slaat. Dat is het dus niet.
Ik zal (hopelijk vanmiddag al tijden mijn pauze even snel naar huis) proberen met een startkabel als massa om te kijken of dat het is.

Mocht dat het niet zijn, wat is kan het dan nog zijn?? of hoe kan ik het testen? Kan ik "gewoon" een knopje maken op het dunne draadje van  de startmotor om te starten?? of is een testlampje er op beter?

Kan het iets met de computer zijn? Ik wordt nogal gek als ie het weer niet doet dus dan rag ik de sleutel tien twintig keer om om toch te proberen te starten :$

Tnx!
groeten,
André

RobScénic

Meet op het stuurkabeltje van de startmotor eens of je stroom krijgt op het moment dat je de sleutel omdraait. Bij mij was dit niet het geval, en ik kon het euvel ook niet vinden. Toen maar besloten om een startknop in te bouwen, werkt perfect.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

andretr

net thuis geweest, helaas de massa is het probleem niet :(
Twee kabels er op gezet... 1 vanaf de pool naar het optakeloog van het blok (en dan even goed heen en weer rommelen om de corrosie weg te poetsen..) en 1 vanaf de pool naar de bevestigingsplaat van de dynamo.

Ik heb even goed geluisterd, als je de sleutel om draait (hoor je eerst de klep voor binnen buiten brommen, die is stuk maar stopt na verloop van tijd) hoor je ook nergens een klik, een heeeeeel klein tikje uit het contactslot, maar das voor mijn gevoel gewoon het "door klik" meganiekje.  Verder hoor je helemaal niets.

Zucht....

Edit: zie net het berichtje van Rob pas.... Ik zal proberen het kabeltje te zoeken. is wel super slecht te vinden als je op straat ligt :(
maar jij hebt een startknop, dus die vraag is beantwoord ;) tnx

RobScénic

Nee hoor, kun je gewoon op de tast. Als je achter de motor de startmotor voelt, dan voel je een dikke kabel (de plus die van de accu of dynamo komt), en je voelt een dun kabeltje met een plastic schuifstekker. Dat is hem. Vaak is die net lang genoeg zodat je hem een beetje tevoorschijn kunt halen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

theguruuu

Soms ligt de stekkers los bij de startmotor, niet de dikke rode maar de dunne steekstekker. beste is even een ophefbrug vinden en van onderen bekijken. Even een paar hamer slagen geven aan de startmotor.
Ander poging is je kontact slot, die even bekijken.
Ander poging de relais die de start aansturen.
Lijkt wel een leg puzzel. hahahahaha

succes.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev